Raskaana kaatuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysymys

Vieras
Niin jos kaatuu esim jotenkin sivuttain, mutta ei tule maha kipeeks tai muutakaan eikä maha suoraan osu maahan niin onko sitte varmasti vauvalla kaikki hyvin? Ja vauva on liikkunut, ei nyt mitenkään hirveen paljoa mutta kuitenki on liikkunut..

minä kaaduin kuopusta odottaessa pyörällä vauhdikkasti mäessä liukkaisiin kiviin.
Ja sivuittain vatsalleni.
Soitin äitipolille. Mutta sanoivat että seurailla tilannetta. Jos ei satu ja vauva liikkuu eikä mitään vuotoa tule niin kaikki hyvin. Vauva on hirmu hyvässä suojassa siellä sun vatsan sisällä :)
ole huoletin.

Riippuu siitäkin paljonko on viikkoja kasassa...
Itse kaaduin viikoilla 35+ ja soitin kaatumisen jälkeen synnärille. Halusivat että käyn näytillä vaikka sainkin kättä eteen kaatuessani. Mitään ei onneksi kuitenkaan ollut vauvalle tai istukalle ( alhalla oikealla jonne kaatuminenkin tapahtui ) käynyt. onneksi kävin, tuli rauhallinen mieli.

Joo sitä itse säikähtää ihana kamalasti jos kaatuu raskaana ollessa mutta tosiaa kuten jo todettu niin ihmeen suojassa se vauva siellä on. Itse kaaduin n. rv 36 kupusta odottaessa jäisellä parkkipaikalla kun nousin autosta pois ja jalat lähtivät alta, eli suorilta jaloilta selälle. Kai sain vähän käsillä tukea ettei niin suurta tärähdytä tapahtunut että istukka olisi irronnut tms. kauhuissani makasin hetken paikallani ja odotin että alkaako vuotamaan tai supistamaan ja pitääkö soittaa ambulanssi mutta mitää oireita ei tullut ja raskaus jatkui ihan normaalisti loppuun asti ja terve vauva tuli.

Esikoista odottaessani liukastuin saunassa ja kaaduin istualleen. Selkä tuli kipeäksi ja seuraavalla viikolla menin rakenneultraan, jossa kerroin tapahtuneesta. Lääkäri oli hieman huolissaan, mutta ultrassa kaikki hyvin. Eli kyllä se vauva hyvässä suojassa siellä vesiyksiössään on!

mä odotin viimesilläni esikoista ja olin kaupungilla shoppailemassa ni nurkan takaa tuli pyörä ja ajo kovalla vauhilla mun päälle,suoraan törmäs masuliin.kyllä tuli säikähdys ja ambulanssilla sairaalaan,mutta vauva oli tyytyväinen ja synnytin kumminkin normisti 2 viikkoa tapahtuman jälkeen.

[QUOTE="vieras";22234919]minä kaaduin kuopusta odottaessa pyörällä vauhdikkasti mäessä liukkaisiin kiviin.
Ja sivuittain vatsalleni.
Soitin äitipolille. Mutta sanoivat että seurailla tilannetta. Jos ei satu ja vauva liikkuu eikä mitään vuotoa tule niin kaikki hyvin. Vauva on hirmu hyvässä suojassa siellä sun vatsan sisällä :)
ole huoletin.[/QUOTE]

juu ja mulla oli viikkoja reilusti yli puolen välin

joo siis nyt on 34. raskausviikko...
Oon jotenkin tottunut kaatuilemaan ennen raskautta harrastuksen takia jne että en sillä lailla ees osannut ensin säikähtää mutta rupeisn nyt vaan jälkikäteen miettimään...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;22235019:
joo siis nyt on 34. raskausviikko...
Oon jotenkin tottunut kaatuilemaan ennen raskautta harrastuksen takia jne että en sillä lailla ees osannut ensin säikähtää mutta rupeisn nyt vaan jälkikäteen miettimään...

ethän sä soittamalla mitään häviä.
Minä soittaisin niin saisin mielen rauhan.
Samoten käskisi miehenikin soittamaan.

Mä oon ainakin raskausaikoina mm. tippunut tikkailta kuperkeikkaa, lentänyt toisen ihmisen yli selälleen, mahalleenkin olen alkuvaiheessa moksantanut ja 5 tervettä täysiaikaista vauvaa olen saanut, joten uskon, ettei sulla ole mitään hätää.

Mä kaaduin rv 32 esikoinen sylissä rappusissa, enkä oikein tiennyt osuiko maha vai ei. Soitin synnärille ja tahtoivat mut sinne. Olin yön yli tarkkailussa, jotta mahdollinen tärähtämisestä tullut istukan irtoaminen huomattaisiin. Onneksi kaikki oli ok.

Yhteistyössä