Raskaana jälkiehkäisystä huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aarinko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aarinko"

Vieras
Meillä kävi kolmisen viikkoa sitten niin, että kumi repesi. Ollaan puhuttu toisesta lapsesta, mutta vasta kun miehen työtilanne selkiytyy. Käytiin siis seuraavana päivänä hakemassa jälkiehkäisypilleri.

Nyt näyttäisi kuitenkin siltä että saatan olla raskaana... Ajoitus oli hieman toivottua varhaisempi, mutta lapsi on ehdottomasti tervetullut. Nyt huolettaa vain se ottamani pilleri... Jos raskaus pääsi siitä huolimatta alkamaan, voiko siitä olla sikiölle jotakin haittaa? :/

Mulla on nyt siis normaalisti hyvin säännölliset menkat viisi päivää myöhässä, mutta en ole vielä testannut. Voisiko olla että pilleri on sekoittanut kierron? Pitää varmaan huomenna se testi hakea kuitenkin...

Luultavampaa, että kierto pillereistä sekaisin. Jos kuitenkin raskaus on alkanut, niin jälkiehkäisy ei aiheuta haittaa raskaudelle, eikä myöskään sikiölle

Alkuperäinen kirjoittaja sgksö;29972412:
Etkö lukenut tai saanut apteekista tietoa ko. lääkkeestä ennen sen ottoa? Ei kovin järkevää.

Luin kyllä ja mies haki lääkkeen, joten hän sai ohjeet apteekkarilta. Nyt luin uudestaan netistä ja huomasin, että voi tosiaan aiheuttaa kuukautisten myöhästymistä tai aikaistumista parilla päivällä. Menkkojen ollessa viisi päivää myöhässä, suositellaan testaamaan. Mulla on nyt kuusi.

Mulla oli samanlainen tilanne ja raskaaksihan mä tulin.
Pelkäsin kanssa että josko siitä pilleristä olisi jotakin haittaa mutta kun siitä juttelin kätilön kanssa niin kertoi ettei syytä huoleen ole.
Ja ihan terve ihana tyttö meille syntyi =)

No, mulla näytti testi eilen (päivällä) negaa ja tänä aamuna myös. Menkat nyt 7päivää myöhässä, mutta ei tässä taideta raskaana olla... :p Eli on tainnut vain tuo pilleri sotkea kierron kokonaan...

Yhteistyössä