Raskaana ja toinen jalka nivusiin asti täynnä suonikohjuja, isoja sellaisia. Todella hankala istua töissä kun jalkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupuserossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surupuserossa

Vieras
sattuu, ja kun teen puhelinmyyntiä ei siitä voi nousta seisomaan tai muuta hyppelyä koska puhelu häiriintys sekä oma keskittyminen mikä on ihan huonoa tällä hetkellä muutenkin.

Tässä pohdin onko väärin jos jään sairaslomalle töistä vai pitäiskö mun ottaa lopputili?

Tuo on aika tavallista raskauden aikana. Tukisukat voi auttaa, reiteen asti oltava tai tukisukkikset. Suonikohjut voi kadota kun vauva syntyy, tai sitten ei. Verenkierto on jumissa kun istut joten kävely ja jalkojen liikuttelu auttaa.. sairaslomaa sit vaan jos tarvii, ei tuon takia tarvi itseänsä irtisanoa. ja vaiva ei tosiaan helpota vaan pahenee kun raskaus etenee. Mulla kyllä hävis ne kohjut kun vauva syntyi. tsemppiä sulle!

Mies puolinen pomo on valittanut jo aiemmin lasten sairastumisien takia tulleita poissaoloja. Ja nyt kun en ole vielä edes puolivälissä tuli nuo suonikohjut kipeeksi :( edellisessä tuli vasta ihan raskauden lopussa.
Ja eilen jouduin puhutteluun jossa kerrottiin että äitiysneuvolan hoitajan tai lääkärin kirjoittama sairaslomalappu oikeuttaa poissaoloon mutta työnantajan ei tarvitse maksaa mitään jos en mene sen lisäksi työterveyteen käymään saman asian takia.
vaikka mulla ei ole edes autoa ja työterveys on toisella paikkakunnalla..

Noita tuos pohdin yön ja mietin mikä ois järkevintä.. Ja sain ajan iltapäivälle neuvolalääkärille..

Pomosi on perseestä ihan suoraan sanottuna. Soitat työterveyslääkärille sen jälkeen kun olet saanut sairaslomaa neuvolasta ja kysyt voiko kirjoittaa puhelimessa sairasloman jonka olet saanut muualta koska työnantaja ei hyväksy neuvolan lappua. Sinuna olisin liittoon yhteydessä asiasta.

hommaa työnantajalta, ja ku tuo tuli vielä ihan yhtäkkiä tuo määräys että kelpaa ainoastaaan työterveyden lappu palkan maksuun.

Ahistaa vaan ihan kamalasti tämä asia :(

Yhteistyössä