Raskaana ja poltan tupakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Ihan ensiksi sanon ettei tämä ole provo. Mua ahdistaa ihan hirveästi kun olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana revennyt polttamaan. Viikkoja nyt 20 ja viimeisen parin päivän aikana mennyt n. 5 tupakkaa. Olenko nyt aiheuttanut vauvalle jotain tosi pahaa? Miehen kanssa kaikki oli täydellistä kunnes toissapäivänä paljasti olleensa puoli vuotta salasuhteessa, joka nyt on ohi. Miehen pistin pihalle ja olen ihan sekaisin tästä kaikesta. Tiedän että tuo tupakointihuoli voi kuulostaa naurettavalta, mutta olen tosi ahdistunut koko tästä tilanteesta. Vaikea selittää järkeviä lauseita, pariin yöhön en ole nukkunut.

minä en ymmärrä mitä tupakointi liittyy miehesi salasuhteeseen. tupakointi on sun oma valinta ja salasuhde todella surkea tekosyy polttamiseen.
On kiistatonta näyttöä, mitä tupakka tekee sikiölle, niin miksi ihmeessä haluat satuttaa vauvaasi!!??? HERÄTYS!

No ymmärrän jos oot repsahatnu tupakoimaan.. itse en polta enää mutta ymmärrän jotta kovan ressin alla tupakkamies sattaa aina olla tupakka mies.. yritä nyt vaan ajatella jotta kostat paskan eksälle, älä lapselle.. kyl sä pärjäät <3

Voi hemmetti! Yksikin tupakka voi aiheuttaa syntymättömälle lapsellesi hedelmättömyyttä. Anna lapsesi itsensä päättää haluaako tulevaisuudessa lapsia vai ei! :kieh:

Ota mieluummin nikotiinipurkka jos tekee mieli tupakkaa... Siinä savussa se pahin kamaluus piilee.

Vaikkakaan nikotiinikaan ei terveydelle hyväksi ole.

Hypnoosista kuulin olleen apua kaverin mammalle, joka poltti siis ketjussa.

No.
Itselläni viikkoja on 16. Poltan. Säännöllisesti. Syyn kanssa ja ilman. Oma valinta, en kiistä. Ystäväni poltti myös raskaana ollessaan, kuten hänenkin ystävänsä. Kaikki synnyttivät terveitä, hyvinvoivia lapsia.

On niin paljon muitakin asioita mitkä vahingoittavat sikiötä, miten on mahdollista, että narkomaanit saavat terveitä lapsia? Ja usein.

Älä tunne syyllisyyttä tupakoinnistasi, niin en tee minäkään.
Aina on parempi ilman, mutta neuvolassakin sanottiin; Jos lopettaminen tuntuu vaikealta, niin antaa savuta. Se on pieni ongelma monen muun rinnalla.

Ja te syyllistäjät. Onneksi te olette maailman parhaimpia äitejä<3 Ettekä ole tehneet vauvalle mitään vaarallista koskaan. Tai itsellenne. Olen teistä ylpeä!

• Tykkää
Reactions: zerhy
Alkuperäinen kirjoittaja savutyttö;23481238:
No.
Itselläni viikkoja on 16. Poltan. Säännöllisesti. Syyn kanssa ja ilman. Oma valinta, en kiistä. Ystäväni poltti myös raskaana ollessaan, kuten hänenkin ystävänsä. Kaikki synnyttivät terveitä, hyvinvoivia lapsia.

On niin paljon muitakin asioita mitkä vahingoittavat sikiötä, miten on mahdollista, että narkomaanit saavat terveitä lapsia? Ja usein.

Aina on parempi ilman, mutta neuvolassakin sanottiin; Jos lopettaminen tuntuu vaikealta, niin antaa savuta. Se on pieni ongelma monen muun rinnalla.

Ja te syyllistäjät. Onneksi te olette maailman parhaimpia äitejä<3 Ettekä ole tehneet vauvalle mitään vaarallista koskaan. Tai itsellenne. Olen teistä ylpeä!

Terveitä lapsia, päällisin puolin, juu. Mutta myöhemmin voi ilmetä oppimishäiriöitä, rakennemuutoksia aivoissa, alttiutta allergioille ja muille sairauksille... Ei voi koskaan tietää miten asiat on ihmiskehon sisällä, ei ne heti puhkea.. Ja senkin huomaa vasta kun lapsi on aikuinen, että onko äidin tupakointi raskausaikana aiheuttanut hänelle vaikka lapsettomuutta!
Itsekästä tupakoida raskaana ollessa. Jos saisin kuulla oman äitini tehneen niin, olisin todellakin vihainen, ja SYYSTÄ!

"Ja te syyllistäjät. Onneksi te olette maailman parhaimpia äitejä<3 Ettekä ole tehneet vauvalle mitään vaarallista koskaan. Tai itsellenne. Olen teistä ylpeä!" Jotain vittuilua, nähtävästi? Ei kukaan ole sanonut täällä ettei ikinä ole tehnyt mitään lapselleen vahingollista, mutta tupakointi ja alkoholin käyttö raskaana ollessa ainakin on asioita mitkä äiti TIETOISESTI valitsee ja TIETÄÄ satuttavansa lasta! Ne voi helposti minimoida pois! Vai tuikkaisitko sitten, kun lapsesi syntyy, hänelle tupakan suuhun? Kyllähän hän tavallaan poltti jo silloin kun oli vatsassasi? Tuskin laittaisit, koska ajattelisit että se on vaarallista.. Mutta silti poltat nyt..

Alkuperäinen kirjoittaja savutyttö;23481238:
No.

!

Idiootti. äitis tais polttaa sua odotellessa...
Ei taida kehitysvammat, oppimisvaikeudet sunmuut häiritä
Ai niin, mut sehän ei oo SUN ongelma, vaan sen lapsen, joka valitettavasti ei äitiään saanu valita.

[QUOTE="huoh";22975165]Voi hemmetti! Yksikin tupakka voi aiheuttaa syntymättömälle lapsellesi hedelmättömyyttä. Anna lapsesi itsensä päättää haluaako tulevaisuudessa lapsia vai ei! :kieh:[/QUOTE]

No ei tasan yksi tupakka kesää tee! Mieti mitä ympäristömyrkkyjä ja lisäaineita sun muuta paskaa raskaanaoleva(kin) sisuksiinsa saa. Yksi tupakka raskaana ollessa on sama kuin sukkaan puhaltais.

Tokihan vakituinen tupakointi on eri asia. Sillä on kiistattomia haittavaikutuksia sikiöön, ja olen sitä vastaan. Mutta on turhaa ylireagointia sanoa, että yksi tupakka aiheuttaisi sikiölle vaaraa.

mäki poltin säännöllisesti koko raskaus aja. ja poika ihan terve. hei VOIHAN EI TUPAKOIVAT ÄIDITKIN SAADA SELLAISIA LAPSIA JOTKA EIVÄT SITTEN SAA ITSE. JA MUSTA TUNTUU ET NE JOTKA ON LIIENKIN SUOJELEVAISIA RASKAUS AIKAN NIIN NIILLE TULEE NIITÄ VAMMAISIA JA SAIRAITA. POIKA EI OLE OLLUT PAHEMMIN SAIRAANA JA ON TÄLLÄ HETKELLÄ 13V.

Mä lopetin tupakanpolton nyt raskauden aikana kun ajattelin että vaikka tuhoaisin oman terveyteni, niin mulla ei ol oikeutta tuhota toisen, mulle kaikkein rakkaimman ihmisen, terveyttä. Mulla raskaus puolivälissä ja olen ollut nyt 3kk polttamatta. Aina kun on tehnyt mieli tupakkaa, olen ajatellut ettei mulla ole oikeutta polttaa ja että yksikin tupakka vaikuttaa.

En halua sua syyllistää, vaan kerron mikä mulla on auttanut olemaan polttamatta.
Tietysti stressistä on haittaa sikiölle, mutta tupakointi aiheuttaa stressikierteen. Puhu neuvolassa tilanteestasi ja pyydä apua!

Voimia ja jaksamisia!

Ei mun äiti kyllä polttanut, ja vaikka olisikin, ENTÄ SITTEN? En sentään käytä alkoholia tai huumeita. Tupakointi on pikkuriski, nimenomaan PIKKURISKI näihin muihin verrattuna.

Neuvolasta ym, saa ekalla käynnillä kaikkia kivoja pikku esitteitä, mitä ei saa ja mitä saa tehdä raskausaikana. Eikö ole hassua, että tupakoinnista on vain yksi pikku kappale, kun taas alkoholista ja huumeista isoja rivejä?

Näin. Ja miksi ne neuvolassa sanoo, että mielummin polttaa kun että repii tapetteja seinistä? Aijai, en tiedä.

Ja niin. Ja savuttomien äitien lapset ovat kaikki alttiita samoille sairauksille, kuten savuttelijoidenkin. Ainoa mikä kasvaa, on riski. Jos sen kykenee ottamaan, so what?

Yhteistyössä