Raskaana ja mies ei oikein lämpiä ajatukselle :( Mitä neuvoksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enkö saa vauvaa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enkö saa vauvaa :(

Vieras
Olen raskaana vasta 4+3, raskauteni tuli yllätyksenä molemmille. Meillä perheessä yht. 3 lasta 2 minun ja 1 miehen, kaikki asuvat meidän kanssa, ovat 7, 8 ja 4 vuotiaat, yhteisiä ei ole ja niistä on puhuttu jonkin verran, mutta mies enemmän sillä kannalla ettei halua kun käskee minunkin miettiä järjellä eikä tunteella :(

Minä todella haluaisin sen yhden ainokaisen yhteisen lapsen, toki meitä olisi sitten liikaa jopa perus autoon (joka miehellä on noussut esille useaan otteeseen perustellessa miksi ei) sitten syy on että meillä ei ole sitten enää sitä joka toista viikonloppua kahdenkeskistä aikaa kun kolme on etävanhemmillaan ja tämä yhteinen tietysti sitten meillä, sekä se , että kuulema kaikki kärsii ja voi pahoin sen jälkeen jos tähän vielä lapsi tulee...? Kai siksi kun kolmen kanssa on välillä aika hulinaa ja saa joka asiaa olla selittämässä ja perustelemassa heille?? Ja jos hermo menee välillä niin ajattelee, että joo et sinä neljättä jaksa, mieti nyt :( Nämä mietteet siis silloin kun raskautumisesta ei ollut "pelkoa"..

Minulla taas aivan toisenlaiset ajatukset, haluan yhteisen lapsen, en ajattele sitä riippakivenä ja olisihan ne joka toinen viikonloppu ahelpompia sinänsä sittenkin koska voisimme keskittyä vaan nuorimmaiseen lapseemme.. Hermo menee välillä ja tuntuu, ettei voi olla enää totta, mutta kaikilla kai se menee joskus, olipa sitten 1 tai 5 lasta??

Kysyi joskus rv 3+ että et kai oo raskaana kun oksetti aamupäivällä kaupassa, oikein etoi.. :x Sanoin vaan että varmaan vaan kun en syönyt aamupalaa (vaikka melkein tiesin mistä voisi johtua) aloitti siinäkn jo, että toivottavasti et koska olis se kaikille paha paikka...jne...jne.. En ymmrrä, miks se on noin kauheaa?? Hänen exänsä antoi huoltajuuden miehelle vajaa vuos sitten kun ei kyennyt eikä varmaan ikinä kykene lähihuoltajana olemaan, heidän elämänsä oli yhtä helvettiä viimeiset 2 vuotta kun olivat yhdessä, siitäköhän kaikki tämä johtuu.. Voikohan olla vaan kammo niinkin isoa perhettä kohtaan?? Nyt sanoin tänä aamuna, että olen raskaana, alkoi se sama vanha virsi, mieti nyt ja joo, ei onnistu meidän perheessä tällainen.....jne...jne....hyvä kun saadaan nämä 3 lähes kunnon kansalaisiksi jne :( En olisi koskaan ikinä uskonut tai toivonut että joudun näin pahaan paikkaan ja ihan yksikseni sitten miettimään mitä helvettiä minä teen nyt :( Rakastan miestäni, mutta hän on niin sairaan itsepäinen tietyissä asioissa, että en tiedä mitä uskallan sanoa ja miten saan pään käännytettyä, me voimme olla 6 henkinen perhe, todellakin.

Ja mitä meidän kolmeen lapseen tulee, olen hoitanut hyvin, ja miehelläkään ei ongelmia ole, mutta mikä mättää, kyllä me yks rääpäle siihen vielä saadaan mukaan vipeltämään.. :)

Vastauksista kiitollinen..

Vertaistukea kiitos :)

No viimeistään nyt miehen kannattaisi sitten varmaan mennä vasektomioon, ettei enää enempää vahinkoja satu? Ihan siitä huolimatta, mihin ratkaisuun nyt päädyttekään...

Sterilisaatio olisi varmasti ollut hyvä, mutta eipä auta enää ei... Ja on sanonut silloin kun yhteisestä on puhuttu, että ei tiedä haluaako, ei ainakaan nyt.. :( Mut nyt kun tosi tilanne on niin, en ymmärrä, oikeasti, näin se vaan menee..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23711315:
Niin siis odotan saavani nuvaringejä..

Eli mies on vedellyt paljaalla eikä ole ollut muutakaan ehkäisyä käytössä? Silloin hänellä ei ole kyllä mitään sanomista asiaan, olisi pitänyt housut jalassa tai huolehtinut ehkäisystä.

Sinä selvästi haluat lapsen ja silloin se ehdottomasti mun mielestä kannattaa pitää! Jos teet abortin pelkästään miehen toiveesta, tulet todennäköisesti katuamaan sitä loppuelämäsi.
On mahdollista, että miehesi tottuu ajatukseen pikkuhiljaa ja voi hetken päästä jopa innostua asiasta, vaikka se nyt tuntuukin vain kaukaiselta haaveelta.
Kannattaa ajatella asiaa myös siltä kannalta, että jos teillä on ollut haaveena tai edes pienenä ajatuksena takaraivolla, että teillä joskus vielä olisi se yhteinenkin lapsi niin myöhemmin se ei välttämättä enää onnistukkaan syystä tai toisesta ja siinä vaiheessa se abortti kaduttaa varmasti, teitä molempia.

Olet kuitenkin vasta tänään kertonut raskaudesta, joten ehkä se on alkupanikointia, joka vielä muuttuu innostukseksi. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin olisi käynyt :)

Ymmärränkö oikein että miehesi haluaisi keskeytyksen? Kaikesta päätellen sinä et. Itse ajattelisin että mieskin kypsyy ajatukseen kyllä (ainakin oletettavasti) ja onhan lapsia putkahtanut ilma suunnitelmallisuutta maailman sivu.

Niin eihän se lääkäri kyllä sitä tee.. Mutta olenko itsekäs jos teen niin kuin MINÄ haluan...??? Vastaan itse: No EN, mieshän se on jos noin ajattelee, sen kun tajuaisi vielä..

Hassua kun mies ei käsitä, että lapsi on jo tulollaan. Ihan kuin se abortti olisi joku hampaanpoisto...

Taidat jo rakastaa sitä pientä tulossa olevaa, koska olet siitä jo haaveillutkin. Älä tee mitään miehen painostuksesta.

Miehen aiempi lapsi on just saanut alkunsa "vahingossa".. Mies halusi aborttia exä ei, mutta olivat molemmat kovin nuoria silloin, ex 15 ja mies 19.. Nyt se "rakkauden"hedelmä asuu meillä, äitistään ei siihen ole, joten pelkääkö se sit sitäkin.... En tiiä..

[QUOTE="Vieras";23711503]Tuollaisen miehen kanssa ei kannata jatkaa. Rakastat häntä , sanot, entäs abortin jälkeen? Saatat alkaa hyvinkin vihata![/QUOTE]

Samat sanat.

Mietin, että jos asiasta on vaikea puhua miehen kanssa, niin voisitko kirjoittaa ylös, mitä itse ajattelet asiasta (perustella yms) ja antaa sitten miehelle luettavaksi? Vai onko ihan naurettava ajatus? Kuulostaa siltä, ettei miehesikään ole kertonut, miksi ajattelee niin kuin ajattelee. Voisiko hän nähdä edes jotain positiivista asiassa?

Mulla ainakin on sellainen mies, jolle kaikki pitää selittää ja perustella, muuten oon hänen mielestään vaan kiusallaan eri mieltä..

[QUOTE="Vieras";23711503]Tuollaisen miehen kanssa ei kannata jatkaa. Rakastat häntä , sanot, entäs abortin jälkeen? Saatat alkaa hyvinkin vihata![/QUOTE]

Toisaalta niin totta.. Mutta jos nyt vaan kallistun siihen että aborttia en tee sanoi mitä sanoi, mies on kuitenki sellainen tyyppi aivan täysin että omiaan ei hylkää, eikä pienistä sätky siis tosi tilanteessa.. Tosi tilannehan tämäkin on mutta tarkoitan nyt, että jos ja kun tässä päästään raskauden suhteen turvallisille vesille, niin ei varmasti hylkää pientä, tai minua, enkä minäkään hatkoja halua lähde antamaan.. Molemmat tässä ollaan yhtä syyttömiä tai syyllisiä siihen että näin on päässyt käymään.. :( Mutta en alistu miehen tahtoon, EN..

Sinuna pitäisin pääni! Miehellä voi hetki mennä uutisen sulattamiseen, mutta sulattaa sen varmasti. Viimeistään kun pieni on maailmassa :D Harmi tietenkin ettet asiasta pääse riemuitsemaan yhdessä miehenkanssa. Päätös on kuitenkin sinun ja luulempa että asiaa tulet katumaan jos lapsesta päätät luopua.

Meillä odotetaan vasta kolmatta lasta, toista yhteistä. Tää raskaus oli molemmille pommi. En voi käyttää homonaalista ehkäisyä ja kävi se klassinen kumi petti. Oli kyllä sulattelemista miehellä, kun ikää on jo yli 40. Mutta muutaman päivän päästä sekin rupes jo iloitsemaan vauvan odotuksesta. Mua huolestuttaa eniten taloudellinen pärjääminen.. Vaan on sitä ennenkin selvitty. Nyt odotusta on jo yli puolet takana. Tsemppiä!

Mitäs väliä sen miehen mielipiteellä on. Ei niin mitään - tervaisiä vaan tasa-arvoa kannattaville.

Hitto kun nää asiat sai toisin päin, että miehet naps ja kops pystyis vaan pakottamaan naisen äidiksi, halusi se nainen sitä tai ei.

Ei siinä, senkus pukkaat mukulan maailmaan, vaikka se saattaa tosiaan tarkoittaa että säkin pääset miehesi ex-listalle. Jos miehesi on vakavasti ilmaissut haluttomuutensa uudelle vauvalle niin kaippa senkin pitäs vaakakupissa jotenkin painaa - olkoonkin perustelut vaikkapa vaikea edellinen liitto. Tai vaikkapa vaikea vauva-aika siinä edellisessä liitossa. Ymmärrän myös että miehesi on koko nuoren ikänsä ollut isä. Ehkä hän jo kaipaa hieman sitä vapaampaakin elämää ilman niin suurta vastuuta...

Entäs talous? Onko se vaan miehen niskoilla, oletko sinäkin töissä vai kuinka menee? Raha ei toki kaikista tärkein elämässä ole mutta ei sinne sossunluukullekaan tartte mennä "kun vaan halusin neljännen lapsen"- syyllä. Ja jos talous on tiukalla ja se tiukentuu lapsen myötä niin liian usein se tarkoittaa sitä että mies joutuu lisäämään työtaakkaa. Ehkäpä hän haluaisi työnsijaan viettää aikaa enemmän kotona JO olevien lasten kanssa...

Minä vähän luulen että miehesi pelkää vauva-aikaa edellisen suhteen takia. Miten sinulla itselläsi sujui vauva-ajat aiemmin? Kerro hänelle! Hän on varmaan jo nähnyt millainen äiti olet.