moikka.
Kiitos neuvoista ja linkistä. Siellä olinkin jo käynyt katsomassa, kuten myös netistä olen yrittänyt etsiä muustakin paikasta tietoa.
Sanottiin, että gammaglobuliini rokote pitäisi ottaa hyvissä ajoin, jotta ehtis astua voimaan. Eilen kun soitin yksityisen rokotuskeskukseen, mulle sanottiin, että ei sillä ole kiirettä, KUNHAN 3 PÄIVÄÄ ennen annetaan! tämä olikin minusta vähän outoa. Monelta olen kuullut, että rokotukset tulee ottaa joku 2 vkoa ennen reissua. (meillä reissu 10 päivän päästä)
ja syy siihen miks en ole ottanut vielä mitään oli se, että terv. hoitaja neuvolassa oli sitä mieltä ettei mitään voi ottaa. Tosin kun kyselin sit seuraavaks niin gyne sanoi, että ehdottomasti joku suoja tulee olla. Mut ei itse tiennyt minkä voi ottaa...? (sano et ehkä gammaglobuliinin)
Eli; onko jollain ihan oma kokemus GAMMAGLOBULIININ ottamisesta raskaana ollessa? Millä r-viikolla olit?
Minä olen nyt rv 9+4... jotenkin tuntuu että voisi olla riskialtis aika, kun se alkio siellä just vaihtuu ""sikiön muotoon"" ja kehitttyy roppakaupalla. Pelkään että jos rokotus vaikuttaa! No, toisaalta pelkään mennä ilman rokotustakin.
Kertokaa nyt te joilla oma henk. koht kokemus!