Raskaana, ja laihdutus pahasti kesken!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Nyt täytyy kyllä sanoa, että vituttaa. Olen ehkäisyrenkaan käytöstä huolimatta näköjään raskaana. Kolmas lapsi ei ole niin paha juttu, ehkä... mutta kun minulla on laihdutus ihan kesken, tai oikeastaan vasta alussa!

Olen kuopuksen syntymästä lähtien inhonnut vartaloani ja hävennyt sitä kun se on täynnä arpia ja löllöä. Nyt vihdon sain itseäni niskasta kiinni ja olen juossut ja uinut ja yrittänyt syödä hyvin ja nyt sitten tämä. Viime raskauksissa lihoin tolkuttomasti, turposin, sain ennenaikaisia supistuksia, selkäni oli niin kipeä että kävelykin sattui. Suoraan sanottuna en nyt tiedä, haluanko lasta pilaamaan tätä. Mitä minä teen?

Siinähän sulla on hyvä syy jatkaa terveellisiä elämäntapoja:) Raskausvaivatkin saattaa olla helpompi kestää, kun on paremmassa fyysisessä kunnossa. Ylipainoisillahan tavoitteena on, että paino ei raskauden aikana nousisi?

Ei se välttämättä nouse jos jo on massaa tietty määrä valmiina. Itselläni oli jo ylipainoa kun aloin kolmatta odottamaan mutta painoa ei tullu kuin 3,5kiloa ja raskaus meni 2viikkoa yli lasketun ajankin.

Hei oikeasti, se on sinun lapsi! Laihduttamaan ehtii myöhemminkin ja raskaanakin voi yrittää pitää yllä omaa painoaan. Mutta jos lapsi todella pilaisi elämän, aborttiin vaan. Varaudu kuitenkin siihen, ettei uutta mahdollisuutta lapsen saamiseen välttämättä tule.

Tsemppiä.

Mä painoin ennen raskautta 53kg ja nyt rv 36 ja painoa 55,5kg. Eli ei sitä painoa tule jos katsot mitä syöt. Jos paljon ylipainoa ja syöt terveellisesti niin voi olla että pysyy jopa samassa :)

Älä huoli.. Jatkat terveellistä syömistä ja raskauden jälkeen homma jatkuu. Jatka ihmeessä uimista :)

Onko siis oikeesti näin pinnallisia ihmisiä maailmassa olemassa?
Laihduttaa ehtii koko loppuelämän. Uusi elämä kasvaa sun sisällä ja nyt sulla on entistä suurempi syy huolehtia itsestäs. Jos sä nyt joudut uhraamaan lapsellesi vartalostasi vielä pari vuotta, niin mitä se on koko loppuelämään verrattuna?
Just luin artikkelin naisesta, joka oli kans just alkanu laihduttamaan kun oli 10kg liikaa. Hän sairastui syöpään ja tajusi vasta sitten, että on tärkeämpiäkin asioita maailmassa kun muutama ylimääräinen kilo.
Jos ylipainoa on aivan huimasti niin senkin ehtii laihduttamaan parin vuoden päästä.

Mitä se raskaus siinä haittaa? Tietenkään ei mitään kitu&rääkkikuuria saa pitää, mutta mikään ei estä syömästä terveellisesti ja liikkumasta. Anna painon pudota raskausaikana omaa tahtia, tai jos nousee hyvillä elämäntavoilla ni sit nousee, ne on oikeesti vauvakiloja sitte.

Itse olin ylipainoinen kun aloin odottamaan 99kg, raskaus antoi motivaation terveelliseen elämään. Juuri ennen synnytystä painoin 91kg ja lapsen ollessa 6kk kun lopetin imetyksen paino oli 84kg. Nyt painan sen 77kg mikä on mulle itselleni
hyvä paino. Ihannepaino lienee 65kg mutta mä oon tyytyväinen jo tähän. Todennäköisesti paino putoaa lisääkin koska terveelliset elämäntavat tuli jäädäkseen.

Mitä se raskaus siinä haittaa? Tietenkään ei mitään kitu&rääkkikuuria saa pitää, mutta mikään ei estä syömästä terveellisesti ja liikkumasta. Anna painon pudota raskausaikana omaa tahtia, tai jos nousee hyvillä elämäntavoilla ni sit nousee, ne on oikeesti vauvakiloja sitte.

Täytyy nyt sen verran "puolustella aloittajaa", että ainakin itse kärsin niin vaikeasta pahoinvoinnista, ettei liikunta tullut mieleenkään. Siihen päälle tappava väsymys, niin olin töitä luk.ottamatta sänky"potilas". Tähän päälle se, että alas sai vain sitä mitä mieli teki niin... Painonpudotus raskausaikana voi olla haastekin :/

Jatkat liikkumista ja terveellisen sapuskan syömistä. Et syö herkkuja. Tämä on siis sinulle laihduttamista, mutta monille muilla se on normaalia terveellistä elämäntapaa. JOs olet reippaasti paksu, painosi ei ainakaan pääse nousemaan liikaa. Terveellisyys jatkuu raskauden päätyttyä, jos siitä on jo tullut tapa. Mikä on ongelma??

mulla paino huiteli ennen raskautta 71 kg raskauden ja imetyksen jälkeen painoin 58kg.Raskausaikana söin normaalisti,imetyksen aikana myös,mutta vauvan synnyttyä vedin vaunulenkkejä(6km) joka päivä.

Ehkä ensin kannattaisi miettiä että haluaako sen lapsen vai ei, ja sitten vasta mitä sen painon kanssa tehdään.

Eikä niin että miettii ensin painoaan, ja sen pohjalta päättää haluaako lapsen.

Yhteistyössä