raskaana ja kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eetuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eetuliini

Vieras
Tein aamulla raskaustestin, joka näytti positiivista.

Minulla on kuitenkin ollut kuparikierukka puolisen vuotta, miten tämä vaikuttaa? Onko raskaus keskeytettävä, tai onko sikiölle voinut tulla siitä esim. vaurioita?

Ikävä kyllä en osaa kertoa tarkempia tietoja, mutta luokkatoverini sai nk. anteennilapsen. Aivan terve komia poika, kierukka mukana (siis ei mitenkään kiinni lapsessa).
Eli käsittääkseni kierukkaa ei oteta pois vaan tilannetta seuraillaan.
Nyt rohkeasti luuri käteen ja soitat neuvolaan!

Juuri sisarelleni syntyi ihan terve lapsi joka sai alkunsa kuparikierukan ollessa ehkäisynä. Myös kahdelle ystävälleni on käynyt viimeisen vuoden aikana samoin... Eli summa summarum = minä en luota kuparikierukkaan ja ainakin kolmelle ystävälleni on tulleet terveet lapset normaalista raskaudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan...:
Juuri sisarelleni syntyi ihan terve lapsi joka sai alkunsa kuparikierukan ollessa ehkäisynä. Myös kahdelle ystävälleni on käynyt viimeisen vuoden aikana samoin... Eli summa summarum = minä en luota kuparikierukkaan ja ainakin kolmelle ystävälleni on tulleet terveet lapset normaalista raskaudesta!

annettiinko myös heillä kierukan olla paikallaan vai otettiinko pois?
Eikö ole aika riskiä antaa kierukan olla paikallaan,jos ei muuta niin rikkomassa paikkoja?

Minullakin oli kuparikierukka ja tulin raskaaksi..
Kuitenkin kuparikierukka tuli itsestään pihalle, alkio mukanaan.
En tiennyt raskaudesta ennen kuin se oli ohi...

Yhteistyössä