Raskaana :( Ja ihan shokissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neljännet taitaa olla aika usein vahinkoja, ainakin parilla naapurilla on näin käynyt ynnä omilla vanhemmillani...

Teet oman päätöksesi asiassa, osaatte kyllä päättää oikein :)

(Tosin mun kokemukseni mukaan nelilapsisten perheen nuorimmat on helppoja ja iloisia tapauksia.)

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Neljännet taitaa olla aika usein vahinkoja, ainakin parilla naapurilla on näin käynyt ynnä omilla vanhemmillani...

(Tosin mun kokemukseni mukaan nelilapsisten perheen nuorimmat on helppoja ja iloisia tapauksia.)

voi myös käydä niin et lapsi on vammainen, sekin pitää muistaa kun miettii vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja huippa:
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:

voi myös käydä niin et lapsi on vammainen, sekin pitää muistaa kun miettii vaihtoehtoja.

Kyllä, tätäkin mietitty paljon ja se painaa aikalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Mä kyllä tekisin abortin, jos olisin sinä - ihan noiden taustatietojen perusteella. Toisin kun moni muu täällä ajattelee niin mun mielestä tossa vaiheessa ei ole olemassa vielä mitään vauvaa vaan hedelmöittynyt munasolu, josta tässä vaiheessa pääsee eroon vielä suhteellisen helposti.

Aika lailla samaa mieltä...
Ap:lle voimia ja jaksamisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja tupu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Vahinkoraskaus kolmen lapsen jälkeen. Voiko henkliö enempää "trailer trash" olla????

eikö me niin sovittu, että turvanaukojat vois pitää kerranki leipäläpensä kiinni.. teidän jutut on kuultu!!

Ei tässä ole aihetta aukoa turpaa, vaan esitin mielestäni aika loogisen kommentin. Omassa akateemisessa varakkaassa tuttavapiirissäni ei tällaista tapahdu.

Väärin! Kyllä tapahtuu, mutta vanhaan sivistykseen kuuluu, että noin henkilökohtaisista asioista ei puhuta perheen ulkopuolelle. Ei ole koskaan sellainen ollut "piireissä" tapana. Taidat olla varsin nuorta akateemisen älymystön haaraa, kun et tiedä vanhan sivistyneistön kirjoittamattomia sääntöjä. Niin ja toinen juttu, tuollainen rehvastelu akateemisuudella ja varakkuudella on kamalan moukkaa, siis meidän vanhan sivistyneistön normistossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Vahinkoraskaus kolmen lapsen jälkeen. Voiko henkliö enempää "trailer trash" olla????

eikö me niin sovittu, että turvanaukojat vois pitää kerranki leipäläpensä kiinni.. teidän jutut on kuultu!!

Ei tässä ole aihetta aukoa turpaa, vaan esitin mielestäni aika loogisen kommentin. Omassa akateemisessa varakkaassa tuttavapiirissäni ei tällaista tapahdu.

:laugh:

minulla myös sama tilanne, 3 lasta, josta nuorin nyt 1v, hän sai alkunsa kun nuvaring petti, ja nyt on pettänyt hormoonikierukka, ehti olla jopa 2 kuukautta paikoillaan..
viimeksi jouduimme jo miettimään tätä, mutta päätimme pitää silloin lapsen.
mutta nyt olemme päätyneet keskeytykseen..ensinnäkin siksi, koska järkytyin niin testistä, ei ollut yhtään, ei yhtään iloinen asia. ja siksi että huvikseen en ole kierukkaa laittanut, joten lapsikiintiömme on todellakin täynnä nyt. ja lisäksi kohtuni ei enää kestä raskautta.
Voimia ja halauksia sinulle kovasti, tiedän mitä käyt nyt mielessä läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Plussa, ei sen pitänyt tulla, ei enää.
Meidän lapsikiintiö on täysi, tai ainakin tähän päivään asti oli. Nyt ei sitten enää tiedetä mitä tehdään. Lapsia on ennestään kolme, pienin 2v. Oon palaamassa työelämään kesän jälkeen pitkästä aikaa (sain mieluisan työpaikankin). Vauva-ajat on olleet raskaita henkisesti, en tiedä jaksaisinko sitä enää. Kaikki on nyt niin hyvin, miks mun piti tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?! En halua joutua tän päätöksen eteen. :(

Meillä oli sama tilanne syksyllä. Olin just saanu unelmieni VAKITUISEN työpaikan ja lapsiluvun piti olla täys. Kaikki vauvakamat myyty jne. Sit olinki yhtäkkiä raskaana...huomenna on laskettu aika ja mies jonottaa sterilisaatioleikkaukseen, ettei enää kävis näin. Niin, ja meillä tosiaan oli ehkäisy kyllä käytössä mutta silti raskauduin.

Itse sain muutama kk sitten tietää olevani raskaana ja viides tulossa!
Olin enemmän kuin paniikissa ja mies oli alkuun täysin vastaan, että vauva saisi syntyä kun edes vaihtoehtoja harkitsin.
2 viikkoa meni näin ja sitten vaan päätimme pitää vauvan. Nyt viikolla 16.

Meilläkin ihan katastrofi-tilanne kun hiljattain muutettu ulkomaille, tukijoukkoja ei ole ja minulla perussairaus joka ei tee raskaana olemisesta helppoa.
Mutta, lapset ovat aina ihania ja tiedän kun tämän syliini saan etten kadu yhtään päätöstäni. Raskausaikaa vaan en vaivojeni takia kovin ihannoi.
Minulle tehdään sektio ja sterilisaatio

Melkein pelästyin kun tekstisi luin, niin läheltä liippasi. Kolme lasta myös itsellä, pienin 1,5v ja juuri olen päättänyt jäädä kotiin vielä reiluksi vuodeksi vaikka rahallisesti ei juhlitakaan.

Nyt sitten näyttää pahasti siltä että neljäs olisi alkunsa saanut, testi vielä tekemättä mutta turhan selvältä näyttää.

Ehkäisy oli myös täällä (kondomi), ja muutoinkin mahdollisuudet olleet niin vähissä että on todella hämmästyttävää jos raskaus todellakin on alkanut.

Oma olo on hämmentynyt, hyvin hämmentynyt. Olen aina ollut periaatteessa keskeytyksiä vastaan, eikä se nytkään ensimmäisenä ole mielessä mutta jotenkin mikään muukaan vaihtoehto ei ole hyvä.

En siis osaa juuri tässä asiassa tukenasi olla, oli vain pakko liittyä kirjoitusten joukkoon kun tilanne tuntui niin samalta.

Itse olin samassa tilanteessa joulukuussa, 2 vuotta sitten päätin että lapsi kiintiö on nyt täys. Meillä 5 lasta ja ne riittää :) Mulla kerkesi olla mirena-kierukka 1v½kk ennen kun petti. Pitkän mietinnän jälkeen päädyttii aborttiin, ja rehellisesti täytyy sanoa että en kadu päätöstä yhtään. Nyt kesällä tehtiin sitten sterilisaatio jotta noita vahikoja ei pääse enä tapahtumaan. Tosin joo eihän sekään 100% varma ole mutta luotan nyt täysin siihen että en enää raskaaksi tule. Nyt nautin näistä lapsista mitä mula jo on ja yritän kasvattaa heistä kunnon kansalaisia!!

Yhteistyössä