Raskaana heti kierukan poiston jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joko nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joko nyt?

Vieras
Otatin kierukan pois viime to ja odottelen tässä menkkoja. Voinko olla raskaana vaikka kierukka poistettiin selkeesti oviksen jälkeen. Kuparikierukasta siis kyse ja meillä raskaustoive <3

Jos ei halua raskautua heti , pitää ehkäisyä käyttää jo viikkoa ennen kierukan poistoa.

Tästä ei muuten kukaan vaivautunut sanomaan, kun varasin aikaa kierukan poistoon!

Eiköhän se viikon sisällä selviä :) Mulla otettu pois heti menkkojen jälkeen (helpointa kuulemma näin, niinä vikoina vuotopäivinä, langat löytyy helposti) eikä seuraavia tullut :) ja kahdesti käynyt näin.

No voi sun :O Mä niin ajattelin et tarttis alkaa "tekemään" ja sit jos oonkin jo :D No edellinenkin tosin alkoi ekasta ajatuksesta ettei sen puoleen. No odotellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Jos ei halua raskautua heti , pitää ehkäisyä käyttää jo viikkoa ennen kierukan poistoa.

Tästä ei muuten kukaan vaivautunut sanomaan, kun varasin aikaa kierukan poistoon!

se lukee kierukan ohjeissa

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:

se lukee kierukan ohjeissa

Ja ne on tietenkin säilyttänyt tai vaihtoehtoisesti muistaa monen vuoden jälkeen.

Kun hoitaja kyselee yksityiskohtaisesti syitä miksi haluan kierukan pois ja miten aion jatkossa hoitaa ehkäisyn ja selitän, että vika on sivuvaikutuksissa ja että en halua silti heti raskaaksi, niin asiasta voisi kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joko nyt?:
Millaisia oireita sulle Suski tuli kierukasta ja oliko kupari vai hormoni? Ehditkö pitää kauan?

Oli hormonikierukka ja tuli tavallisia hormonioireita: rintojen herkkyyttä, seksihalut katosivat, kiukuttelin, iho kukki, yhdyntä sattui, migreeniä jne. Enkä ehtinyt pitää kuin yli 3 vuotta, kukaan ei vain vaivautunut edes laitettaessa kertomaan, että esim. migreenin takia pitää kierukka ottaa pois. Tai kun ekaa kertaa elämässäni hain apua migreeniin, niin lääkäri ei kysynyt, että käytänkö hormonaalista ehkäisyä.

Mua oikeasti niin v*tuttaa lääkärien asenne hormoniehkäisyyn. Ainoastaan hengenvaarasta välitetään, kaikki muuten terveyttä tai elämänlaatua haittaavat asiat ovat niin mitättömiä asioita ettei niihin tarvitse kiinnittää huomiota tai sanoa naisille, että tarkkailkaa näitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Joko nyt?:
Millaisia oireita sulle Suski tuli kierukasta ja oliko kupari vai hormoni? Ehditkö pitää kauan?

Oli hormonikierukka ja tuli tavallisia hormonioireita: rintojen herkkyyttä, seksihalut katosivat, kiukuttelin, iho kukki, yhdyntä sattui, migreeniä jne. Enkä ehtinyt pitää kuin yli 3 vuotta, kukaan ei vain vaivautunut edes laitettaessa kertomaan, että esim. migreenin takia pitää kierukka ottaa pois. Tai kun ekaa kertaa elämässäni hain apua migreeniin, niin lääkäri ei kysynyt, että käytänkö hormonaalista ehkäisyä.

Mua oikeasti niin v*tuttaa lääkärien asenne hormoniehkäisyyn. Ainoastaan hengenvaarasta välitetään, kaikki muuten terveyttä tai elämänlaatua haittaavat asiat ovat niin mitättömiä asioita ettei niihin tarvitse kiinnittää huomiota tai sanoa naisille, että tarkkailkaa näitä asioita.

Olen aivan samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa!

Pakko vielä haukkua lääkäreitä siitä, että niitä hormoneita ollaan tuputtamassa jokaiselle ja mielellään pillerimuodossa. Mun kaverini ei meinannut saada ehkäisyrengasta, koska ei ollut vielä "kokeillut" pillereitä.

Pillerien syöntiä ei pidä lopettaa, koska aikuinen ihminen ei muista käyttää kortsua.

Mielummin määrätään masennuslääkkeitä kuin selvitetään, että voisikohan masennus johtua pillereistä. Se ei kai tule kellekään edes "mieleen". Eiväthän hormonit ole mikään oikea lääkitys.

Pillereitä tarjotaan hoidoksi iho-ongelmiin. On olemassa myös muita hoitotapoja huonoon ihoon ja hormonien pitäisi olla viimeinen vaihtoehto.

Pillereitä tyrkytetään teini-ikäisille.

Mulla taas hormonikierukasta ollut mitn haittaa.. päin vastoin. Vuodot loppui, sillon tällöin tiputti menkkojen aikaan mutta tooosi harvoin. Mutta kovin on yksilöllistä . Itselle ei sovi pillerit.. huolimatta pillereistä tulin raskaaksi 2 krt unohtamatta ainuttakaan. Nyt kierukka poistettu viime keskiviikkona ja toivon että olisi tärpännyt jo <3 vai pitääköhän sitä alkaa pillereitä syömään ;D

No em,pä saanut mitn käyttöohjeita kun kierukka laitettiin .. normaalit ohjeistukset ja toki keskustelu lääkärin kanssa.. lääkärin pitää se selvittää kierukan poiston/vaihdon yhteydessä miten pitää toimia kenenkin kohalla. pöh.. käyttöohjeet

Yhteistyössä