Raskaana ehkäisystä huolimatta-pilaa kaiken!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Ei todellakaan kuulunut suunnitelmiin raskautua. Mutta näin on näköjään käynyt, vaikka ehkäisy oli.
Mulla on ollut todella vaikeat kaks raskautta ja tää kolmas jos ois samanlainen, en tiedä miten me selvittäis edes.
Töihin piti palata just, ilmotin jo töihin tulevani.
odotin jo, kuinka elämä helpompaa, kuin ei ihan pieniä lapsia enää.
Kaikki menee pieleen nyt :( :(

Abortti tuntuu hirvältä ja raskaus tuntuu hirveältä. Mitä mä teen?

Ekat asiat ekaks; Onnea!

Mitäkö teet? No lapsen... =)

Töihin ilmoitus, että tuli suunnitelmiin muutos - tuohan on vaan elämää.
Ja vanhemmat lapset ehtii tässä välissä jo hiukan kasvaa ennen uutta vauvaa. Nukut muutaman yön ja alat hahmottaa miten ihanaa on taas saada pikkuruinen ihminen viereen tuhisemaan... =)

mä pelkään ite koko ajan samaa. mut sellasen päätöksen oon tehny et neljäs saa tulla viel ja sit laitetaan kyl molemmilta piuhat poikki taoi eletään selibaatissa.

aborttia ei kannata tehdä jos se ei tunnu oikealta ratkaisulta. saattaa aiheuttaa henkisesti isoja ongelmia.

tosiaan nuku ainakin yksi yö ja keskustele miehen kanssa ja sit teet päätöksen.

VOIMIA!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Ekat asiat ekaks; Onnea!

Mitäkö teet? No lapsen... =)

Töihin ilmoitus, että tuli suunnitelmiin muutos - tuohan on vaan elämää.
Ja vanhemmat lapset ehtii tässä välissä jo hiukan kasvaa ennen uutta vauvaa. Nukut muutaman yön ja alat hahmottaa miten ihanaa on taas saada pikkuruinen ihminen viereen tuhisemaan... =)

vähän tätä mieltä minäkin olen. ei kannata lähteä tekemään aborttia jos yhtään epäilyttää. ja kun se vauva sitten vihdoin on rinnalla niin tuskin kadut sekuntiakaan että hänet pidit.
meillä kans lapsiluku täynnä nyt kun kaksi lasta on, mutta meille on päivänselvää että jos joskus ehkäisy pettää niin lapsi pidetään. sitten vaan on suunniteltava elämä uusiksi. asiat on aina järjestetävissä.
tsemppiä ja rohkeutta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Ei se abortti niin kamala ole.

ei kaikille. mut itsekkin tiedän kokemuksesta et jos ei sitä haluais tehdä ja tekee sen ns.painostuksesta ja huonon ajankohdan takia niin siitä voi joutua kärsimään. mä kärsin 5 vuotta eikä se vielkään oo helppoa.

mut jos siihen pystyy ja se tuntuu hyvältä ratkaisulta niin sit asia ok!

Mulla sama tilanne, paitsi ettei me käytetty ehkäisyä, koska aiemmat 2 lasta tehty hoidoilla. Olen juuri ilmoittanut meneväni syksyllä kouluun, johon pääsystä olen haaveillut 5 vuotta, ja sisään pääsy oli vaikeaa!

Näiden kahden lapsen kanssa ollut rankkaa, joten juuri miehen kanssa päätettiin, että lapsiluku jää 2:teen ainakin toistaiseksi.

Nyt kuitenkin raskaana, ihan alussa joten mitä vaan voi toki käydä. Vielä toissa päivänä olin ihan epätoivoissani, ja abortin kannalla, mutta nyt alan jopa olla vähän onnellinen tästä pienestä :)

Toki pelottaa miten koulun kanssa käy, miten jaksan kolmen alle 4-vuotiaan kanssa jne... ja entä jos raskaus on vaikea, joudun olee vuodelevossa tms? Huh... toivotaan että hyvin menis.

Jaksuja sullekin!!

Täytyy kyllä sanoa, että toi päätös on varmaan vaikeimpia, joita nainen voi joutua elämässään tekemään.

Aborttia ei minunkaan mielestä kannata tehdä, ellet ole varma. Entä jos antaisit itsellesi aikaa pitämällä lapsen ja vaikka jättämällä adoptio-vaihtoehdon mieleen, jos siltä alkaa tuntua.

Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä ehkäisy petti. Pelkään nimittäin tuollaista tilannetta kauheasti. Voimia!

Yhteistyössä