Raskaana 5 v "yrittämisen" jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ehkäisy jätetty pois 5 vuotta sitten, ajatuksella lapsi saa tulla jos on tullakseen, mutta ei ole mikään erityinen tarve hankkia lasta, jonka vuoksi emme ole kokeneet tarpeelliseksi hakeutua hoitoihin.

Ikää minulla 37 vuotta, miehellä 43.

Nyt rintani ovat olleet viikon verran todella arat ja olen ollut todella väsynyt, muita oireita ei ole. Kuukautiset ovat noin viikon myöhässä.

Viikon loppupuolella pääsen hakemaan testin, mutta tässä odotellessa keskustelua aiheesta, onko raskaus näin pitkän ajan jälkeen yht'äkkiä kuinka todennäköinen? Entäpä alkava menopaussi, voiko se tehdä tuloaan tässä iässä kuinka todennäköisesti ja olla syynä rintojen arkuudelle ja menkkojen myöhästymiselle?

vierailija
Aihe kiinnostaa itseänikin, sillä meillä puolisoni kanssa vastaava tilanne.
Kyllä oireesi kuulostavat enemmän raskausoireilta.
Vaihdevuosissa oireina ovat painon nousu ja hikoilu.

vierailija
Oireesi kuulostaa raskaus oireilta ❤Varsinkin jos normaalisti sinulla ei ole vastaavia oireita niin olisin kyllä luottavaisin mielin että raskaustesti näyttää positiivista 😊Pieni ihmehän se olisi noin pitkän yrittämisen jälkeen mutta onhan se raskaus mahdollinen kun ilman ehkäisyä seksiä on 😊

vierailija
Meillä 4v ehkäisyn jättämisestä yllättäen tärppäsi vuosi sitten. Tosin se raskaus päättyi keskenmenoon, mutta raskauduin nopeasti uudelleen, ja nyt viimeisillään ollaan. Olen sinua vuoden nuorempi, mies täyttää 40. Kaikki on mahdollista 💜🙂

vierailija
Hei aivan mahtavaa Onnea
kiitos ❤ Kyllä on jännä millainen pakokauhu iski, vaikka tämä on toivottu ja suunniteltu, mutta kun olimme jo tuudittautuneet siihen, että mahdottomuus, oltiin elämääkin jo ryhdytty suunnittelemaan niin, että ei siihen lasta ikinä tule.

Itse hetken mietin jopa aborttia, mutta totesin, ettei se ole vaihtoehto, sillä tämä on varmasti ainoa tilaisuutemme.

Harmikseni en vielä ainakaan hypi ilosta, ehkä tämä vie aikaa tottua ajatukseen.

Yhteistyössä