Raskaana 30+0 ja ihmeellisiä kipuja alapäässä, kyljissä ja alaselässä... mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilla"

Vieras
Alapäätä vihloo ja jomottaa, kylkiin alas ja alaselkään jomottaa. Tätä on ollut nyt joinakin päivinä mutta tänä iltana normaalia enemmän. Ei tunnu supistuksilta, maha siis ei mene kovaksi. Osaisko joku kokemuksesta kertoa mitä tämä on?

Hiivaan en usko, ei muita oireita... ja pissa tutkittu kotona tikuilla, ei viittaa tulehdukseen eikä muita oireitakaan. Lisää veikkauksia? Vai kuuluuko vaan raskauteen?

TAitaa vauva asettua lähtökuoppiin...laskeutuu ja tunkee päätä lantioon. Mut varmaan parhaat vastaukset saat kuitenkin neuvolasta kysymällä, jos sua asia kovin vaivaa.

oli samanlaisia kipuja samoihin aikoihin ja supistuksia oli, synnytys käynnisty. Heti vaan lääkäriin. Itse suosittelen heti soittamaan suoraan synnärille.

Mutta eikös supistukset vedä vatsan/kohdun kovaksi? Mulla on vatsanahka ja kohtu ihan löysät ja pehmeät. Ainoastaan kylkiin vihloo istuessa, tuntuu että jotenkin vetää kireälle lihaksia (?) ja vauva paukuttaa urakalla kylkiluihin. Alaselkään ja alapäähän sattuu kävellessä enemmän, toisinaan kyllä myös istuessakin muttei just nyt. Niin ja oon jo kyllä kolmatta kertaa raskaana mutta unohtanut kaiken. :D

Kirjoitinpa taas epäselvästi. Edestä ylhäältä ja alhaalta vatsa tuntuu löysältä, ei supistuksia/kovettumista tms. mutta alhaalta kyljistä tuntuu kuin lihakset menisivät kireälle. Muita oireita ei tällä hetkellä mutta toisinaan vihloo alaselkää ja -päätä. "Nautintoa" lisää vauvan jatkuva paukutus ylös kylkiluihin ja palleaan.

Mutta eikös supistukset vedä vatsan/kohdun kovaksi? Mulla on vatsanahka ja kohtu ihan löysät ja pehmeät. Ainoastaan kylkiin vihloo istuessa, tuntuu että jotenkin vetää kireälle lihaksia (?) ja vauva paukuttaa urakalla kylkiluihin. Alaselkään ja alapäähän sattuu kävellessä enemmän, toisinaan kyllä myös istuessakin muttei just nyt. Niin ja oon jo kyllä kolmatta kertaa raskaana mutta unohtanut kaiken. :D

niin minäkin luulin, mutta en kyllä huomannut kohdun kovenevan. Enkä siis ollenkaan tajunnut kipujen olevan supistuksia. Soitin synnärillä kun kivut oli niin kovia, että itkua väänsin. Heti sanoivat, että taitavat olla supistuksia. Synnärillä käyrällä näytti tulevan 5 min välein supistuksia, mutta itse en sitä tajunnut. Kipu oli niin yhtenäistä. Tosin voi sinun kipusi olla liitoskipujakin, mutta vain varoittavana esimerkkinä kerroin.

Sen sanon, että olen 110% varma etteivät ole liitoskipuja... supistuksista en ole täysin varma mutta uskoisin, etteivät niitäkään ole. Tässä joku veikannut vauvan työntyvän ns. lähtökuoppiin... nettiä selailtuani voisin veikata lopulta samaa sillä potkut tuntuvat jatkuvasti palleaan ja kylkiluihin ylös, olisiko sitten tunkemassa itseään pää alaspäin... mutta ei toivottavasti vielä ulos tulossa kuitenkaan. :)

Yhteistyössä