Raskaana 17 vuotiaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tossa juuri muutama viikko sitten sain positiivisen tuloksen raskaustestistä. Tiedän että moni paheksuu nuoria naisia jotka ovat raskaana. Ei, en pilaa nuoruuttani, minulla oli villi vaihe ja sen yli olen jo päässyt, en pidä juhlimisesta enkä mistään muusta vastaavasta. Tiedän olevani kypsä ikäisekseni ja tiedän pystyväni huolehtimaan lapsesta. Olen puhunut aiheesta poikaystäväni kanssa ja hän on innoissaan uutisesta (olimme siis jo aikaisemmin keskustelleet raskausmahdollisuudesta vaikka syön e-pillereitä). En ole ollut poikaystäväni kanssa hirveän kauaa mutta rakastamme toisiamme eikä tämä ole mitään nuorten pelleilyä.
Minä käyn vielä amista ja elän kelan tuilla, poikaystäväni käy töissä ja asumme molemmat yksin. Nyt olemme alkaneet miettiä yhteen muuttoa raskauden takia. On jo selvää että abortiin en kykene joten ainoa tässä on vielä tuo keskenmeno riski.
Suurin kysymys mitä minulla on tähän aiheeseen liittyen on, jos olen raskaana 17 vuotiaana ja synnyttäisin täytettyäni 18, miten lastensuojelu ja sossu puuttuu asiaan? Kyseessä on kuitenkin raskauden alkuvaiheissa alaikäinen tyttö. Joudunko esim raskauden jälkeen käymään jossain tapaamisissa ja onko lapseni tarkemman tarkkailun alaisena? Jos joku viitsisi kertoa omia kokemuksiaan tai luotettavaa tietoa mitä on kuullut arvostaisin paljon

Itse sain myös 17-vuotiaana lapseni ja nyt poika jo täysi-ikäinen. Lapsen isän kanssa olemme vieläkin yhdessä ja olemme saaneet lisää lapsia. Tuohon sossun asiaan en osaa vastata mutta epäilen ettei lastensuojelu puutu teidän perhe elämään jos ei aihetta siihen ole, neuvolassa kyllä pidetään huolta ja huomataan jos ei kaikki ole kunnossa. Epäilyksiä varmasti tulee sieltätäältä mutta niistä ei todellakaan kannata välittää! Onnea paljon teidän perheelle.

Hyvä. Pilasit elämäsi. Vastuutonta tuollainen.
Olisi kiva tietää miten lapsi pilaa elämäni? Lapsi on hienoin asia mitä ihmiselle voi tapahtua. Jos olisin uskonnollinen sanoisin sitä siunaukseksi. Jos luulet että lapsi pilaa nuoruuteni niin olet väärässä. Voin olla nuori myös lapsen kanssa, en ole koskaan kokenut mitään tarvetta tai halua alkoholia tai muita päihteitä kohtaan, en ole ihminen joka haluaisi käydä baareissa. Lapsen kanssa vois myös esim. matkustaa jos raha asiat on kohdallaan vaikken sitäkään kor niin tarpeelliseksi. Lapsi sitoisi minua yhtä paljon kotiin, koulutukseen ja myöhemmin töihin ihan yhtä paljon kuin 30 vuotiina se sitoisit mua kotiin ja töihin. Vastuuta on molemmissa vaihtoehdoissa yhtä paljon. Ja pystyn hyvin pitämään huolta lapsista.

Itse sain myös 17-vuotiaana lapseni ja nyt poika jo täysi-ikäinen. Lapsen isän kanssa olemme vieläkin yhdessä ja olemme saaneet lisää lapsia. Tuohon sossun asiaan en osaa vastata mutta epäilen ettei lastensuojelu puutu teidän perhe elämään jos ei aihetta siihen ole, neuvolassa kyllä pidetään huolta ja huomataan jos ei kaikki ole kunnossa. Epäilyksiä varmasti tulee sieltätäältä mutta niistä ei todellakaan kannata välittää! Onnea paljon teidän perheelle.
Kiva kuulla ja onnea teille!

Itse tulin raskaaksi 16 vuotiaana ja lapsi syntyi kun olin 17vuotias, en kadu hetkeäkään poikaani ja lastensuojelun kanssa en ikinä joutunut tekemisiin.

Onnea teille molemmille! :)

Olisi kiva tietää miten lapsi pilaa elämäni? Lapsi on hienoin asia mitä ihmiselle voi tapahtua. Jos olisin uskonnollinen sanoisin sitä siunaukseksi. Jos luulet että lapsi pilaa nuoruuteni niin olet väärässä. Voin olla nuori myös lapsen kanssa, en ole koskaan kokenut mitään tarvetta tai halua alkoholia tai muita päihteitä kohtaan, en ole ihminen joka haluaisi käydä baareissa. Lapsen kanssa vois myös esim. matkustaa jos raha asiat on kohdallaan vaikken sitäkään kor niin tarpeelliseksi. Lapsi sitoisi minua yhtä paljon kotiin, koulutukseen ja myöhemmin töihin ihan yhtä paljon kuin 30 vuotiina se sitoisit mua kotiin ja töihin. Vastuuta on molemmissa vaihtoehdoissa yhtä paljon. Ja pystyn hyvin pitämään huolta lapsista.
Hei! Lapsi on hienoin asia mitä ihmiselle voi tapahtua. no ei todellakaan ole kaikille. ei minulle. se olisi kamalin asia mitä voisin kuvitella tapahtuvan. en halua lapsia.

Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, ainakaan, jos olette suunnilleen saman ikäisiä. Seksi alaikäisenä 15vuotiaana on kyseenalaista, mutta se kai on vielä se "suojaikä". ..Ehkä jos 14- vuotias tulisi raskaaksi 17- vuotiaalle, niin kyseltäisiin, mutta kaipa 17-vuotias saa tulla raskaaksi..

Yhteistyössä