Raskaan lomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä -05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä -05

Vieras
Mitä mieltä olette, onko turvallista lähteä reissuun raskaana, pääsiäisenä Egyptiin, vai vaihtaako touko-kesäkuussa kreikkaan. Matka kun on varattu ja plussaa tuli. Egyptistä kun olen kuullut, et saa kovin herkästi hillittömän vatsataudin ja eihän sit mitään lääkkeitä voi ottaa, vai miten se menee? :/

Ei niitä vatsapöpöjä saa, jos pitää huolen hygieniasta eikä syö kaikkea mahdollista epäilyttävää. Itse olen matkustanut raskauden puolivälissä Kanarialle ja hienosti meni ja ilman pöpöjä tai lääkkeitä. Eikun matkaan vaan - ei se tartuntariski sinänsä Egyptissä ole sen suurempi kuin Euroopassa. Järki mukana matkassa. :wave:

En ainakaan lähtis raskaana minnekkään ulkomaille!
Olin Thaimaassa tiputuksessa vaikka olin tosi tarkka hygieeniasta. Tuli sillon vaan mieleen, kun sain vaikka minkälaista lääketä että olispa kiva olla raskaana.
Egyptisä olin sairaana myös, ja päätettiin että ei lähetä mihinkään kun vauva masussa.
Sinuna siirtäsin koko reissun! :(

Mäen kyllä lähtis Egyptiin tai vastaaviiin välimeren eteläpuolen maihin tai kauemmaksi,koska siellä paljon a-hepatiittia muun muassa. Euroopan puolelle olisin voinut harkita, mutta ruuan kanssa pitää olla tarkkana.

Itsekin valitsisin raskaana mieluummin Euroopassa sijaitsevan kohteen, jossa voi olla varma hoidosta tarvittaessa, eli vaikkapa se Kreikka.

Mutta raskaus ei ole sairaus! Eikä se estä elämästä...tai ainakaan pitäis estää. Jos ongelmia ei ole ollut, ei ole syytä olla matkustamatta. Järkeä saa käyttää, mutta ei kai sillä ole raskauden kanssa tekemistä?!
Kysäsepä lääkärin mielipidettä asiasta vaikka neuvolassa, niin saat luultavammin asiallisen vastauksen. Minua ovat aina enemmänkin kannustaneet rentoutumaan lomalle. B)

Yhteistyössä