Raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi?

Vieras
Ensiviikolla olisi taas ovulaatio,mutta syön edelleen pillereitä..jos jätän ne nyt pois onko käytännössä mahdollista tulla raskaaksi?
kuinka paljon haittavaikutuksia tulee kun lopettaa pillerit?

Et sie tässä kierrossa ovuloi. Jos jätät nyt ne pillerit pois, niin ensi kierrossa voit ovuloida ja itse asiassa ekassa kierrossa pillerien jättämisen jälkeen raskautumisen mahdollisuus on ymmärtääkseni aika suuri. Haittavaikutuksia tulee tietysti kuukautisten muodossa kun pillerit jättää pois, sekä että ne voi tulla epäsäännöllisesti alussa, mikä vaikeuttaa raskautumista.

Kyllähän jo yhden pillerin väliin jääminen heikentää hieman ehkäsy tehoa.
Itse tulin raskaaksi kun söin pillereitä. Oli aikamoinen shokki, ja jouduin jopa siirtää leikkauksen sen takia.
Mutta, siis jos syö cerazettea, niin jo yhden pillerin pahasti myöhästyminen heikentää ehkäisytehoa.

Mä en nyt oikein tajua, miks sitä laattaa ei voi syödä loppuun ja sitten yrittää lasta?Vai onko tarkoitus hankkiutua salaa raskaaksi?!?

Epätodennäköistä, että ovuloisit jo viikon kuluttua, jos nyt jätät pillerit pois, mutta onhan kaikki mahdollista... Minun kokemukseni mukaan taas on aika harvinaista raskautua edes ekasta kierrosta pillereiden jälkeen, koska isolla osalla on kierto ensin pikkaisen sekaisin... Helpommin varmaan raskautuu ekasta yrittämästä, jos on ollut pelkkä kortsu käytössä siihen asti.

Mä oon tehnyt aina (aina = hurjat 2 kertaa ) niin, että olen syönyt pilleriliuskan loppuun ja sitten antanut tulla yhdet kuukautiset. Vasta sitten seuraavalla ovulaatiolla on aloitettu yritys. Ekalla kertaa tärppäsi heti, tokalla tokasta kierrosta.

No eikös pillereiden vaikutus (jos syönyt säntillisesti) ole se noin 7vrk. Jos unohtuu syödä, teho heikkenee. Ovulointi tapahtuu kyllä, pillerit estävät sen munasolun irtoamisen munasarjasta. Jos nyt lopetat siis pillerit heti, on mahdollista, että ovuloidessasi munasolu irtoaa munasarjasta. Epätodennäköisenä voin sitä ehkä pitää, että tulisit nyt raskaaksi, mutta ei toki mahdotonta! :) Kuukautisten alkamisesta en tiedä, aikaistuvatko ne sitten siltä kierrolta jos lopetat pillerit kesken (se taas ei auta munasolun kiinnittymisyrityksessä).