raskaaksi tulo 30+

moi te 32-34v ekan kerran raskautuneet!

kuinka nopeasti tulitte raskaaksi iällä 30+ kun yrittämään aloitte?
Minulla pelottaa hirveästi etten raskaudu vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa... aloitteko suoraan tikuttelemaan kun raskautta aloitte yrittämään?

31 v eka vauva
hei!

Kokemuksen syvällä rintaäänellä ja lääkärinkin mielestä: kova yrittäminen on ehkä psyykkinen ehkäisy. Meillä ekaa yritettiin jo hampaat irvessä yli vuosi ja kun sitten luovuin ajatuksesta kokonaan: Pam ja raskaana, ikää tuolloin 31v.Toinen lapsi sai alkuna ihan yrittämättä ja kolmatta taas 2 v hampaat irvessä :)...Ja nämä on nyt tässä. Kammo seksiin jäi kaiketi lopullisesti....

Kyllä se siitä, mutta kannattaa ovulaatiota seurata, jos nopeuttaisi... :wave:

En ole ensi kertaa asialla, mutta kaksi ekaa sai heti alkunsa reilu parikymppisenä.
Nyt tämä kolmas antoikin odottaa itseään puoli vuotta. Ja ikää on nyt 33-vee. Reilun kuukauden päästä pitäisi syntyä :heart: .

mamma-69
minä tein kaks ekaa n. kakskymppisenä. Olin 33, kun rupesin oottamaan tätä kuopusta. Aluks vähän hirvitti ja täytyy myöntää, etten ole niin virkee ollut, kun näitten aiempien kanssa... se ikä... mutta en ole päivääkään katunut, aivan ihana 2,5 vee poika meillä. Ja vähän suunniteltu neljättä...

Scully
Mä tulin raskaaksi heti toukokuun alussa, kun kesäkuun alussa täytin 31 v. Noin 12 vuotta söin pillereitä putkeen, yksi luomukierto annettiin menkkojen tulla ja sitten ekasta kierrosta tärppäsi!! Laskeskelin merkonomin matikalla tärppipäivät ja aktiivisesti kyllä touhutiin. Mitään tikkuja en käyttänyt.

Pienet ajatukset olin jo kääntänyt siihen suuntaan, että tällä iällä voi vaikka lapsen saanti vähän kestääkin, mutta yllätyin kuitenkin positiivisesti!! Alitajunnassa ehkä kuitenkin erään ennustajan lausahdus, että "Olet kyllä hyvin hedelmällinen ihminen". : )

Sain esikoisen 35 v toisesta kierrosta, eli käytännössä heti. Vuosia aikaisemmin eräs gynekologi oli tuumannut munasarjani nähdessään, että ne ovat niin "rypäleiset" ettei mulle välttämättä ole helppoa tulla raskaaksi... Kehoitti olemaan lihomatta ja olenkin aina ollut hoikka. Vaikka sanat vähän säikäyttivätkin, en osannut oikeasti pelätä, etten tulisi koskaan raskaaksi. Toivotaan parasta, että teilläkin tärppää! =)

Esikoinen syntyi kesäkuussa ja olen nyt 33 vuotias, raskaaksi tulin 32 vuotiaana. Plussatestin tein tasan kolme vuoden kuluttua siitä, kun pillerit jätin pois eli ei niin kauhean nopeasti. Kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen menimme vihdoin tutkimuksiin ja ihan pienellä hormoniavustuksella tulinkin melko pian siitä raskaaksi ja pieni prinsessa tuossa nyt vieressä tuhisee.

stiinaliisa
30-vuotiaana ehkäisy-kapselien poiston jälkeen ( olivat 10 vuotta) olin sitten 3 viikon päästä raskaana :D
Seuraava lapsi sai alkunsa, kun jätettiin ehkäisy väliin ja samaten tämä kolmas, jota odotan....
olen siis niitä, jotka tulevat raskaaksi heti. Ja nyt on ikää 36 vuotta, joten ei ole ikä vähentänyt hedelmällisyyttä :whistle:

Yhteistyössä