Raskaaksi tuleminen 36 vuotiaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miukkis"

Vieras
Hei! Aikomuksena on perheen perustaminen ja kyseessä mahdollinen ensimmäinen lapsi. Ikää minulla on 36, avopuoliso vuoden nuorempi eli ensisynnyttäjäksi olen melko iäkäs. Olen jättänyt e-pillerit käytöstä 1,5 kuukautta sitten ja tavoitteena olisi aloittaa "harjoitukset" 2 viikon päästä. Onko täällä muita, jotka olisivat suurin piirtein samanikäisinä saaneet ensimmäisen lapsensa? Kuinka pitkään yrititte ennen kuin onnistui? Oliko joitain konsteja, jotka edesauttoivat raskaaksi tulemista? Jännittää kovasti kun ei ole enää aikaa hirveästi tuhlattavaksi..

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia!

Sain esikoisen 38-vuotiaana, kun unohdin ottaa yhden ainoan ehkäisypillerin. Koko raskauden voin mainiosti, synnytys meni hyvin ja syntyi terve lapsi. Toinen lapsi syntyi pari vuotta myöhemmin ja taas kaikki sujui hyvin, tosin tärppäsi vasta kolmannessa kierrossa, liekö syynä greippimehu :D

Onpas hykerryttävän mukavaa luettavaa että sinulla sujunut noin mallikkaasti! :) Greippimehusta olen lukenut itsekin mutta toistaiseksi en vielä ottanut käyttöön. Maca-jauhetta olen kyllä käyttänyt muutaman vikon, saa nähdä onko siitä apua. Lisäksi mietityttää se, että minulle tehtiin 15 vuotta sitten abortti, kun sattui vahinko enkä ollut vielä silloin valmis äidiksi. Mahtaakohan se vaikuttaa jotenkin haitallisesti..?

Yhteistyössä