Raskaaksi kun vauva vielä pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hannele

Vieras
Onko kellään käynyt niin, että on tullut raskaaksi vaikka olisi muutama kk sitten synnyttänyt?

Miten olette jaksaneet, oletteko pystyneet pitämään tulokkaan vai minkälaiseen ratkaisuun olette päätyneet?

meidän tytö oli 6kk kun jäin uudestaan odottamaan..ihan hyvin jaksettiin, tytöillä ikäeroa 1v3kk. Nyt tytöt jo koht 15v ja 14v =) Nykyään hyvät kaverit keskenään!! en kyl muista että mitenkää kauheen raskasta olisi tuo vauva aika ollut kun ei oo mieleen jäänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän tytö oli 6kk kun jäin uudestaan odottamaan..ihan hyvin jaksettiin, tytöillä ikäeroa 1v3kk. Nyt tytöt jo koht 15v ja 14v =) Nykyään hyvät kaverit keskenään!! en kyl muista että mitenkää kauheen raskasta olisi tuo vauva aika ollut kun ei oo mieleen jäänyt :)

Saman verran ikäeroa kun mulla ja mun siskolla :D

Mun äiti sai mut ja siskon, niin että isosisko oli 5kk kun äiti alkoi mua odottamaan. Sanoi olleen tosi rankkaa, vaikka oltiin aika iisejä lapsia. Isä teki silloin tosi paljon töitä joten äiti hoiti meidät käytännössä yksin. Helpotti kuulemma siinä vaiheessa kun mä olin 2 ja isosisko 3.

Mulla on itellänikin lapset syntyneet 1v9kk: n ikäerolla ja hyvä kun hengissä selvittiin... Mun mies on hoitanut hoitanut lapsia tosi paljon ja saadaan apua silloin tällöin mun vanhemmilta. Lapset on olleet allergisia ja huonoja nukkujia.

Eli jos on helpot vauvat niin kai se menee. Kyllä tääkin meni, mutta aika koville otti. Nyt alkaa helpottaa kun tyypit on 2 ja 3.

Sehän ihan riippuu ihmisestäkin että jaksaako.
Minun tutullani oli 5kk vanha vauva, kun alkoi uudestaan odottamaan.
Mies on töissä ja tämä tuttuni lasten kanssa kotona. Hän on sanonu että hirveän raskasta on ja kokoajan soittelee sinne jotakin kaveriksi.. :(

Kaverilla kävi niin, että 11kk ikäerolla sisarukset ja hyvin on jaksanut omien sanojensa mukaan. Mä mielelläni raskautuisin uudelleen, mutta en halua seksiä missään muodossa :)

esikoinen oli 5kk kun uudestaan olin raskaana. 1v1kk ikäeroa tuli eikä kovin paha ollut vauva-aika kahden kanssa, tai sitten on jo un onohtunut :D nyt kun tenavat 1 ja 2 niin koko ajan tappelemassa ja saa olla erotuomarina :D

lapsille tuli ikäeroa tasan vuosi ja suurimmaksi osaksi itsekseni hoidan kun mies paljon töissä ja hyvin on mennyt. tottakai välillä on tosi väsynyt olo mutta kyllä se siitä aina helpottaa, kumpikaan ei mitään hirveän hyviä nukkujia, yö unta tulee tällä hetkellä n.5-6h maks. mutta päivääkään en kadu,ihania lapsia ovat. :)

Meillä myös lapset pienellä ikäerolla (1v2kk) ja ihan tarkoituksella. Siinähän nuo menivät. Varmaan olin välillä aika väsynytkin sillonkun olivat pienempiä näin jälkeen päin aateltuna. Toisaalta pienestä pitäen ovat leikkineet keskenään ja muutenkin yhdessä touhunneet. Nyt kun nuorempikin menee jo kouluun syksyllä ovat alkaneet ehkä enemmän riidellä kun on niitä muitakin kavereita.

meillä jälkikäteen sen muistaa/huomaa kuinka pieni se vuodenvanha esikoinen siinä uuden tulokkaan tullessa onkaan ollut, eli kyllähän osa jutuista menee sumussa ja varsinkin meillä kun isompi itki aina kun vauva itki ja vauvalla oli koliikki 24/7 eli aikakovilla sitä alussa oltiin.. väsymykseen pitää ainakin varautua ja siihen että on toisaalta huono omatunto kun esikoiselle ei olekaan enää aikaa samalla tavoin kuin olisi halunnut/toivonut ja vastaavasti vauva joutuu odottamaan hetken aina eritavoin kuin se esikoinen. päivääkään en kuitenkaan ole harmitellut enkä missään nimessä tilannetta olisi vaihtanut eli on kuitenkin sen kaiken arvoista ja plussaa nyt isompana kun ovat kuin paita ja peppu kun isompi ei muista aikaa ilman pienempää :)

Yhteistyössä