Raskaaksi imetysaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
moikka, pikkuhiljaa 9- kuisen imetystä lopettelemassa ja uusi raskaus alkanut. Kuvittelisin, että välissä on ollut nyt kahdet menkat, vuotojen määrän ja keston perusteella. Aika normikierrollakin. Ja tuo jälkimmäinen alkanut 21.6. Eli näin ollen siis raskaus alkuviikoilla. Plussatestin tein reilu viikko sitten. Olen normaalivartaloinen ja kaksi synnytystä takana. Näytän siltä, kuin olisin hurjasti pidemmällä. Myös hennoiksi liikkeiksi väittäisin vatsan tuntemuksia. Kysymys kuuluu siis; onko vastaavaa omakohtaista tai tiedossa olevaa, jossa raskaus onkin jo ollut pidemmällä? Soittelin neuvolaan ja sain ajan vasta elokuun loppuun.

moikka, pikkuhiljaa 9- kuisen imetystä lopettelemassa ja uusi raskaus alkanut. Kuvittelisin, että välissä on ollut nyt kahdet menkat, vuotojen määrän ja keston perusteella. Aika normikierrollakin. Ja tuo jälkimmäinen alkanut 21.6. Eli näin ollen siis raskaus alkuviikoilla. Plussatestin tein reilu viikko sitten. Olen normaalivartaloinen ja kaksi synnytystä takana. Näytän siltä, kuin olisin hurjasti pidemmällä. Myös hennoiksi liikkeiksi väittäisin vatsan tuntemuksia. Kysymys kuuluu siis; onko vastaavaa omakohtaista tai tiedossa olevaa, jossa raskaus onkin jo ollut pidemmällä? Soittelin neuvolaan ja sain ajan vasta elokuun loppuun.
Olisivatko nuo liikkeen tuntemukset vielä edellisen raskauden peruja? Haamu tuntemuksia :) minulla toinen lapsi on nyt kohta 10kk ja tunnen toisinaan vieläkin liikkeitä esim makulla ollessa :)
Alkuraskauden turvotus oli minullakin aika massiivista,luulin olevani pidemmällä kauan! Mutta ekassa ultrassa selvisi että ihan ollaan niillä raskaus viikoilla kun laskettu menoista :)
Onnea odotukseen ja kaikkea hyvää!

Jos raskauden kestolla on merkitystä, eli haluat sikiöseulontoja (nt-ultra, rakenneultra) tai on mahdollista että haluaisit keskeyttää raskauden, soita heti uudelleen ja pyydä ultra raskauden keston varmistamiseksi. Todennäköisesti maha on turvotusta ja liikkeet haamuja, mutta sikiöseulontatutkimuksia ei voi tehdä luotettavasti milloin vain eli jos raskaus onkin pidemmällä niin kuun lopussa voi olla sen suhteen myöhäistä.

Itse esikoinen vuoden vanha nyt ja olen 4kk raskaana. Menin heti positiivisen testin jälkeen ultraan. En asu suomessa ja täällä on voi mennä suoraan yksityiselle ultraan ilman sen kummempia kyselyjä. Oisko se Suomessa mahdollista? Vai mahtaako olla kauheen kallista? Mut onhan siellä yksityisiä klinikoita sielläkin, vois ainakin tarkistaa. Mullakin kyl turvotti aika tavalla alussa ja vieläkin vois luulla et pidemmälläkin oon.

Yhteistyössä