Raskaaksi hoitojen avulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa 70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa 70

Vieras
Hei onko täällä ketään kuka olisi raskautunut hoitojen avulla? Itselläni oli keväällä ivf-hoito josta emme onnistuneet raskautumaan mutta saimme alkioita pakastimeen ja tänään onneksemme saimme asukin vatsaani kasvamaan eli meillä sulatettiin yksi olki jossa oli 2 alkiota ja niistä toinen kesti sulatuksen ja pääsi lämpöiseen kohtuun, että nyt ollaan raskaana ainakiin 2 viikkoa. Kertokaa kokemuksianne ja onnistumisianne.

Hei Liisa. Onnea plussasta! Täällä ilmoittautuu yksi ICSI eli mikrohedelmöitys hoidolla plussannut. Aika todennäköiseltä vaikuttaa lapsen syntyminen, laskettu aika on nimittäin 18.10. :) Tässä ihan minä päivänä tahansa voi alkaa tapahtua. Kyllä meitä aika paljon on. Itse olen kirjoitellut lähinnä tuonne lokakuisten ketjuun...
ariel rv 38+2

Hei!
Iselläni takana kaksi IVF hoitoa. Ensimmäisellä kerralla tuli runsaasti alkioita, mutta hoito ei onnistunut. Nyt toisella kerralla ei tullut kuin kaksi alkiota, jotka molemmat siirrettiin. Nyt olen kolmannella viikolla raskaana ja toivon hartaasti, että kaikki menisi hyvin.

Hei! Maaliskuussa tehtiin ICSI ja saimme "pääpotin" heti ensimmäisellä kerralla. Kaksi alkiota siirrettiin joista toinen kiinnittyi ja potkii nyt masussa terhakkaasti. Tällä hetkellä raskausviikkoja 31+2 ja laskettuaika on 6.12. Pakkaseen jäi tulevaisuutta varten 3 alkiota, ovat samassa oljessa eikä tietenkään voi tietää miten kestävät sulatusta. Nyt kuitenkin keskitytään tähän tulevaan vauvaan täysillä ja toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin. Monta kertaa on kyllä miettinyt miten onnekkaita me oltiinkaan kun saatiin tämä ihme alulle ja ekasta hoidosta!Kiitokset on kyllä monesti lausuttu iltarukouksessa ;-) Tämän kyllä niin mielellään kaikille soisi jotka vauvaa haluavat.

Paljon Onnea yritykseenne, toivottavasti alkio kiinnittyy ja raskaus jatkuu!Itselläni muuten plussa ei tullut heti tikkuun kun sai testata joten sitä voi joutua odottelemaan "testipäivän" yli, riippuu niin kropasta miten reagoi. Monesti, ennen ja jälkeen testin olin varma että hoito epäonnistui, tuli vuotoa jos jonkinlaista aika monella viikolla, testi ei tosiaan antanut selvää "heti tikkuun vilahtavaa" plussaa kuin noin viikon päästä testipäivästä jne jne. Tunnelmat on erilaiset kuin normaalisti raskautuneilla kun tietää miten hankalan takana seuraava siirto, hoito tai plussa voikaan olla. Taitaa tämä olla loppuun asti erilaista, tuntuu että tämä muuttuu todeksi vasta sillä hetkellä kun saa vauvan rinnalleen.

No, siinähän tuli tekstiä jo aiheen ohikin...
Jaksamista ja paljon plussatuulia teille!!! =)
-Hannele rv31+2-

Moi! Meillä kans eka (ja suunnitelmiemme mukaan myöskin VIKA) ivf tuotti tulosta, niin uskomatonta kun se onkin... munasoluja ei saatu 2 kappaletta "hyviä", eikä haluttu vain yhtä lähteä pakasteleen joten molemmat alkiot sit siirrettiin kohtuun. Ja nyt on menossa 31. raskausviikko, eli laskettu aika on 15.12.... kyllä mä kans tämän tästä herkistyn miettimään kuinka TODELLA onnekkaita me oltiin että kerrasta tärppäs, en meinaa vieläkään uskoa todeksi. Ja vaikka mulla viuhtoo kaksi sikiöö vatsassa, on kaikki mennyt ERINOMAISEN hyvin, mitään komplikaatioita ei ole ollut (muita kuin just omia "päänsisäisiä", kyllähän tässä on tullut pelättyä matkan varrella enemmän kun tarpeeks...). Toki yksikin lapsi olisi riittänyt, mutta meidän tilanteessa oltiin ehdottomia ja "otettiin riski". Näin lapsettomana eläneenä tuntuu, ettei oikein ole varaa "nirsoilla", kyllä me varmasti pärjätään kahdenkin kanssa. Ainahan voi miettiä mitä se elämä olis ollut ILMAN lapsia... Tosiaan hirmusesti PLUSSATUULIA ja JAKSAMISTA teille, toivottavasti teilläkin lopputulos on mieluinen!!
-Leppis rv 30+2-

Onnelinen 9.9. syntyneiden IVF-tuplien äiti.. Kylläkin vasta viides hoito tuotti tämän tuloksen. Kaksi aiempaa keskeytyi varhaisessa vaiheessa. Pakastetut eivät kestäneet sulatusta. Vielä 3 kpl pakkasessa, mutta taitavat jäädä käyttämättä, kun ikää on peräti 46 vuotta...

Tsemppiä odotukseen täältäkin ! Toivottavasti menee onnellisesti loppuun saakka.

Olenko ihan naurettava, mutta mulla on nyt näistä ei-luomukeinoista mitä käytetty, itellä sellainen fiilis, että tämä nyt ei ole se "rakkauden hedelmä", eikä voida muistella, että sai alkunsa Pariisissa/mökillä/saunassa .... ihan kun sillä olisi jotain väliä!!

Heippa,
Minulla myös pakastealkiosta lähtenyt raskaus menossa, vkoja 37+2.
Raskaus mennyt tosi hyvin, mitään ongelmia ei ole ollut. Minulla takana kaksi kesken-
menoa joten pieni pelko on ollut kokoajan tämän raskauden mukana, mutta pian pieni
nyytti on kainalossa :)
Olotila alkaa olla jo aika tukala, yöt nukun kahden-kolmen tunnin pätkissä, vessassa
tulee käytyä ainakin kaksi kertaa yössä, mutta kohtahan tämä helpottaa.

Eipäs mulla muuta, kaikille tsemppiä odotukseen :)

terkuin Säde

Hei,

Täällä yksi hoidoilla raskautunut lisää.

Onnistuimme raskautumaan ensimmäisellä IVF-hoidolla, josta saatiin pakkaseenkin vielä 8 hyvälaatuista alkiota. Laskettuaika on helmikuussa 2007.

Takana hoitoja 3,5 vuotta, 7 epäonnistunutta inseminaatiota. Toivo hoidoilla onnistumiseen oli jo melkein mennyt, onneksi IVF toi toivotun tuloksen ja toistaiseksi raskaus on sujunut hyvin ja toivon että loppuun asti päästään.

Meillä hoidoissa tarvittiin luovutettuja soluja, joten voi olla, että tämä vaavi jää meidän ainokaiseksi, jos hedelmöityshoitolaki menee läpi ja pakkasessa olevat alkiomme joudutaan tuhoamaan. Todella tylsää siis, jos näin käy, koska olisin ollut valmis luovuttamaan loput alkiomme niitä tarvitseville, jos laki ei sitä estäisi.

Tällä myös yksi hoidoilla raskautunut.

Meillä näyttäisi nyt onnistuvan toisen IVF/ICSI:in IVF tuoresiirto. Meidän kohdalla päädyttin suoraan IVF:ään eli inseminaatioita ei edes koetettu. Ensimmäisestä IVF:stä saatiin vain kaksi alkiota, molemmista lähti raskaus mutta menivät kesken.

Tästä toisesta IVF/ICSI hoidosta saatiin sitten vähän parempi saalis 2 IVF alkota ja 3 ICSI alkiota. Yksi IVF alkio siirrettiin ja minullakin laskettu aika helmikuussa niinkuin Sipulilla. Kaikki on mennyt tähän mennessä oikein hyvin, vaikka pelko raskauden keskeytymisestä olikin vahvasti mukana varsinkin alkuraskaudesta.

Pakkaseen jäi alkioita kolmeen olkeen, joten hyvällä tuurilla (jos vielä toista haluaisimme yrittää) pääsemme sitten jatkamaan niillä.

Tv Polgara rv 23+4

Hei!

Täällä ensimmäisestä IVF-hoidosta raskaaksi tullut. Huhtikuun lopulla siirrettiin yksi alkio (paras kaikista), äitienpäivänä testasin plussan ja tammikuun puolessa välissä on laskettu aika. Pakkasessa alkioita 2 + 2. Ennen IVF:ää mulle tehtiin neljä inseminaatiota. Hoidot oli aloitettu lokakuussa 2005, mutta lapsettomuutta elettiin sitä ennen 2,5 vuotta.

Vieläkään ei välillä meinaa uskoa, että meille on todellakin tulossa vauva! Olimme jo varautumassa aivan toisenlaiseen lopputulokseen hoitojen aikana. Kaikki on mennyt aika mukavasti näitä perinteisiä raskauden vaivoja lukuun ottamatta:) Pahoinvointia tosin ei ole ollut ollenkaan.

Myöskin tsemppiä odotukseen toivotellen,

Iituli rv 26 + 3

Yhteistyössä