Rasittava penska!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Mä en ymmärrä....Ystävälläni on lapsi, joka jatkuvasti tönii ja kiusaa pikkusiskoaan. Miksi se äiti ei napakammin komenna sitä, kun selkeästi poika tahallaan esim.jyrää leikkitraktorilla pikkusiskon (vauvan) päälle. Heittelee siskoaan esineillä yms...Kylässäkin tekee kaikki mahdolliset. Menee jääkaapille, laittaa sormensa täytekakkuun ja sotkee vastaviikatut pyykit...argh. Ja äänensävy millä komennetaan on että"voi voi mitens sä nyt tolleen?" Jotenkin ihmeellistä. Eikä siinä vielä mitään, mutta samainen poika alkaa heti vääntämään tekoitkua, jos kissa hännällään hipaisee ohimennessä (tosi juttu). Kissa kuulemma hakkaa. Mä en käsitä miten lapsesta voi tuollainen edes tulla????

Mustasukkainen ja huomionkipeä uhmaikäinen. Normaalia ja ohimenevää ,huomiotta jättäminen voi olla yhtä hyvä keino kuin rangaistuskin. Huomiotahan hän selvästi käytöksellään hakee.

En mä siltikään käsitä, että miksi sitä ei kunnolla kielletä ja sen tempauksia estetä. Ja poika on tosiaan ollut samanlainen aina. Jo ennen tän pikkusiskon 10kk syntymää käyttäytyi samalla tavoin muita ihmisiä kohtaan. Mä olen miettinyt, että eikö se todella tajua toisten ihmiseten tunteita ollenkaan. Se nauraa yleensä räkäsesti kun se satuttaa jotain. Ja sit kun se tekee jotain tosi pahaa vaikka kylässä, niin se vielä irvistelee isäntäväelle, jos kielletään.

Alkuperäinen kirjoittaja Taitaapi olla:
Mustasukkainen ja huomionkipeä uhmaikäinen. Normaalia ja ohimenevää ,huomiotta jättäminen voi olla yhtä hyvä keino kuin rangaistuskin. Huomiotahan hän selvästi käytöksellään hakee.

Uhmaikäinen lapsi on kehitysvaiheessa, jossa on erityisen tärkeää, että vanhempi auttaa lasta hallitsemaan tämän tunnepurkauksia, näin lapsi opettelee aikuisen kanssa tulevaa elämää varten. Huomiotta jättäminen on pahinta, aikuinen kääntää selän lapselle pahimmalla hetkellä..

Mua rasittaa kun ystävälläni on lapsi, joka alkaa itkeä ja juoksee äitin helmoihin turvaan, kun minun (reippaampi ja rohkeampi) lapsi tulee esim. viereiseen keinuun tai istuu penkillä viereen tai vaan kulkee ohi!
Ja niin se vaan on, isommat tuppaa kiusaamaan pienempiään...kivaa se ei ole, ja kyllä meillä ainakin napakasti kielletään ja jäähypenkillä istutetaan, mut ei oo ainakaan vielä tuottanu tulosta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua rasittaa kun ystävälläni on lapsi, joka alkaa itkeä ja juoksee äitin helmoihin turvaan, kun minun (reippaampi ja rohkeampi) lapsi tulee esim. viereiseen keinuun tai istuu penkillä viereen tai vaan kulkee ohi!
Ja niin se vaan on, isommat tuppaa kiusaamaan pienempiään...kivaa se ei ole, ja kyllä meillä ainakin napakasti kielletään ja jäähypenkillä istutetaan, mut ei oo ainakaan vielä tuottanu tulosta

No tää poika on just sellanen, että se kiusaa muita siis sekä isompia että pienempiä. Mut tosiaan se alkaa ite itkemää sellasista asioista, että joku kävelee ohi ja vahingossa hipaisee. Ja se on muutenkin outo. Se saattaa viedä toisen käsistä kaikki tavarat ja sitten kun se toinen lapsi ottaa ne takaisin, niin se alkaa itkeä ja tulee valittamaan, että sen kädestä on otettu jotain. Tuntuu, että säännöt koskee vaan muita ihmisiä ja sillä ei ole mitään sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei saa jättää huomioimatta:
Alkuperäinen kirjoittaja Taitaapi olla:

Uhmaikäinen lapsi on kehitysvaiheessa, jossa on erityisen tärkeää, että vanhempi auttaa lasta hallitsemaan tämän tunnepurkauksia, näin lapsi opettelee aikuisen kanssa tulevaa elämää varten. Huomiotta jättäminen on pahinta, aikuinen kääntää selän lapselle pahimmalla hetkellä..

Niin, tunnepurkauksia. Mutta jos kyse on vaan mustasukkaisesta hölmöilyllä huomion hakemisesta, niin silloin pahin eli paras rangaistus voi olla se, että lapsi ei saa sitä tavoittelemaansa (vaikka negatiivistakin) huomiota. Itkupotkuraivarit on asia erikseen. En nyt huomannut, sanoiko ap, minkä ikäisestä lapsesta on kyse, sekin vaikuttaa...

Uusimmat

Yhteistyössä