Rasistit facebookissa,onko teidän kavereita :)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
mulla on muutamia fb-tuttuja, jotka liittyy noihin rasistiyhteisöihin ja veteraanien kunnioitus-yhteisöjä on useita.

selittäkääs nyt tyhmälle. kunnioitan veteraaneja, omat pappanikin oli sodassa. jotkut tuolla facebookissa liittyy ryhmiin "arjemme sankarit - sotiemme veteraanit". Sitten ryhmän kuvauksessa kerrotaan, että sotaveteraaneja kohdellaan häpeällisesti yhteiskunnassamme, että jotain on tehtävä. ainakin mun pappa on koko ajan kuntoutuksessa (kylpylöissä ym.), asuu halvassa hyvässä asuntolassa jne... ei hänellä ole valittamista, eikä muillakaan saman paikan veteraaneilla. siis mitä helvettiä pitäisi tehdä? kustantaa asuminen unelma-asunnossa Havaijilla vai? Vai onko tuo veteraani-hapatus vaan sitä, kun ei edes oikeasti tiedä miten veteraaneilla menee?

Veteraneilla menee OIKEESTI ihan pirun hyvin, aina vaan kerätään enemmän ja enemmän rahaa vaikka nuppiluku vähenee vähenemistään.

Minä en osallistu moisiin keräyksiin tmv lainkaan. Ei sillä, etteivätkö ansaitsisi hyvää hoitoa yms, mutta kyllä muutkin vanhukset ansaitsevat ja nuo veteranit saavat sitä ilman minun panostani.

"arjemme"? Arki, arjen, arkemme?

Mä en ole käynyt kaikkien fb-kavereiden ryhmiä lävitse. Oletan, että jotkut heistä, jotka asuvat edelleen samassa pienessä kyläpahasessa, eivät ole hankkineet ammatillista/akateemista koulutusta ja ovat työttöminä, saattavat kuulua tällaisiin ryhmiin. Minut ovat sitten lisänneet sillä perusteella, että joskus ala-asteella olimme samassa koulussa.

Se on muuten jännä, miten usein nämä suomileijonatyypit pilkkaavat sivareita. Sivarithan monesti pesevät, syöttävät jne. niitä arvostettuja veteraaneja. Eikö veteraanin vaippaa pitäisikään vaihtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Mä en ole käynyt kaikkien fb-kavereiden ryhmiä lävitse. Oletan, että jotkut heistä, jotka asuvat edelleen samassa pienessä kyläpahasessa, eivät ole hankkineet ammatillista/akateemista koulutusta ja ovat työttöminä, saattavat kuulua tällaisiin ryhmiin. Minut ovat sitten lisänneet sillä perusteella, että joskus ala-asteella olimme samassa koulussa.

Se on muuten jännä, miten usein nämä suomileijonatyypit pilkkaavat sivareita. Sivarithan monesti pesevät, syöttävät jne. niitä arvostettuja veteraaneja. Eikö veteraanin vaippaa pitäisikään vaihtaa?

Mutta tietenkään akateemiset ja työssä käyvät eivät kuulu sellaisiin ryhmiin?

Nämä suomileijona-sankarit vetävät veteraanikortin aina, kun haluavat puolustella omaa häiriköintiään ja rasismiaan. Mä vähän veikkaan, että veteraanit vetelisivät näitä junttihuligaaneja pitkin korvia saavutustensa tahrimisesta ja heidän maineensa käyttämisestä rikollisten tekojen motiivina.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Mulla luki tuossa myös ammatillinen koulutus ja peräti ensisijaisesti mainittuna, joten en mielestäni korostanut mitään akateemisuutta. Tokihan syrjäytynyt ihminen helpommin alkaa vihata esim. maahanmuuttajia, xenofobiaa, kun ei sellaisia edes tunne.

Kerran olen törmännyt töissäkäyvään ja korkeakoulutettuun rasistiin. En usko hänen olevan ainoa, mutta kuitenkin vähemmistöä. Toivottavasti ainakin.

Kommentointini oli pikkusen "kieli poskessa". Löytyyhän noita kaikista luokista, mutta enemmänkin niistä alemmista ja usein just erilaisista sosiaalisista ongelmista kärsivistä, mihin itsekin jo viittasit.

Mun isäni on sotaveteraani. On aina ihan raivoissaan kaikista noista "Kiitos 1939-1944"-paidoista ym. Ja kaikenlaisista keräyksistä. Kun hänen logiikallaan kaikkien pitäisi taistella sen puolesta, että VALTIO huolehtisi uhraamistaan pojista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Mulla luki tuossa myös ammatillinen koulutus ja peräti ensisijaisesti mainittuna, joten en mielestäni korostanut mitään akateemisuutta. Tokihan syrjäytynyt ihminen helpommin alkaa vihata esim. maahanmuuttajia, xenofobiaa, kun ei sellaisia edes tunne.

Kerran olen törmännyt töissäkäyvään ja korkeakoulutettuun rasistiin. En usko hänen olevan ainoa, mutta kuitenkin vähemmistöä. Toivottavasti ainakin.

Meikäläisen suvusta löytyykin sitten vaikka muille jakaa näitä akateemisia rasisteja yms typeryksiä. Tosin emme ole tavanneet 10 vuoteen lasteni takia,joten enpä voi kysyä heidän käsityksiä vastaavista jutuista.

Yhteistyössä