Rasavil

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joko täällä on puitu topat loppuun? On ollut käytössä Remua, Travallea ja Lassietakin. Nyt eksyin Rasavilin sivuille ja tykästyin. Esikolla oli joskus aikoinaan Rasavilin välikausivaatetta mutta siitä on aikaa miltei kymmenen vuotta. Kertokaahan jos on kokemuksia - hyvät ja huonot - ko. vaatteista, kiitos :)

[QUOTE="vieras";27287440]Joko täällä on puitu topat loppuun? On ollut käytössä Remua, Travallea ja Lassietakin. Nyt eksyin Rasavilin sivuille ja tykästyin. Esikolla oli joskus aikoinaan Rasavilin välikausivaatetta mutta siitä on aikaa miltei kymmenen vuotta. Kertokaahan jos on kokemuksia - hyvät ja huonot - ko. vaatteista, kiitos :)[/QUOTE]

Korjaan: siis Reimaa, Travallea ja Lassieta ja vielä Color Kidsia.

Mä en ole koskaanikinämilloinkaan ollut mihinkään haalariin niin pettynyt kuin Rasaviliin pari vuotta sitten. Runsaslumisena talvenakin peppu ja polvet kului tosi pahan näköiseksi, kun samassa ajassa ei Reimatecissa näkynyt jälkeäkään. Voi toki olla, että mulle sattui vain onneton maanantai-kappale, mutta en osta Rasaviliä enää ikinä. Noihin muihin mainitsemiisi olen aina ollut tyytyväinen. Nyt ostin T2H haalarin tytölle, kun osui niin nätti kohdalle ja kehuttujakin ovat :)

[QUOTE="KolmenMamma";27287507]Mä en ole koskaanikinämilloinkaan ollut mihinkään haalariin niin pettynyt kuin Rasaviliin pari vuotta sitten. Runsaslumisena talvenakin peppu ja polvet kului tosi pahan näköiseksi, kun samassa ajassa ei Reimatecissa näkynyt jälkeäkään. Voi toki olla, että mulle sattui vain onneton maanantai-kappale, mutta en osta Rasaviliä enää ikinä. Noihin muihin mainitsemiisi olen aina ollut tyytyväinen. Nyt ostin T2H haalarin tytölle, kun osui niin nätti kohdalle ja kehuttujakin ovat :)[/QUOTE]

Meillä puolestaan falskas vesi läpi Travallen haalareista takapuolesta ja polvista kuukauden käytön jälkeen (pakkaskelit). Tehdas sanoi, ettei mitään vikaa ollut eikä korvannut...

Esikoisella (nyt 2,5v) oli koko viime talven käytössä ja olen erittäin tyytyväinen. Kesti kulutusta ja on niin hyvässä kunnossa, että menee seuraavallakin lapsella. Ja minun esikoinen on kyllä tosi kova rymyämään pihaleikeissä. Eli aivan erilaiset kokemukset minulla tuosta merkistä kuin "KolmenMamma":lla.

Rasavil myytiin kolme vuotta sitten. Aiemmin tekivät Rasavilin vaatteet Suomessa Ylitorniolla, nyt uusi omistaja (oululainen) teettää vaatteet Kiinassa. Ja laatu on huonontunut.

[QUOTE="vieras";27287990]Jo on myynnissä! Tykästyin minäkin ja aion ostaakin :) Merkki vaan minulle melko outo mutta keväällä tiedän tästäkin enemmän.[/QUOTE]

Missä?

Ai, en tiennytkään että Rasavil on myyty - ennen suosin sitä just siks, että se oli suomalainen.

Rasavilin toppikset on ollu tosi lämpimiä ja vedenpitäviä, mutta viimeisin haalari oli jotenkin hutiloidun oloinen... nepparit hajos, renksut katkeili, polvet meni tosi nopeasti huonon näköisiksi. Lienee siis Kiinan tuotantoa tämä meidän viimeisin setti.

[QUOTE="Jenis";27288053]Ai, en tiennytkään että Rasavil on myyty - ennen suosin sitä just siks, että se oli suomalainen.

Rasavilin toppikset on ollu tosi lämpimiä ja vedenpitäviä, mutta viimeisin haalari oli jotenkin hutiloidun oloinen... nepparit hajos, renksut katkeili, polvet meni tosi nopeasti huonon näköisiksi. Lienee siis Kiinan tuotantoa tämä meidän viimeisin setti.[/QUOTE]

Jos on kolmen vuoden sisään ostettu, niin kiinalaista "laatua" on. Vanhemmat olivat Made in Finland.

Juttelin se aiemman Rasavilin yrittäjäpariskunnan kanssa, ja ei löytynyt työlle jatkajaa omasta piiristä. Myivät oululaiselle, joka teettää nyt kaiken Kiinassa. Joitain hanskoja saattavat tehdä kotimaassa vieläkin, mutta isompaa vaatekappaletta eivät tee. Kun katsot puvun lappuja, niin et näe enää tekstiä "made in Finland" missään.

Kotimaisuuden vuoksi minäkin Rasavilia ostin, ja siksi että oli Suomessa tehtynä hyvälaatuinenkin. Ei ole laatu enää entisensä.

[QUOTE="vieras";27288093]Jos on kolmen vuoden sisään ostettu, niin kiinalaista "laatua" on. Vanhemmat olivat Made in Finland.

Juttelin se aiemman Rasavilin yrittäjäpariskunnan kanssa, ja ei löytynyt työlle jatkajaa omasta piiristä. Myivät oululaiselle, joka teettää nyt kaiken Kiinassa. Joitain hanskoja saattavat tehdä kotimaassa vieläkin, mutta isompaa vaatekappaletta eivät tee. Kun katsot puvun lappuja, niin et näe enää tekstiä "made in Finland" missään.

Kotimaisuuden vuoksi minäkin Rasavilia ostin, ja siksi että oli Suomessa tehtynä hyvälaatuinenkin. Ei ole laatu enää entisensä.[/QUOTE]

Just joo... tämä selittääkin sitten asian. Mahtavaa kun siirretään kaikki hommat jonnekin hevonkuuseen missä on olevinaan halpaa, ja pidetään silti kamojen hinnat entisenlaisina. Rasavilistä tosiaan mielellään maksoi ennen sen mitä pyydettiin, kun tiesi saavansa rahalle vastinetta. Joku ReimaTec on ollu ihan kuraa jo monta vuotta.

Kiva kuulla että monella hyviäkin kokemuksia! :) Juuri tuon kotimaisuuden takia minäkin haalarin ostin, mutta huono kokemus sitten kuitenkin. Reimatec on meillä ollut kestosuosikki, mutta nyt tosiaan turhamaisuus voitti kun eteen tuli niiiiin kaunis T2H haalari :D

Minä ostin Rasavilin Peukalopotti-hanskat lapselle viime talvena. Vanhemmalle ostin ne Cordurat kun ne kuulemma oli vielä tehty Suomessa. Kirppareilla näkyy paljon juurikin noita 3-10 vuotta (?) vanhoja Rasavil-haalareita ja jotkut on todella hyvässä kunnossa, vaikka tosiaan päälle näkyy, että malli on vanha kuin mikä. Kyllä mun mielestä Rasavilillä on ihan kivojakin kuoseja. Meillä on silti ykkönen Reimatec.

Rasavil on ENNEN ollut hyvä laatuinen, mutta nykyään laatu tosi heikko. Välikausihanskoissa kastuu kädet vaikka pitäisi pitää vettä ja toppahaalari ei kestä kuin yhden talven eli 1-2 pesua, sen jälkeen yhtä ohut kuin tuulihaalari. Eikä asiakaspalvelukaan ole kovin hääppöinen.

Meillä on ekaluokkalaisella pojalla Rasavil talvihaalari ollut käytössä päivittäin tämän talven ajan ja muuta kulumaa en haalarissa huomaa kuin rispaantuneet jalkalenksut. Haalari on siis ollut kovassa käytössä ja on varmasti yhtä kovassa käytössä koko lopputalven jos vain päälle mahtuu.

Mitoitus vain on mielestäni niukka tai sitten poika on venynyt huimasti pituutta talven aikana.

Yhteistyössä