Rapakuntoisten pino

:D Tämä pino on tarkoitettu kaikille rapakuntoisille naisille, jotka aloittavat joka syksy kuntoilun, mutta kannustuksen puuttuessa ja sään synkistyessä innostus hiipuu pikku hiljaa.

Tänne voi siis jokainen tulla hehkuttamaan ja iloitsemaan, kun on saanut raahattua itsensä kävelylle, lenkille, hiihtämään tai muuhun reippailuun ulkona. :D

Voi kertoa mitä teki, kauanko meni sekä kuinka oma kunto kohonee :saint:


Kannustetaan toisiamme eikä anneta pinon haututua unholaan!


Kaikki mukaan :attn:
 
Eli voin aloittaa tämän pinon...

Eilen kävin kävelyllä ja matka oli noin 5 km ja "opettelin" myös juoksua, mikä on jäänyt unholaan. Jalat painavat nykyisin aivan älyttömäasti juostessa, ei ne ennen painaneet. :/

Kotona tein vatsalihasliikkeitä sekä venyttelin.

Hiki tuli sekä hyvä olo :D
 
Hyvä aihe ja aloitus =)
Vuosi sitten huhtikuussa aloin käydä kuntosalilla,sitä edelsi pieni tauko lasten syntymien vuoksi.Mies tuli yks päivä töistä kotiin kuntosalikorttien kanssa ja sanoi,että nyt sinun on aika lähteä salille... :LOL: en ole ollut koskaan sohvaperuna,päinvastoin.Tykkään ja nautin kovasti liikunnasta,eri lajien muodossa.Viimeksi olen käynyt tiistaina lenkillä,hiki tuli ja hyvä mieli..KÄytössä mulla on sykekello,mikä motivoi liikkumaan ja nostamaan kuntoa. =) Ei muuta kuin reippailemaan syksyn iloksi :saint: <br><br>
 
Täällä yksi kohtalotoveri, joka aloitti ratsastuksen uudelleen n. 8-vuoden tauon jälkeen tänä syksynä. Ensimmäisen tunnin jälkeen ts. seuraavana päivänä olo oli kuin pesäpallomailalla mätkitty... uskokaa tai älkää ratsastus on rankkaa :kieh: Tarkoitus olisi jatkossa käydä kerran viikossa ratsastamassa ja muutenkin kohottaa rapistunutta kuntoa sauvakävellen. Jaksamista teille kaikille rapakuntoisille! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 14:53 Hair Of The Dog kirjoitti:
Täällä yksi kohtalotoveri, joka aloitti ratsastuksen uudelleen n. 8-vuoden tauon jälkeen tänä syksynä. Ensimmäisen tunnin jälkeen ts. seuraavana päivänä olo oli kuin pesäpallomailalla mätkitty... uskokaa tai älkää ratsastus on rankkaa :kieh: Tarkoitus olisi jatkossa käydä kerran viikossa ratsastamassa ja muutenkin kohottaa rapistunutta kuntoa sauvakävellen. Jaksamista teille kaikille rapakuntoisille! B)
Ratsastus on varmasti hyvin tehokasta, ei tarvi kuin katsoa millaisen kropan susanna sievinen on sen avulla saanut pidettyä, upeassa kunnossa.
 
Voisin liittyä tähän joukon jatkoksi =) Aikoinaan olin kova urheilemaan, mutta viimeiset kuntosalitkäynnit ajoittuvat esikoisen raskauden aikoihin neljän vuoden taakse. Nyt olen jälleen aloittanut, vuosikortti hankittu =) Voisiko tähän liittää myös painontarkkailun?

Eli kuntosalikertoja nyt kolme takana ja sauvakävelyä parisen viikkoa. Kuntosalillla menee noin tunti kerrallaan, käyn henkilökohtaista kokovartalo-ohjelmaa läpi, jossa pääpaino keskivartalon lihaksissa. Sauvakävelylenkki kestää 30-45min kerrallaan. Painoa tässä vaiheessa 58 kg (pituus 169) ja tavoite on 53 kg.

Nyt viikonloppuna en pääse kuntoilemaan, kun mies lähti työreissulle. Palaa sunnuntaina, eli silloin sit sauvomaan taas! =)

Tsemppiä kaikille, kyllä se tästä lähtee! :flower:
 
täälläkin ollaan yritetty reipastua. Ratsastuksen aloitin kesän alussa noin viiden vuoden tauon jälkeen. Ma olin ratsastamassa (hirvee rääkkitunti olikin) ja ti ekaa kertaa tein reilun tunnin kävely-juoksulenkin kaverin kanssa. Ja keskiviikkona en meinannut liikkeelle päästä - kyllä oli jalkapuolella kaikki paikat niiiiin kipeinä. Että eipä urheilija tervettä päivää näe :LOL: ja olis ehkä kannattanut venytellä kunnolla :wave:
 
Kevään pienimuotoisen kuntosalikuurin jälkeen olen käynyt kuuman kesän aikana juoksemassa n. 4 kertaa... Nyt on mies viikot pois ja välillä kuten nytkin viikonlopunkin, joten aika huonosti pääsee aloittamaan mitään kuntoilua, kuten yleensä syksyisin on tullut tehtyä.
Se harmittaa sen verran, että korvaavana toimintona istun iltaisin herkkujen kanssa television ääreen ja kasvatan keskivartaloa :)
 
Juoksulenkillä käyn silloin tällöin kesästä asti. Ehkä 2-3 kertaa viikossa. Juoksen 4-8km, puoli-tunnin. Kävelen vaunujen kanssa ainakin joka toinen päivä noin tunnin, välillä hikeenkin asti. Uin, siis kastaudun joessa yhä päivittäin.
Normaalipainoinen BMI, mutta mulle sitä vielä kuopukselta kuitenkin ylimääräistä 7-5 kg. Vaatteet ei mahdu kuin verkkarit hyvin. Joten niitä nyt sitten pitää ahkerasti käyttää. Farkkuja en uskalla edes kokeilla vielä. Tavoite ennen joulua olla timmissä kunnossa....ei uskois kun katsoo tuota vieressä olevaa karkkipussia ja sitä kuinka usein siinä käsi käy.... :saint:
 
Mulla loppui spinnning selkàvaivan takia, reilu vuosi sitten. Ikàvàà kun siità tykkàsin. Tosin mulla on nyt ihan toinen ongelma, vielà pahempi. eli... mun mies on niin paljon pois oman firmansa takia ja illaksi ei ole lastenhoitajaa, etten tàllà hetkellà voi harrastaa minkàànlaista kodin ulkopuolista toimintaa iltaisin. Kotona ei vaan keksi mitààn mielenkiintoista urheilua :'( .
mikà neuvoksi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2006 klo 09:04 Mamma italiana kirjoitti:
Mulla loppui spinnning selkàvaivan takia, reilu vuosi sitten. Ikàvàà kun siità tykkàsin. Tosin mulla on nyt ihan toinen ongelma, vielà pahempi. eli... mun mies on niin paljon pois oman firmansa takia ja illaksi ei ole lastenhoitajaa, etten tàllà hetkellà voi harrastaa minkàànlaista kodin ulkopuolista toimintaa iltaisin. Kotona ei vaan keksi mitààn mielenkiintoista urheilua :'( .
mikà neuvoksi?
Mulla kans samaa vikaa, mies yrittäjä. Paljon on kyllä nyt kotona, mutta pian alkaa kiireinen kausi eikä miestä tule näkymään.

Pääsisitkö aamulla heti ensitöiksesi ulos reippailemaan? Vai onko miehelläsi aikaiset aamut myös?

Jos ei mihinkään pääse kotoa, voi ottaa tavaksi aloittaa aamu varttitunnin lihasharjoittelulla. Lattialle vain ja vatsalihaksia, selkää, käsiä ja jalkoja tekemään. Siihen kun tottuu, ei pian huomaakaan kuinka nopsaan ne tekee ja tuloksia todella syntyy! Mulla oli tämä tapa vuosia ja pelkästään tuolla olisin voinut pitää paikat hyvässä kunnossa. Kun vain saisin aloitettua uudestaan... Entäs sit jos hankkisit kunnon stepperin, jossa on mittarit mukana? Tekisit joka ilta telkun ääressä ensin 10 min kerrallaan ja siitä sit lisäisit aikaa. Meillä on sellainen ja se kyllä on tehokas tapa myös,ihan kuin itsestään kunto nousee telkkua katsoessa. Meillä vain kävi niin, että raahasin stepperin ulos terassille kesähelteisiin ja lapset on jossain vaiheessa käyneet ruuvaamassa yhden mutterin vekottimesta pois ja nyt se on käyttökelvoton koko kone. Pitää vissiin ite marssia mutterikauppaan, kun mieskään ei ole saanut rautakauppa-asioillaan mutteria hankittua =)

Niin, tuosta sun selkävaivasta, voitkohan sit käyttää stepperiäkään, jos spinning on mahdoton...? Mut lattiatason venytykset aamuin illoin pitäis tehdä hyvää selällekin. Mulla on nimittäin myös selkä aivan p.askana ja jo nyt huomaa hyvät vaikutukset selässä, kun kuntosalilla on käynyt vasta muutaman kerran. Lattialla joskus iltaisin telkun ääressä venyttelen selkää (liikkeet hierojalta) ja seuraavan yön nukkuu hetikin paremmin. <br><br>
 
Kukkerikuu
Kesällä en tehnyt liikunnan eteen mitään. Hyötyliikuntaa vain. Nyt sain jopa itteni kammettua torstaina circuitiin. Ja siellä yritän käydä joka viikko sen yhen kerran. :D Odotan oikein innolla jo talvea et pääsee hiihtämään.
 
Esikoisella alkoi uinti, kerran viikossa 1 ½ tuntia. Täksi ajaksi raahaan itseni kuntosalille, onneksi uimahallilla on oma sali. Tässä menee kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :)

Pyrin myös käymään 1-2 krt/vk jumpassa, tämä ei aina onnistu miehen työaikojen takia, mutta yritys on hyvä. Kävelen/hölkkään silloin, kun saan itseni raahattua lenkille.

Jospa se tästä lähtisi. Olenkin jo kovasti odottanut jumppakauden alkua. Jumpat ovat minulle omaa aikaa, jolloin pääsee irti kotiasioista.
 
Hei kaikki :D

Tosi mahtavaa että on näin suuri joukko tullut mukaan kohottamaan kuntoa :flower: :flower: :flower:

Lajejakin on tullut mukaan tosi kivasti eli kaikki lajit, mitkä vaan saa rapakuntoisen liikkeelle, on tervetulleita :attn:

Omaa napaa: Eli viikonloppu meni tyttöä kuskatessa ekas koulun kisoihin ja sitte jalispeleihin kahtena päivänä eli ääni melkein mennyt kannustaessa. Tänään sunnuntaina sain kuitenkin sen verran itselleni aikaa, että kävin tekemässä noin 10 km pyörälenkin. On tuo pyöräilykin tosi raskasta kun oikeasti pyöräilee eikä katsele maisemia, hiki tuli siinäkin =)

Itsellä tuo liikapaino ei ole juurikaan ongelma, mutta tuohon keskikehon seudulle on jäänyt ne 5 kiloa lasten jälkeen. Eli siitä kun saisi pari pois, niin vois taas kulkea vahnaf farkut jalassa niin, että nappikin on laitettu läpeen :whistle:

Llisää mahtuu vielä porukkaa mukaan eli kaikki liikkeelle ja tänne sitten hehkuttamaa :heart: :heart:

Reipasta viikkoa kaikille :wave:


 
Täällä tiukkapipourheilun/kuntoilun kammoksuja. Harrastan hyötyliikuntaa kotipihassa ja sisällä sekä rattaiden kanssa pitkiä lenkkejä tehden.

Tässä pinossa on hurjia tavoitteita painon alentamiseen. Itse olen ollut tyytyväinen painoni tippumiseen kuopuksen jälkeen lukioaikojen tasolle. Mutta tästä pinosta sain idean tiputtaa vielä tästäkin painoa. Kyllähän sitä löysää on jäänyt tuohon vatsanseutuun...

Tänä aamuna lapioin soraa ja kuljettelin sitä kottikärryillä pitkin pihaa. On muuten hienot hauikset mulla :LOL: Sen verran on pakko oikeasti liikkua, että vatsalihasliikkeitä teen tuossa olkkarin lattialla aina kun muistan. Samoin sisäisiä vatsalihaksia tarvii treenailla. Niitä voi tehdä jopa tässä istuskellessa =)
 
tähän pinoon minäkin mielellään tuppaan...ja mun mies myös tekee välillä extra pitkää päivää.
Aloitin tuossa viikko/pari sitten kävelylenkit illalla(muutamana iltana/vko)- tyttö välillä seurana luistimilla/potkulaudalla, kävelyn päälle kotona "vatsoja", työmatka -pyöräilyn aloitin vapulta ja sitä meinaan jatkaa sen aikaa kun kelit sallii.

Piakkoin jatkan myös sählyn peluuta 1krt/vko..... sit jos jossain välissä ennättäis myös vaikka salille niin ois kiva, tai keväällä kokeilin sellasta circuitia kuntosalilaitteilla, joka oli kivaa-> kun vaan saa sitä aikaa siihen ja itseään niskasta kiinni :)

 
mörsy
Hyötyliikuntaa viiden lapsen kanssa tulee niin paljon etten jaksa salia edes ajattella. Olen kuitenkin vuosi sitten löytänyt lajin, joka ei rasita heikkoja niveliäni, nimittäin SOUDUN! ja parasta kaikessa, että hyvä kaverini on mukana harrastuksessa.

En voi kävellä pitkiä matkoja, pyöräilen ja teen pihatöitä. Siinä liikuntaa soudun lisäksi. Kotoa löytyy stepperi ja trampoliini, joita käytän ainakin joka toinen päivä. Sauvatkin löytyy kävelyä varten, kunhan tuo keli vähän viilenee, ja maa pehmenee lenkeille.

Talvella hiihdän, luistelen lasten kanssa (jääkiekkoa kun pelaa, hiki virtaa) ja nää perus kävelyt päivänmittaan lisää kuntoa.

Jumppaan myös selkää koska kärsin kivuliaasta iskiaksesta. Vatsalihaksetkin on, ainakin soutaessa huomaa kun ne kipeytyy. Oon aika huono vetelemään lihaksia sitten muulla ajalla.

En voi ees aatella mitään airopikkejä tai hyppyjumppia, koska toinen polveni on rikki, vältän sellaisia. Jumpassa aloitin viime syksyllä, mutta sekin jäi, koska en ole ryhmäihminen, inhottava oli jossain circuit jumpassa tehdä liikettä kun vuoroaan odottajat seisoi katsomassa...ei tällä taidolla ja kunnolla viitsi olla katseltavana, heh.

Olen vanha judoka, jouduin rakkaan lajin jättämään kun paikat ei yksinkertaisesti kestänyt. Siinä on nivelet kovilla ja polvi meni jo harrastukselle - nyt on laskettelukin kiellettyjen listalla.

Ottakaa kaikki irti hyötyliikunnasta, jokainen lelun keräys, nousu sohvalta, kaikki voi aatella liikuntana ja venytellä ja kumarrella. Nostele leluja yksitellen, suorista selkä ja tee uudelleen. Ikkunoita pestessä ylös nousut ja laskut ovat hyvää liikuntaa, pihalla pallon peluu ja leikit ja hipat ovat hyvää hikijumppaa...

Oiken ihanaa syksyä kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 20:08 Footballers Wife kirjoitti:
45 min sauvakävely, jonka viimeiset 10 min intervallijuoksua, painot nilkoissa. Eikä oma paino ole vielä hievahtanutkaan... höh. Huomenna salipäivä =)
=) Älä lannistu!! Kyllä se paino alkaa tippumaan pikku hiljaa. Itse olen huomannut, että muutaman kuntoilukerran jälkeen paikat kiinteytyy vaikka puntarissa ei viisarin paikka ole muuttunut. Kuntokin nousee kerta kerralta ja aina jaksaa juosta enemmän.

Tänään olisi itsenikin tarkoitus lähteä juoksemaan hikilenkki. Onko kellään kokemusta radion kuuntelusta juostessa, eli pysyykö nappi korvassa ja kuuluuko esim kännykkäradio kuinka hyvin. Itsellä on vanha kaamea kapula ja olisko siis uudessa tulevassa puhelimessa hyvä olla radio?

Kaikki pinoon ilmottautuneet, muistakaa tulla nostelemaan pinoa ylöspäin aina kun vaan on mahdollista :attn:

Kaunista syyspäivän jatkoa kaikille!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 09:52 Pihlamaaria kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 20:08 Footballers Wife kirjoitti:
45 min sauvakävely, jonka viimeiset 10 min intervallijuoksua, painot nilkoissa. Eikä oma paino ole vielä hievahtanutkaan... höh. Huomenna salipäivä =)
=) Älä lannistu!! Kyllä se paino alkaa tippumaan pikku hiljaa. Itse olen huomannut, että muutaman kuntoilukerran jälkeen paikat kiinteytyy vaikka puntarissa ei viisarin paikka ole muuttunut. Kuntokin nousee kerta kerralta ja aina jaksaa juosta enemmän.

Tänään olisi itsenikin tarkoitus lähteä juoksemaan hikilenkki. Onko kellään kokemusta radion kuuntelusta juostessa, eli pysyykö nappi korvassa ja kuuluuko esim kännykkäradio kuinka hyvin. Itsellä on vanha kaamea kapula ja olisko siis uudessa tulevassa puhelimessa hyvä olla radio?

Kaikki pinoon ilmottautuneet, muistakaa tulla nostelemaan pinoa ylöspäin aina kun vaan on mahdollista :attn:

Kaunista syyspäivän jatkoa kaikille!! :wave:
Kiitos! :flower: Pitää vain olla kärsivällisempi. Ja vissiin jättää se iltapalavoileipä väliin, jostain kuulin, että just illalla nautittu leipä on laihtumisen kannalta riski. Hyvä vinkki tuo radionkuuntelu juostessa, en olekaan sitä itse kokeillut. Vois kuvitella,e ttä musiiikista saa lisäpuhtia, aivan kuin salilla. Pitäisköhän sitä itekin hankkia "radiopuhelin"...

Ps. Kuulin, että painoja ei saa laittaa nilkkoihin, rasittaa niveliä ja kuormittaa väärin. Parempi laittaa painot käsiin.

Pps. Salilla 1h :flower:

Vauhdikasta sadepäivää kaikille! =)
 

Yhteistyössä