rapakunnossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juoksijatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juoksijatar

Vieras
Hei kaikki!

Olen ollut muutaman vuoden kotona ja liikunta (ilman lapsia) on jäänyt todella vähiin yleisen väsymyksen, kiireen yms. takia. Nyt olen muutaman iltana yrittänyt lähteä lenkille todella matalla profiililla, siis ei mitään repivää, ihan vaan hissunkisssun. Kuitenkin tosi nopeasti alkaa keuhkoista pistää niin pahasti ettei juoksemisesta tule mitään. Onko teillä kokemusta, onkä tämä tavallinen huonokuntoisuuden oire, joka menee ohi jos jaksaa sinnikkäästi harjoitella, vai pitäisikö huolestua?

Minusta tuntuu että se voi johtua vääränlaisesta hengityksestä.Jos on huonokuntoinen niin sitä hengästyy ja alkaa hengittämään tosi syvään ja siitä se lähtee.Olen tosin kuullut että hyväkuntoisilla on myös samaa ongelmaa että ei se välttämättä huonostakunnostakaan johdu.

Aloita ihmeessä ensin joku rauhallisempi laji jossa kuitenkin saa sykettä nousemaan(esim. pyöräily ta sauvakävely). Parannat ensin hapenottokykyäs ja sitte on helpompi alottaa juoksu. B)

Aloita reippaalla kävelyllä. Mulla oli suht sama tilanne ja siitä pikkuhiljaa sitten välillä hölkäten välillä kävellen alat etenemään. Niin tuntuvat neuvovan noissal lehdissäkin. Ennen lapsia kävin kävelemässä ja juoksemassa mutta se jäi v. 2000 lopulla pois ja nyt taas aloittelen, kun muksut vähän isompia.

Uusimmat

Yhteistyössä