Ranteen löydös:... (ei kämmen puolelta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipu kova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipu kova

Vieras
Kaksi gangliota. Helvetin kipeät. Ranne oireili vuoden ja nyt pääsin tutkimukseen. Mangneettikuvauksella löydökset todennettiin. Leikkaus edessä. Myös kämmenen puolella ranteess a yksi pieni. Voi luoja mikä tuska ollut. Onko kokemuksia kyseisestä leikkauksesta? Lääkkeenä menee leikkaukseen asti burana 800mg kolmesti päivässä plus panacod 2 tbl kolmesti päivässä.

joo no ei ihan vastaavasta, mutta kättä on trauman jälkeen leikattu kahdesti. ensimmäisestä leikkauksesta toivuin nopeasti ja kivut oli melko siedettävät 600 buranalla pärjäsin.

toka leikkaus parin vuoden päästä olikin ihan eri juttu, piti olla helppo toipuminen ja päästä samana iltana kotiin, jouduin sitten kuitenkin olemaan heräämössä yön yli kauheien kipujen takia, meni suonensisäistä morkkua ja ties mitä pistoksia yms ja kipu ei meinannut millään laantua. meni noin 3pv että pääsin kotiin, panacodilla ja buranalla pärjäsin.

neuvona sulle että osta kaurapussi minkä voit panna pakkaseen, mulla käsi kipuun auttoi se parhaiten, jääpussikin toimii mutta se on hankala kun pitää aina ottaa kangasta väliin yms.

tsemppiä leikkaukseen!!

ainiin osta (jos ei ole) parit helposti puettavat paidat ja housut ja kengät, mulla ei ollut, ja oli tuskaa ekat viikot yrittää vetää farkkuja jalkaan yhdellä kädellä ja vielä ois pitäny saada napit kii :(

odotan elokuulle leikkausaikaa, sama homma ganglio, joka vielä jotenkin lokeroitunut.. Mulla särki tosi pitkään jotain puolivuotta , mut sit alkoi helpottaa, vielä tietyissä ääri liikkeissä särkyä ja väliin "rasitus" särkyä. Olen ollut nyt lasten kanssa kotona, mut syksyllä alkaa työt, ja taatusti tulee haittaamaan ammatissani, joten siksi leikkaus tulossa..

Toisesta ranteesta leikattu kerran ja toisesta neljä kertaa. Ei ole paha leikkaus. Aamulla sairaalaan, siellä pesulle, sitten esilääkitys, leikkuriin, kuuraukset, puudutus, verityhjiön teko, leikkaus, tikkaus (2-6 tikkiä) ja sideharso ja pehmuste päälle. Hetkeksi heräämöön ja sitten osastolle. Iltapäivästä kotiin. Pari viikkoa saikkua, toipuu siis nopeasti. Ganglioilla on vaan ikävä tapa uusiutua, mutta niihin jotenkin sitten turtuu. Nytkin on oikeassa kädessä yksi, mutta en jaksa enää välittää, se on se neljästi leikattu käsi. :( Välillä enemmän kipeä, välillä vähemmän. Jos oikein pahaksi ärtyy, niin sitten lääkäriin. Mulla painoi hermoa muutama ganglio. Ne olivat todella kipeitä. Turhauttava vaiva.

Verityhjiö=kiedotaan leveää kuminauhaa käteen aloittaen sormista ja edeten kohti olkapäätä.

Yhteistyössä