Ranskanbulldoggien omistajat pinoon :)

Heippa!

Meillä ei oo ranskista,mut pakko vastata tähän.Me tehtiin kesällä päätös et otetaan koira,minä sitten kävin rotuja läpi ja löysin ranskanbulldogin ja ihastuin kovasti!Olin muutamaan kasvattajaanki yhteydessä,mut hinta oli kuitenki aika kova,minä olisin voinut maksaakin,mut mies pisti vähä hanttiin.
Me otettiin tossa marraskuussa ihana kääpiövillakoira,mutta haaveena on ottaa vielä joskus ranskis tälle nykyiselle koiralle kaveriksi =)
Mutta siis aivan ihania nuo ranskikset!! :D

Minä haaveilen meille koiraa, mies jo "lupasi" sen verran, että ehkä voi heltyä koiran hommaamiseen...sitä en tiedä koska.
Niin minähän sitten olen surffaillut ja ottanut mahdollisesti meille sopivasta roduista selvää. Surffaillut vaan ja etsinyt passelia rotua. ranskanbulldoggi vaikuttaa aika mukavalta lapsiperheeseen, täytyis nähdä vaan livenä sekin. Kääpiövillakoira on myös kiinnöstanut, mutta mitenköhän isotöinen se turkki on ?
Me kuitenkin etsitään ihan vaan perheenjäsentä, yksi touhuilija lisää ja lenkkeilyseuraa. Onko ranskis rauhallinen vai onko koheltaja ?
Entä miten kääpiövillakoira ?
Vaikka roduista lukeekin paljon netistä rotuyhdistysten yms sivuilta niin tosi tärkeältä tuntuis tutustua lähemmin niihin rotuihin ennen kuin hankki sitä kotiin. "Kaikilla" kun tuntuu olevan niitä suosikkirotuja vaan kotona, tutuilla siis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 18:33 Snöfrid kirjoitti:
niin sen verran piti vielä kysyä, että minkä hintasia ranskis ja kääpiövillakoira on ?
Ranskikset on siinä 1000 eurosta ylös päin papereilla, ilman papereita voi saada edullisemmin. Vähän tuossa näin pentuna on koheltajan vikaa :) ja on todella ihmisrakas rotu. Kaikki uudet ihmiset on ihania. Lenkkiseuraksi tuo on kyllä todella mainio, jaksais kävellä varmaan niin pitkään kun lenkittäjä jaksais :D Ite on kierretty sellasta n. 5 km lenkkiä pääasiassa. Pahojaan tuo vauva ei oo juurikaan tehnyt ( ikää siis 6 kk) mutta seuraa kaipaa runsaasti. Osaa toki leikkiä yksinkin, mutta viihtyy myös sohvalla makoilemassa mahan tai jalkojen päällä :)

No minä listaudun tänne myöskin. Meillä ei ole ranskista mutta luulenpa, että syksyllä on.

Meidän rakas terrieri poika jouduttiin lopettamaan marraskuussa vain 7 vuotiaana :snotty: Jäljelle jäi rotikka, joka on jo 9 vuotias ja jaloistaan kovin kipeä. Tuokin siis täytyisi päästää paremmille laitumille.

Minun selviytymiskeinoni koiran lopettamisesta on uudesta haaveilu. Joten meille tulee syksyllä ranskis.
Helmen tyttö, osaatko suositella jotain luotettavaa kasvattajaa? Mieluiten Varsinais-Suomesta tai Pohjois-SAvosta.

Yhteistyössä