Ranskalaispari syytteeseen, lapsi kuoli saatuaan vain rintamaitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistuttaisin, että vauva ei kuollut rintamaidon takia vaan veganismin takia. Eipä olis auttanu paskaakaan jos olisivat ruokkineet kiinteillä kun eivät kuitenkaan olisi antaneet mitään eläinperäistä, jolloin ei edelleenkään olisi saanut sitä B12 vitamiinia.

Lapsi ei kuollut veganismin takia, vaan typeryyden takia.
Ei vegaanina olo tarkoita etteikö pystyisi ruokkia lastaan terveellisesti.

B12-vitamiini on ainoa jota vegaanisesta ruokavaliosta ei saa, ja se pitää vegaanien ottaa purkista. Vegaaniudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että nuo vanhemmat ovat vain olleet idiootteja. Ei veganismi tarkoita sitä että ei luoteta länsimaiseen lääketieteeseen ja hoidetaan sairasta vauvaa jollain kaalinlehdillä!

Aika erikoista että sä latelet tuollaista kun linkeissä lukee selvästi että lapset ovat kuolleet aliravitsemukseen.
Ota huomioon että maidon laatu ei ole standardi vaikka täällä hörhöt kuinka jankkaisi.

Niinpä!
Maito voi olla hiekkoa jolloin se ei riitä.
esimerkiksi raskuas saattaa heikentää rintamaidon ravistsevuutta ja lapsi alkaa laihtumaan mikäli muuta ravintoa ei anneta.
Mutta tyhmä täytyy olla jos ei anna mitään muuta kun lapsi itkee nälkää!
Ja kun alkaa laihtua ja muuttuu apattiseksi. Pahasti täytyy olla vikaa jos näin käy

No mä sanoinkin periaatteessa, se tietenkin edellyttää sitä, että lapsi on terve ja että äiti saa täysipainoista ravintoa. :) Tässä jutussa ei mielestäni pointti ole täysimetys, vaan se, että äitikään ei syönyt täysipainoista ja vitamiinipitoista ruokaa eikä lapsen terveydestä muutenkaan huolehdittu. Jos lapsi ei ole saanut lääkkeitä keuhkoputkentulehdukseen eikä kehoituksiin kiinnittää huomioita hänen alhaiseen painonkehitykseen ole kiinnitetty huomiota, niin se on ongelma, ihan riippumatta siitä saako lapsi ruoakseen maitoa vai jotain kiinteää. Tämän jutun ainoa pointti ei ollut täysimetys, vaan sieltä löytyy muitakin faktoja, vaikka jotkut muuta kuinka jankkaisi.

No olisit heti sanonut että edellyttää äidiltä täyspainoista ravintoa :D etkä vaan letkauttanut.
Tottakai löytyi muitakin syitä, ei sinun niistä tarvitse jankata.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="äiti";23475551]Eivät varmaan antaneet D3 vitamiinia, koska sekin on peräisin eläinkunnasta. Jos olisi sitä saanut riittävästi olisi voinut olla hengissä.[/QUOTE]

D2 ainakin suomessa on useimmissa d-vitamiinitipoissa, ja se on ihan kasviperäistä.

No olisit heti sanonut että edellyttää äidiltä täyspainoista ravintoa :D etkä vaan letkauttanut.
Tottakai löytyi muitakin syitä, ei sinun niistä tarvitse jankata.

Totta, olisin voinut olla ilmaisussani vähän tarkempi. :rolleyes: Oli vaan toiselle letkauttajalle huomautettava, että täysimetykselläkin saa lapsen kyllä ihan elävänä 11kk:n ikäiseksi. :p Mä itse olen alkanut vissiin 2-3kk:n iässä saamaan kiinteitä ja olllut vuoden ikäisenä ihan täyspainoisella ruokavaliolla, mutta painoa on 1-v neuvolassa ollut 6 990g.... : / Et ei se aina siitäkään ole kiinni, mitä sille lapselle suuhun tunkee. Tärkeää olis kuitenkin, että kuunnellaan lääkäreitä ja neuvolan henkilökuntaa. Ei munkaan äiti ollut tajunnut oikeen että mitään on vialla ennen kuin siellä neuvolassa oli sanottu, että ei nyt oo ihan normaalia että vuoden ikäinen on noin pieni. :rolleyes:

Totta, olisin voinut olla ilmaisussani vähän tarkempi. :rolleyes: Oli vaan toiselle letkauttajalle huomautettava, että täysimetykselläkin saa lapsen kyllä ihan elävänä 11kk:n ikäiseksi. :p Mä itse olen alkanut vissiin 2-3kk:n iässä saamaan kiinteitä ja olllut vuoden ikäisenä ihan täyspainoisella ruokavaliolla, mutta painoa on 1-v neuvolassa ollut 6 990g.... : / Et ei se aina siitäkään ole kiinni, mitä sille lapselle suuhun tunkee. Tärkeää olis kuitenkin, että kuunnellaan lääkäreitä ja neuvolan henkilökuntaa. Ei munkaan äiti ollut tajunnut oikeen että mitään on vialla ennen kuin siellä neuvolassa oli sanottu, että ei nyt oo ihan normaalia että vuoden ikäinen on noin pieni. :rolleyes:

Näinpä. Eiköhän tuonkin lapsen kohdalla ollut tuo lääkäreiden ja virallisen terveydenhoitojärjestelmän vastustaminen syy siihen että lapsi kuoli, ei suinkaan tuo vanhempien vegaanisuus.

[QUOTE="Horuksen silmä";23477795]Lapsi ei kuollut veganismin takia, vaan typeryyden takia.
Ei vegaanina olo tarkoita etteikö pystyisi ruokkia lastaan terveellisesti.[/QUOTE]

Näinpä näin.

Yhteistyössä