Ranskalaiset pakenevat sankoin joukoin maalle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Niin, eli tuo oli taas sinun omaa ajatustasi. Olen kuule asunut Ranskassa pitkään ja edelleen on tiiviit yhteydet sinne, joten olen ehkä hieman paremmin perillä näistä asioista.

Se patonki on muuten hyvää, ihanan rapsakkaa, toisin kuin täällä yleensä


Ei ollut omaa ajatustani, mutta sovitaan niin että sinä tiedät kaikesta kaiken, koska olet asunut Ranskassa ja tunnet patonginkin paremmin kuin minä :giggle:
 
vierailija
Ei ollut omaa ajatustani, mutta sovitaan niin että sinä tiedät kaikesta kaiken, koska olet asunut Ranskassa ja tunnet patonginkin paremmin kuin minä
Elena hyvä, osaan lukea, seuraan Ranskan uutisia päivittäin niin lehdistä kuin televisiosta, niin tiedän, mitä siellä puhutaan. Eivät ihmiset edellistenkään terrori-iskujen takia kaupungeista paenneet vaan päinvastoin lähtivät kaduille rauhanmarsseihin ja kieltäytyivät luovuttamasta terrorin edessä, Nizzassa ihmiset rakensivat valtavan kukkameren jne. Eli tässä tapauksessa on tosiaan kysymys siitä, että likimain totaalisen sulun takia ihmiset haluavat oleskella maalla. Näin tekivät keväälläkin, kuten jo sanoin.
 
Elena hyvä, osaan lukea, seuraan Ranskan uutisia päivittäin niin lehdistä kuin televisiosta, niin tiedän, mitä siellä puhutaan. Eivät ihmiset edellistenkään terrori-iskujen takia kaupungeista paenneet vaan päinvastoin lähtivät kaduille rauhanmarsseihin ja kieltäytyivät luovuttamasta terrorin edessä, Nizzassa ihmiset rakensivat valtavan kukkameren jne. Eli tässä tapauksessa on tosiaan kysymys siitä, että likimain totaalisen sulun takia ihmiset haluavat oleskella maalla. Näin tekivät keväälläkin, kuten jo sanoin.
Ihanasti aloitettu viesti!
Siispä jatkan, vierailija hyvä.....täähän ei ole kilpailu siitä kumpi tietää enemmän ja kumpi ymmärtää enemmän, mullakin on tuttuja ulkomailla, hyviä ystäviä ja yksi heistä seurusteli pitkään ranskalaisen miehen kanssa josta tuli minullekin ystävä.
Keskustelemme keskenämme vieläkin ja kyselemme kuulumisia toisiltamme. Hän niitä sitten kertoilee ja hän on maininnut miten islamilaisuus on saanut monet ranskalaiset arvostamaan entistä enemmän omaa identiteettiään ja sitä miten monet haluavat ottaa etäisyyttä muslimeihin mm. muuttamalla pois lähiöistä ja alueilta missä muslimeja on yliedustettuina.

En kiellä kenenkään tietämystä myöskään patongin rapeudesta, mutta itse en nykyään syö kuin korkeintaan Vaasan ruispalojen ohutta herkkua.
Hyvä valinta suolakurkun ja juuston kanssa, maistuis varmaan sullekin :giggle:
 
vierailija
Ihanasti aloitettu viesti!
Siispä jatkan, vierailija hyvä.....täähän ei ole kilpailu siitä kumpi tietää enemmän ja kumpi ymmärtää enemmän, mullakin on tuttuja ulkomailla, hyviä ystäviä ja yksi heistä seurusteli pitkään ranskalaisen miehen kanssa josta tuli minullekin ystävä.
Keskustelemme keskenämme vieläkin ja kyselemme kuulumisia toisiltamme. Hän niitä sitten kertoilee ja hän on maininnut miten islamilaisuus on saanut monet ranskalaiset arvostamaan entistä enemmän omaa identiteettiään ja sitä miten monet haluavat ottaa etäisyyttä muslimeihin mm. muuttamalla pois lähiöistä ja alueilta missä muslimeja on yliedustettuina.

En kiellä kenenkään tietämystä myöskään patongin rapeudesta, mutta itse en nykyään syö kuin korkeintaan Vaasan ruispalojen ohutta herkkua.
Hyvä valinta suolakurkun ja juuston kanssa, maistuis varmaan sullekin
Hienoa, että sinullakin on mahdollisuus tutustua muihin kulttuureihin paikallisten kautta. Se avartaa maailmaa. Olen aivan samaa mieltä ja tiedän, että ranskalaiset arvostavat omaa identiteettiään ja kulttuuriaan (ovat aina niin tehneet) ja että useat heistä eivät todellakaan pidä siitä, mitä monet ääri-islamilaiset yhteiskunnalle aiheuttavat, ja kyllä, välttävät tiettyjä lähiöitä. Mutta tässä oli nyt kyse vain ja ainoastaan tuosta uutisesta, jossa kerrotaan siitä, että ihmiset haluavat koronasulun vuoksi maalle.

Leivästä: tykkään enemmän Ruispuikuloista ja kyllä, juuston ja suolakurkun liitto on niin herkullinen :) Ja totisesti kaikkina ulkomailla vietettyinä vuosina kaipasin kunnon ruisleipää, muun muassa, ja usein sitä sainkin.
 
vierailija
Hienoa, että sinullakin on mahdollisuus tutustua muihin kulttuureihin paikallisten kautta. Se avartaa maailmaa. Olen aivan samaa mieltä ja tiedän, että ranskalaiset arvostavat omaa identiteettiään ja kulttuuriaan (ovat aina niin tehneet).
Eri kulttuureihin tutustuminen saattaa avartaa kurkun ja kyl tuo oman kulttuurin arvostaminen on rasismilla flirttailua.
 
vierailija
Kyl kukkameri tekee jihadisteihin sellaisen vaikutuksen, että lopettavat terrorismin siihen paikkaan, vai nauravatko jihadistinpartaansa suvakkien tyhmyyttä?
Kyse on solidaarisuudesta, asia, joka on sinulle selvästi täysin vieras asia. Täällä tapahtuu onnettomuus, niin ihmiset ajavat ohi tai ottavat kuvia. Siellä ei toimita näin vaan autetaan.
 
vierailija
Kyse on solidaarisuudesta, asia, joka on sinulle selvästi täysin vieras asia. Täällä tapahtuu onnettomuus, niin ihmiset ajavat ohi tai ottavat kuvia. Siellä ei toimita näin vaan autetaan.
Mites kukkaismeri auttaa terrorismin uhreja?

Turussa kun on muisteltu terrori-iskun uhreja, niin kaltaisesi suvakit ovat ottaneet siitä nokkiinsa, on kuulemma jonkin sortin rasismia sekin.
 
vierailija
Mites kukkaismeri auttaa terrorismin uhreja?

Turussa kun on muisteltu terrori-iskun uhreja, niin kaltaisesi suvakit ovat ottaneet siitä nokkiinsa, on kuulemma jonkin sortin rasismia sekin.
Kyllä täällä on kukkia viety, itsekin vein. Ei siihen tarvita mitään muualta tulevia joukkoja. Eivät edusta sellaista ajattelua, että haluaisin heidän kanssaan olla tekemisissä. Se kukkamerijuttu on pelkkää esittämistä.
 

Yhteistyössä