Rakkuloita sormessa

Iso-O
Parasta olisi, jos rakkulat pysyisivät ehjinä, jolloin uusi iho pääsisi kasvamaan alle, eli ei puhkomista, koska pöpöt pääsevät rikkinäiselle pinnalle. Suojaa rakkulat esim. sidetaitoksella ja teipillä tai jos ovat pieniä, laastarilla. Jos ovat rikkoutuneet jo, huuhtele ja voit laittaa rasvataitoksen, jonka päälle taitos. Parissa päivässä helpottaa ja paranee pian.
 
Iso-O
Olen kyllä eri mieltä kuin edellinen kirjoittaja rasvalapun käytöstä näin ensiapua harrastavana ihmisenä. Ohjeissa nimenomaan suositellaan rasvalapun käyttöä palovamman hoidossa (tarkistin vielä ea-kirjasta)! Taitos on kyllä paras suoja lapun päällä, koska hengittää paremmin, laastari vaan voi pysyä paremmin pienellä lapsella, koska suojaaminenhan on se asian ydin!
 
peesailen tuota edellistä. Eli KAIKKIALLA suositellaan rasvalappujen käyttöä, ei muita rasvoja palovammoihin!
Puhtaana pito, rasvalaput, jotka vaihdetaan päivittäin tai useammin ja päälle puhtaat taitokset! Niillä paranee, eikä tulehdu!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 10:55 Iso-O kirjoitti:
Olen kyllä eri mieltä kuin edellinen kirjoittaja rasvalapun käytöstä näin ensiapua harrastavana ihmisenä. Ohjeissa nimenomaan suositellaan rasvalapun käyttöä palovamman hoidossa

Siis missäs minä olen kirjoittanut, että ei rasvalappuja palovamman???? Kirjoitin että ei RASVAA. Vasittuja rasvalappuja on olemassa mutta harvemmilla niitä on kotona, joten monet käyttää bepanthenea tmv.
 
Iso-O
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2004 klo 10:20 tiinu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 10:55 Iso-O kirjoitti:
Olen kyllä eri mieltä kuin edellinen kirjoittaja rasvalapun käytöstä näin ensiapua harrastavana ihmisenä. Ohjeissa nimenomaan suositellaan rasvalapun käyttöä palovamman hoidossa

Siis missäs minä olen kirjoittanut, että ei rasvalappuja palovamman???? Kirjoitin että ei RASVAA. Vasittuja rasvalappuja on olemassa mutta harvemmilla niitä on kotona, joten monet käyttää bepanthenea tmv.
Okeiokei, ymmärsin väärin...sori! Eiköhän näillä ohjeilla jo sormet saada kuntoon...! =)
 

Yhteistyössä