Rakkulaa/afta kielen ALLA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jensson"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jensson"

Vieras
Mulla on kieli ollu kipeä jo muutaman päivän ajan vähän vaihdellen ja nyt kun kieltä katsoin niin huomasin kielen alla sellaisen jänteen kohdalla pitkulaisen vaalea rakkulamaisen alueen.

On meinaan perhanan kipeä, ihan polttelee mutta helpotti kun sormella varovasti kokeilin.

Mulla on usein ollut aftoja, mutta on ollut aina sellaisia pyöreitä kraatereita ja suun sisäpinnoilla (poskessa, huulen lähellä).

Onko kellään ollut tälläistä ja tärkein niin mitä voin kokeilla ensiavuksi???

Pojalla oli juuri tuollainen ja oli tosi kipeä! pteekista saat Often Akvakol -nimistä voidetta (tai joku sen niminen se oli), sitä vaan laitat ohjeen mukaan ja annat kuivua. On vähän hankalaa laittaa mutta rakkula hävisi muutamassa päivässä.

On ollut. Mulle on tullu jopa kielen kärkeen. Jos Aftab tabletti ei pysy, niin sitten käytän suihketta. Kotona ensiapuna toimii merisuolakikkare, sattuu aivan saatanasti hetken, mutta turruttaa alueen joksikin aikaa.

Minulla on muutaman kerran ollut afta kielen alla tai sivussa ja ne ovat olleet kaikista kipeimpiä aftoja, koska kieli on koko ajan pienessä liikkeessä ja se kipu on todella mojovaa. Minun paha aftaongelmani ratkesi, on keksin aloittaa B-vitamiinin syönnin. Syön berocca-tabletteja. Jos tabut loppuvat enkä ehdi tai muista hakea uusia pariin viikkoon, aftoja alkaa taas tulla. Harvoin kyllä tulee unohdettua nuo B-vitamiinit, kun seuraukset ovat niin kivuliaat...

Yhteistyössä