Rakkaus kuoli tänä iltana

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Nyt mies teki sen lopullisen temppunsa. Ei pettämistä, ei lyömistä, liittyy miehen jatkuviin omiin menoihin, mutta en halua sen tarkemmin siitä sanoa. Jos nyt ketään kiinnostaakaan. Tiukkaa tää on ollut jo jonkun vuoden, mutta tänään silmät aukesivat. Nyt on vain turta olo. En olisi ikinä uskonut, että rakastamani mies muuttuu tuollaiseksi.

Onko jollakulla ollut samanlaista tilannetta? Sanoin sille suoraan, että mun rakkaus kuoli nyt. Kituliekillä mennyt jo kauan, mutta nyt en enää jaksa. Eipä tuo näyttänyt paljon miestäkään hetkauttavan. Miten olette menetelleet tässä tilanteessa? En haluaisi lapsien (3,5v ja 10kk) takia erota, mutta onko tässä nyt mitään järkeä asua kämppiksinä? Jos eroamme niin pakko lähtä heti töihin ja mielelläni olisi antanut pienen olla kotona 2-vuotiaaksi. En siis aio eroa hakea, hakekoot mies jos haluaa. Ehkä sitten haen eroa myöhemmin kun lapset ovat jo "tarpeeksi isoja". Tavallaan törkeästi siis käytän tässä suhteessa miestä hyväkseni. Mutta en itseni takia vaan lasten. Minä voin kyllä jo töihin lähtä, mutta haluaisin, että kuopuksen ei tarvisi vielä noin pienenä lähtä hoitoon.

En tiedä mikä nyt edes oli tämän kirjoituksen pointti... Ahistaa vaan tämä tilanne. Tavallaan on turta olo, mutta tavallaan tuntuu pahalta. Kumpi tässä nyt lapsia kohtaan ois reilumpi, erota vai jatkaa näin jonkin aikaa?

tytönjjapoikienmamma
No vaikea sanoa kun ei tarkemmin tiedä teidän tilannetta, millaista perhe-elämä on jne. Mutta jos teillä ei ole hyvä olla (siis teillä vanhemmilla), niin se heijastuu lapsiin. Ettekö voisi yrittää selvittää ongelmia, puhua?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjjapoikienmamma:
No vaikea sanoa kun ei tarkemmin tiedä teidän tilannetta, millaista perhe-elämä on jne. Mutta jos teillä ei ole hyvä olla (siis teillä vanhemmilla), niin se heijastuu lapsiin. Ettekö voisi yrittää selvittää ongelmia, puhua?
Ollaan yritetty. Mutta kun kaikki on mieheni mielestä minun syytäni ja olen ihan perseestä niin enpä tiedä miten tästä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei kai se rakkaus nyt yhtenä iltana kuole?
Jos lukisit tuon aloituksen uudelleen. Kitunut on kauan, tänään tuli vain lopullinen isku.
Ei kun juuri sitä tarkoitin ettei se "rakkaus" kuollut juuri tänään vaan päätit/tajusit niin. Minä kyllä olen sitä mieltä ettei kannata väkisin alkaa pyristelemään ja elämäänsä tuhlaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
jos sinusta voimakkaasti tuntuu tuolta,olen pahoillani puolestasi :(
mikä pakko sinun on töihin palata vaikka eroaisittekin?
Pärjääkö sitä hoitorahalla kahden pienen kanssa? Ei ole kokemusta... :(
mä pärjäsin ihan hyvin kahden pienen kanssa kun ero tuli.ota selvää kaikista tuista mitä saat kelalta ja elatusmaksuthan mies joutuu maksamaan.en laittais minäkään noin pientä hoitoon.

Ride
Elämä ei ole helppoa. Ratkasun voit tehdä vain itse, mitä teet. Tosin jos lähdet, niin taloudellinen tilanne ei välttämättä ole niin huono, kuin voisi kuvitella. Kuulin yhdeltä puolitutulta, että eron jälkeen rahaa jäi sen verran, ettei tarvinnut mennä töihin mutta ei kitkuttaakaan. Esim. vuokralla saa asumistukea, saa elatusmaksut ym.
Lasten kannalta tilanne vaikea, tekee niin tai näin. Jospa olisikin joku, joka voisi antaa oikean ratkaisun ja sitten toimisi sen mukaan. Mutta kun sitä ei kukaan tee eikä voikaan.
Mietin vaan, että jos miestäkään ei paljon hetkauttanut, niin taitaa teidän yhteiselo olla jo loppusuoralla? Onko sitten hyvä enää olla yhdessä?
Itsellä ei kokemuksia erosta, mutta kuvittelen ymmärtäväni, mitä tunnet.Voimia sinulle jaksamiseen. Ja muista, kyllä se aurinko vielä joskus paistaa risukasaankin!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
miehesi on jo tehnyt oman ratkaisunsa? Ja sä et vaan vielä ole siitä tietoinen? Ne menot kun voivat kohdistua moneen paikkaan....
Niin, en voi tietää. Olen vain luottanut. Mutta selväksi teki, että ei sitä kiinnosta mun tunteet :(

Jos olet satavarma päätöksestäsi että se rakkaus on tosiaan loppu NYT, niin ITSESI takia ei kannata jäädä saman katon alle. Tärkeintä on että sulla on hyvä olla - sillä lapset vaistoo mielialat ja jos voit huonosti heijastuu se taatusti myös muksuihin ja siksi en henk.koht ole ikinä ymmärtänyt ns. kulissiliittoja "lasten tähden. "

ap
Ei kai se rakkaus nyt yhtenä iltana kuole?
Jos lukisit tuon aloituksen uudelleen. Kitunut on kauan, tänään tuli vain lopullinen isku.
Ei kun juuri sitä tarkoitin ettei se "rakkaus" kuollut juuri tänään vaan päätit/tajusit niin. Minä kyllä olen sitä mieltä ettei kannata väkisin alkaa pyristelemään ja elämäänsä tuhlaamaan.
Ok käsitin väärin, sori. Niin tänään sen varmasti tajusin, että en vaan rakasta enää... Tervanjuonnilta tää elo on jo pitkään tuntunut, lasten vuoksi vain olen jaksanut.

Nyt tulee itku ensimmäistä kertaa tänään

ap
Ja sitten kun me molemmat tullaan suvuista, joissa kukaan vain ei ole eronnut. Meinaan meidän vanhempia ja sisaruksia. Tosi iso kynnys erota. Se kertominen kaikille, että erotaan. Ja ollaan esitetty kaikille onnellista, tulee varmana suurena yllätyksenä kaikille. On niin epäonnistunut olo. Ja haluaisin antaa lapsille ehjän kodin :(

Yhteistyössä