Rakkaudesta ruokaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut kokki

Vieras
Mulla on pieni harmitus.
Olen tekemässä lyhyttä sijaisuutta eräällä melko pienellä keittiöllä, ruokailijoita päivässä n. 30.
Asiakkaille tarjotaan aamu-,väli- ja iltapalat + ruoka. Ja näin kesällä ollut myös paljon kakkutarjoiluja.
Ja mua nyt harmittaa mun työkaveri. Hän ollut samalla keittiöllä jo useamman vuoden ja arvostelee kovasti mun tapaani tehdä ruokaa.
Mä tykkään että ruoka maistuu hyvältä enkä unohda myöskään visuaalista puolta. Ja tää vissiin harmittaa kaveria. " mitä sää ny tollai teet, heität kaikki sekaisin vaan", "ei sitä makua koko aikaa tarvi tarkistaa", "kyllä niille kelpaa mikä vaan" jne.

Jos mä tahdon tehdä työni kunnolla, niin miten se on häneltä pois?
Vai harmittaako häntä, että nyt on tullut asiakkailta hyvää palautetta ruoasta ja muista tarjottavista. Ennen ei kuulemma ole niin käynyt.. enkä kyllä ihmettelekään.
Mun mielestä hän vähättelee asiakkaiden tarpeita.

Mä tykkään kotonakin kokata ja leipoa. Se on mun mielestä parhaita arkipäiväisiä tapoja rentoutua ja nauttia elämästä. Mikä onkaan parempaa kuin hyvä ruoka :)
Enkä mä olisi kokiksi opiskellut, jos en työstäni tykkäisi =)

Sä teet ihan oikein. Jos ihminen tekee työkseen muille ruokaa ja siitä asiakkaat maksaa, niin olis se kamalaa jos asenne ruuan tekijällä on tuollainen kuin sun työkaverillas :O

Sun työkaverishan on ihan kuin mä: mitä väliä sillä on missä muodossa jauhelihan ja perunan tarjoaa, pääasia että saa vähän mahantäytettä ja energiaa :xmas: Ja tuohon mottoosi "Mikä onkaan parempaa kuin hyvä ruoka" voisin sanoa että olispa sellaisia pillereitä että voisi sellasen napata niin saisi aterian sillä korvattua :D

Sinä teet ihan oikein, jatka vaan samaan tapaan! Arvostan sitä että teet työsi kunnolla, ja tarjoat hyviä aterioita heille ketä niitä haluaa =) kyllä asiakaspalvelussa pitää lähteä asiakkaan tarpeista ja toiveista!

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
[QUOTE="uuniomena";24106205]Sä teet ihan oikein. Jos ihminen tekee työkseen muille ruokaa ja siitä asiakkaat maksaa, niin olis se kamalaa jos asenne ruuan tekijällä on tuollainen kuin sun työkaverillas :O[/QUOTE]

Niin, kun se on hänelle vaan työ omien sanojensa mukaan. Muutenkin aina valittaa kuinka huonon ammatinvalinnan teki.
No vaihtais himpura sentään ammattia jos niin risoo! Voisin saada vaikka hänen paikkansa ;)

Yhteistyössä