[QUOTE="minkali";30696124]Me ostettiin vanha tönö (rv. -33) vuonna 2011 kauppahintaan 48 000. Ollaan remppailtu tätä nyt n. 10 000:lla. Eilen kävi kiinteistönvälittäjä tekemässä väliarvion. Tämänhetkinen arvo on n. 75 000. Matkaa lähimpään kauppaan 20 km, alakouluun 4 km ja yläkouluun 20 km, mutta ennenkaikkea oma rauha 0 km. Kuin asuisi mökillä! <3[/QUOTE]
Kaikki on niin suhteellista. Minäkin olen tyytyväinen erityisesti omaan rauhaan. Asutaan pääkaupunkiseudulla omakotitalossa. Kaikki palvelut on parin kilometrin säteellä, lapsilla kouluun alle kilometri matkaa, julkisilla pääsee joka paikkaan. Töihin hurauttaa omalla autolla vartissa ja pyörälläkin pääsee lukuisia vaihtoehtoisia pyöräilyreittejä pitkin.
Meillä on suojaisa takapiha, jossa kesäisin otan aurinkoa, polskimme uima-altaassa ja käymme saunan jälkeen vilvoittelemassa vaikka alastomana. Ei ole naapureista ollut haittaa, vaikka tiiviisti rakennetulla omakotialueella asummekin. Pihalta pääsee suoraan metsään vaikkapa lenkille tai hiihtämään. Tämä on minun paratiisini.
En ikinä suostuisi muuttamaan minnekään korpeen. Jo nyt lasten kuskausralli on melkoinen, vaikka kaikki harrastukset ovat tässä lähinurkilla. Kavereille pääsevät onneksi jo itsenäisesti liikkumaan. Lyhyet työ- ja harrastusmatkat ovat minulle tärkeitä elämänlaatua lisääviä tekijöitä. Toki myös kaunis koti ja puutarha ovat tärkeitä. Lapsilla on tilaa leikkiä pihalla ja minulla hyvä hyötypuutarha.
Turha asuinpaikkaa on muilta kysellä. Omat mieltymykset ratkaisevat sen, missä viihtyy. Itse olen asunut kaikissa mahdollisissa asuinympäristöissä ja tämä nykyinen on ehdottomasti paras minulle.