rakennuksen loppusiivous

  • Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti
En ikävä kyllä osaa tuohon vastata, mutta me siivottiin oikeastaan koko rakentamisen ajan. Joka ilta menin raksalle miesten lähdettyä ja siivosin minkä pystyin. Sitten varsinainen loppusiivous oli aika helppo tehdä ihan itsekkin.
 
lumikko
Kyllä meilläkin on siivottu koko rakentamisen ajan, mutta on siinä kumminkin aika paljon hommaa. Itse olen raskaana siinä vaiheessa viimesilläni ja ajattelin vähän helpottaa elämää ottamalla siivouksen.
 
voi ei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:06 vieras kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa tuohon vastata, mutta me siivottiin oikeastaan koko rakentamisen ajan. Joka ilta menin raksalle miesten lähdettyä ja siivosin minkä pystyin. Sitten varsinainen loppusiivous oli aika helppo tehdä ihan itsekkin.
Kysyjä ihan selvästi pyytää tietoa niiltä, joilla KOKEMUSTA ja HINTOJA loppusiivouksen teettämisestä niiltä, joilla kokemusta on niin jo tulee joku urpo kertomaan, että on tehnyt itse siivouksen :LOL: Lukekaa kysymykset!!!
 
Yksi urpo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 14:06 voi ei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:06 vieras kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa tuohon vastata, mutta me siivottiin oikeastaan koko rakentamisen ajan. Joka ilta menin raksalle miesten lähdettyä ja siivosin minkä pystyin. Sitten varsinainen loppusiivous oli aika helppo tehdä ihan itsekkin.
Kysyjä ihan selvästi pyytää tietoa niiltä, joilla KOKEMUSTA ja HINTOJA loppusiivouksen teettämisestä niiltä, joilla kokemusta on niin jo tulee joku urpo kertomaan, että on tehnyt itse siivouksen :LOL: Lukekaa kysymykset!!!
No voi voi.Kuule, tämä on KESKUSTELUPALSTA!Täällä voinee antaa vinkkejä muutenkin siivoukseen liittyen.Ja sitä vieras varmaan tarkoitti.
On täällä kaikenlaisia urpoja tosiaan..
 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 14:06 voi ei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:06 vieras kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa tuohon vastata, mutta me siivottiin oikeastaan koko rakentamisen ajan. Joka ilta menin raksalle miesten lähdettyä ja siivosin minkä pystyin. Sitten varsinainen loppusiivous oli aika helppo tehdä ihan itsekkin.
Kysyjä ihan selvästi pyytää tietoa niiltä, joilla KOKEMUSTA ja HINTOJA loppusiivouksen teettämisestä niiltä, joilla kokemusta on niin jo tulee joku urpo kertomaan, että on tehnyt itse siivouksen :LOL: Lukekaa kysymykset!!!
sitä samaa sulle! urpo....

 
urpo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 14:06 voi ei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:06 vieras kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa tuohon vastata, mutta me siivottiin oikeastaan koko rakentamisen ajan. Joka ilta menin raksalle miesten lähdettyä ja siivosin minkä pystyin. Sitten varsinainen loppusiivous oli aika helppo tehdä ihan itsekkin.
Kysyjä ihan selvästi pyytää tietoa niiltä, joilla KOKEMUSTA ja HINTOJA loppusiivouksen teettämisestä niiltä, joilla kokemusta on niin jo tulee joku urpo kertomaan, että on tehnyt itse siivouksen :LOL: Lukekaa kysymykset!!!
Niinhän minä tuossa kirjoitin että "en osaa ikävä kyllä tuohon vastata..."

tämä urpo poistuu nyt takavasemmalle sinua häiritsemästä!!
 
siivouksesta
Voishan tuon siivouksen tilata miltä vaan siivousfirmalta, eihän sen tartte olla erikseen rakennussiivouksiin erikoistunut. Riippuu paikkakunnasta, mutta siivousfirmojen tuntitaksa on n. 25?. Arviolta vois heittää, että rakennuksen loppusiivoukseen menis yksi työpäivä kahdelta siivoojalta, eli n. 16-20h, mut tää on pelkkä arvio. Saiskohan tuosta vielä kotitalousvähennyksen vai kuuluuko uudisrakennuksen kustannuksiin, joista ei saa... Kantsuu soittaa muutamaan paikkakunnan siivousfirmaan ja kysellä hintoja ja aika arviota.
 
Katiaana
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:01 Katiaana kirjoitti:
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
Tarkoitatko, että tuosta 300 eurosta saisi vielä sen kotitalousvähennyksen?
 
Katiaana harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:11 lumikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:01 Katiaana kirjoitti:
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
Tarkoitatko, että tuosta 300 eurosta saisi vielä sen kotitalousvähennyksen?
'
kyllä.
 
Eräs tuttu perhe otti loppusiivouksen ja se toimi niin, että eri firmoilta kysyttiin ensin tarjous. Siivousfirmat kävivät paikan päällä arvoimassa ja antoivat sen mukaan hintansa. Yksi näistä tarjouksista oli huomattavasti edullisempi kuin muut ja perhe päätyi valitsemaan heidät. Olikin käynyt niin, että yritys oli laskenut urakan väärin ja toivonut, ettei heidän tarjouksensa mene läpi. Vaan läpi meni ja palvelu ostettiin heiltä. Perhe ei hyväksynyt työn jälkeä ensi yrittämällä, vaan pariinkin otteeseen siivoojat tilattiin takaisin putsaamaan jotain mikä heiltä oli jäänyt huomioimatta. Hintoja en valitettavasti tiedä ja uskon, ettei mikään firma voi luvata teillekään puhelimitse mitään, hinta perustuu paikan päällä arviointiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:01 Katiaana kirjoitti:
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
Miksi on kalliimpaa? Eikö työ ole kuitenkin helpompaa, kun ei ole tavaraa vaan pelkkää pölyjen pyyhkimistä suuremmaksi osaksi, samaa ikkunan pesua kuin kotona jne?
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 18:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:01 Katiaana kirjoitti:
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
Miksi on kalliimpaa? Eikö työ ole kuitenkin helpompaa, kun ei ole tavaraa vaan pelkkää pölyjen pyyhkimistä suuremmaksi osaksi, samaa ikkunan pesua kuin kotona jne?

ns. "pas-kasen työn lisä"... se pöly ei ole terveellistä jne,...ja pitää olla monet niksit että saat ensinnäkin laatoista kirkkaat! Normi perus pesu normaaliin asuntoon on kuule yks huitaisu vain, raksa siivoukseen verrattuna!

Et ole tainnut siivota näitä... ;)

Olen tällä hetkellä yhdessä siivous firmassa töissä, joka tekee sekä koti, että raksa siivouksia.... periaatteessa hinta on sama, mutta aikaa menee tuplaten enempi. Samoin aineita, pitää olla erikois aineita yms. Joten yleensä siihen lisätään joku lisä hinta.

Samoin on raksa ikkunan pesu, ehei, todellakaan ole sama asia pestä kuin normi ikkunaa... niissä on pölyä, tarroja... argh!!!!! Itse äidin (hän on ammatiltaan raksa siivooja) kanssa pestiin pelkästään meidän ikkunoita koko hemmetin viikonloppu!! eka imuroitiin, sitte pelkällä vedellä, ettei tuu naarmuja.. sitte liotettiin tarrat ja pienellä terällä nitkutettiin ne pois... Sit alkoi vasta itse pesu!

Sama ruljanssi on muiden kanssa, lattian, seinien.. eka imuroinnit.. kostella pyyhkimiset yms... ennen itse pesuja...

Meillä mies onneksi imuroi talon JOKA päivä kun rakensi! Joten me selvisimme äidin kanssa vähällä ja nyt ollaan vuosi asuttu kohta eikä paljon puhuttua raksa pölyä ole laskeutunut.

Mutta totta tuo, kukaan ei voi sanoo puhelimessa kuin suuntaa antavan hinnan. Mikä ei välttämättä pidä lähimainkaan paikkaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 18:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 11:01 Katiaana kirjoitti:
Normaalin talon siivous on 150e, jossa menee aikaa noin 5h. perus siivous.
Raksa siivous on kalliimpaa ja siihen menee aikaa tuplasti enempi. Eli jos kerrotaan kahdella niin en varmaan kauheesti valehtele.

Ja saa kotitalous vähennyksen myös siitä.
Miksi on kalliimpaa? Eikö työ ole kuitenkin helpompaa, kun ei ole tavaraa vaan pelkkää pölyjen pyyhkimistä suuremmaksi osaksi, samaa ikkunan pesua kuin kotona jne?
ihan oikeasti, se siivoaminen on erilaista kuin normaali viikkosiivous, niinkuin joku jo totesikin siivousfirmassa työskentelynsä perusteella. Ja minä voin sanoa sen ihan vaan itse meidän raksaa ja taloa siivonneena. Ajattele sitä hienojakoista pölyä jota tulee esim lattialistoja tai parkettia sahatessa ja sitten se laattojen putsaaminen kun ainakaan meillä ei laatoittaja niita viimeisen päälle putsannut vaan minä tein sen. samoin keräsin sähkömiehen jättämää pientä johdonpätkää osittain sormin kun en niitä joka kolosta muuten kiinni saanut. En tiedä oliko laiskat ammattimiehet vai sitten järkevämpää kuitenkin se ettei kallista ammattimiehen palkkaa maksettu työtunneista jotka minäkin osasin tehdä.
Mutta oikeasti ei talon loppusiivousta voi verrata mihinkään tavalliseen siivoukseen. Mutta en minäkään kaikkea sitä tiennyt ennen kuin sen itse kertaalleen tein.
 
Onko kenelläkään kokemusta rakennuksen loppusiivouksen teettämisestä siivousfirmalla? Minua kiinnostaisi tietää noin hinta ja neliömäärä?
Kuten mainittu aiemmin, eroaa tuo loppusiivous aika paljon normaalista viikkosiivouksesta tai jatkusta rakennuksen aikaisesta siivouksesta. Kantsii pyytää tarjous parista firmasta niin saat hyvän kuvan mitä siellä laskutetaan. Tuolla ainakin tarjolla: Rakennusten loppusiivoukset.
 
Meidän talon valmistuttua ostimme https://kodinplaza.fi/ kautta rakennussiivouksen. Emme käyttäneet liiakseen aikaa pölyjen pyyhkimiseen rakennusvaiheessa, joten jonkin verran työtä siinä oli. Kaksi siivoojaa tekivät 2 täyttä työpäivää, siivosivat kaikki pinnat ja kaapistot ja pesivät ikkunat. Kokonaishinta 960 €. Nyt kun jälkeenpäin miettii niin aivan ehdoton juttu, mukavempi muuttaa sisään puhtaaseen kotiin.
 

Yhteistyössä