Rakenneultra Jyväskylässä?

Jyväskylässähän ei odottajille kuulu neuvolan kautta rakenneultra, kuten aika monella muulla paikkakunnalla taitaa kuulua. Nyt kysynkin jyväskyläläiset, missä on paras rakenneultrapaikka ja mitä se maksaa?
 
Jostakin kuulin et vuoden alusta olis alettu "harjotteleen" rakenenultria ja ne sais nyt äippäpolimaksulla...et ne tulis nyt tännekkin "tarjolle"... ootkos kyselly neuvolasta? Mäkin unohin kysästä viime kerralla, mut mul onkin jo menny se "aika" ohi etten enä pääsis edes..
 
Neuvolassa kun kysyin asiaa, ei ainakaan ollut vielä tullut mitään muutoksia ultrien suhteen siis että tekisivät rakenneultrankin kunnan puolesta. Esikoisesta mulla oli kyllä siitä ihana tilanne, että neuvolalääkäri ultrasi aina lääkärikäyntien yhteydessä. Eihän se ollut rakenneultra, mutta helpotti aina nähdä pikkuinen kuitenkin. Lääkäri sanoi ultran kuitenkin kertovan hänelle paljonkin vauvan tilasta, vaikken minä siitä tietysti mitään ymmärtänyt. Toivottavasti sama lääkäri jatkaa toisenkin kohdalla samaa linjaa! Silti olisi mukavaa käydä rakenneultrassakin, jos hyvä paikka löytyisi!
 
Aivan, no sitten... Mulla oli esikoisen kohalla kanssa ihana tilanne kun lääkäri ultrasi jokaisella käynnillä kanssa ja välillä terkkakin sanoi et "käydäämpäs kurkkaamassa sitä sun vauvaa"! Keskimmäistä aloin odottamaan täälä ja olin ihan ihmeissäni kun täälä ei ole edes kolmea lääkärikäyntiä ja vain alku-ultra ja "downi seulontakin" tehään verikokeella :O Käytiin kyllä terveystalolla 4D ultrassa kun haluttiin edes jotakin tietää vauvastamme. Nyt kolmatta ootellessa, ootellaan vaan että se syntyis =) Meinasin rakenneultraan ja 4Dkin oli varattuna, mutta mies laittoi hanttiin ja sanoi et kaikki on mukavempaa kun ei tiedetä sukupuolta tms ja mä peruin ajan. Ja onhan tää aika hauskaa ja jänskää ollukkin! Mut kuitenki, jos noita ultria ois saatavilla neuvolassakin ni ehottomasti kävisin =)
 
Nyt kuulin taas yhdeltä kaverilta, että sen kaveri olisi menossa äitipolille rakenneultraan ja että se olisi nyt täällä Jyväskylässäkin mahdollista polimaksulla. Onko muilla tietoa aiheesta?
 
tästä tuli mieleen seuraavanlainen kysymys, eli meen jyväskylään pelkopolille ja mulla on siel samalla lääkäri joka tekee sisätutkimuksen ja ultran. tämä on viikolla 17 eli tiedättekö onko mahollista kysyä sukupuolta samalla?? vai osaavatko viel sanoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
tästä tuli mieleen seuraavanlainen kysymys, eli meen jyväskylään pelkopolille ja mulla on siel samalla lääkäri joka tekee sisätutkimuksen ja ultran. tämä on viikolla 17 eli tiedättekö onko mahollista kysyä sukupuolta samalla?? vai osaavatko viel sanoa?
Se on siinä ja siinä näkeekö vielä noilla vkoilla sukupuolta. En mene vannomaan, en ole lääkäri tai mitään mutta itse elän siinä luulossa että vasta rv 20 tienoilla näkee sukupuolen (?). Mutta kaikkihan on tapauskohtasta, mistäs sitä tietää vaikka sun pikkuisesi sen tuolloin jo näyttäisi / lääkäri sen tuolloin jo näkisi. =)

Mutta mitä aikasemmin sukupuolesta arvion saa, siinä on aina suurempi riski että arvio on väärä. Vaikka ainahan ne on arvioita. Mutta kannattaa kysyä kuiteskin kun meet sinne. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meme72:
Nyt kuulin taas yhdeltä kaverilta, että sen kaveri olisi menossa äitipolille rakenneultraan ja että se olisi nyt täällä Jyväskylässäkin mahdollista polimaksulla. Onko muilla tietoa aiheesta?
Minäkin tulen menemään ä-polille rakenneultraan, ultraavat mitä ilmesemmin 4D:llä. Ä-polille tosin pääsee vain lähettellä tai jos raskauden kulussa epäillään jotain poikkeavaa tmv. Jos kaikki OK, sinne ei pääse. Sinne pääsee vain neuvolan lähetteellä.

Itse pääsen kun mulla on suuri ennenaikaisuuden synnytyksen riski. Sen takia kontrolloidaan ä-polilla usein.
 

Yhteistyössä