Rakeinen peruna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli

Aktiivinen jäsen
17.05.2004
1 248
0
36
Kysäisenpä nyt täältä vaikka ei välttämättä tälle palstalle kuulukkaan, mutta jos joku viitsisi tai osaisi vastata minulle.

Tykkään tehdä pakkaseen kerralla aina tytölleni ison erän ruoka-annoksia, että sieltä on sitten helppo ottaa, jos joskus aikuiset syömme jotain sellaista ruokaa mitä ei voi oikein vielä antaa vuoden ikäselle tyttärellemme. Mutta itseäni on alkanut harmittamaan, kun peruna varsinkin muttuu pakkasessa jotenkin kamalan rakeiseksi ja jotenkin tylsä syöttää toiselle sellasita kamalan rakeista ruokaa, en siis tarkoita mitään paloja vaan jotenkin se perunan koostumus muuttuu todella paljon pakastaessa.

Olisikos teillä kenelläkään antaa vinkkejä, että olisiko joku erityinen perunalajike mikä ei muuttuisi niin rakeiseksi pakastaessa.

Kiitokset etukäteen vastanneille.

Mä oon vaan kuullu sellasen neuvon, et perunaa ei kannattas pakastaa. En sit tiiä. onks sellasia lajeja mitkä säilyy paremmin.
Entä jos tekisit niin, et pakastaisit vaan ne missä ei ole perunaa ja lisäät vaikka sen jälkeen. Keität perunan ruoalle ja "lisät" sulatat pakkasesta. Ja eihän ihan jokaisen ruoan tarvitse sisältää perunaa. Säilyyhän se peruna jääkaapissakin pari päivää, ja silloinhan siihen voi lämmittäessä lisätä vähän maitoa jolloin perunasta saa uudestaan hieman löysempää.

Mä pakastin perunaa kans bataatin kans sekotettuna ja hyvää tuli, ei muuttunu rakenne ollenkaan. Suunnilleen kolmasosan laitoin bataattia. Tein myös sosetta porkkanan ja myöhemmin lantun kanssa ja hyvin toimi kaikki :)

Yhteistyössä