Rajuotteinen lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia?

Vieras
Mulla on 2,5 vuotias tyttönen joka on tuollainen vähän oman tien kulkija. On usein ajatuksissaan ja puuhaa omiaan, mutta osaa kyllä olla sosiaalinenkin.

Puhe ei aina mene perille, ei reagoi kun sanoo jotain (useimmiten negatiivista kuten ei saa sotkea sillä), ja kun monta kertaa sanoo tai käskee katsoa silmiin ja kuunnella, uskoo sitten vasta.

Lapsi on tosi läheisyydenkipeä, ja kun halii ja rutistaa on tosi kovakourainen, ei tiedä miten päin olisi, joskus jopa puree ja itsekin selvästi sitä säikähtää.

Tyttö saa hirveitä kilareita pienistä asioista, saattaa saada raivokohtauksen jos kenkä ei mene ensi yrittämällä jalkaan.

Tyttö myös aina välillä karjaisee ihan kuin sen pitäisi saada ylimääräinen energia pihalle kun ei tiedä mitä tekisi.

Onko tämä jonkun tietyn "ominaisuuden oire" vai onko lapsella vaan raju luonne?

Onko teillä samanlaisia lapsia, miten heidän kanssaan on sujunut isompana?

Tyttö ei ole tahallaan väkivaltainen, eli ei halua satuttaa. Haluaa vaan hellyyttä ja myös antaa sitä, hieman kovakouraisesti, hampaitaan yhteen purren ja ärjyen. :D

Muuten on ihan ok kehityksessä ja kaikessa ja älykäskin näyttää olevan.

Lähinnä mietin että onko sillä joku tunne johon tarvisi tukea tms.
Kun itselläkään ei aina meinaa hermot riittää kun on kovaääninen ja saa raivareita ym..

toi oli kun mun pojasta, joka tosin on "vasta" 2v3kk, mutta todella raju otteissaan. Tänään hän sai raivarit kun avasi jugurttipurkin kannen ja sitä roiskahti pöydälle, huusi ja raivosi ikään kun se olisi ollut meidän vanhempien vika. meillä 3 lasta ja tämä kuopus on kaikista kovakouraisin!

Mutta nuo karjahdukset ja hampaiden yhteen pureminen mua eniten vaivaa.
Sen ymmärränkin jotenkin että se vaan rakastaa rajusti, mutta miksi sillä on tarve karjahdella ja purra hampaitaan hurjana yhteen ikään kuin sillä olisi jokin suuri energiapurkaus minkä haluaisi ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen ymmärränkin jotenkin että se vaan rakastaa rajusti, mutta miksi sillä on tarve karjahdella ja purra hampaitaan hurjana yhteen ikään kuin sillä olisi jokin suuri energiapurkaus minkä haluaisi ulos.

Miten teillä puhe edistyy? puhuuko jo hyvin lauseilla, osaako kertoa jos johonkin sattuu?

meillä ei osaa vielä kunnolla kertoa jos jokin mättää ja siitä johtuu meillä nuo raivoamiset. Ja herkästi lyö ja pureekin ja isosiskoaan kiusaa kokoajan.

Meillä on kans noita karjahduksia ja hampaitten yhteen puremisia, ja siis kyseisellä neidillä ikää 2,6 v. Ja tuo 8 kuinen pikkuneiti karjahtelee myös.. tai murisee. : )

On puhunut jo kauan, ihan saa selvän. Usein kyllä mumisee silleen puoliksi itsekseen niin ettei saa selvää ja kun kysyy että mitä, en ymmärtänyt, niin sanoo että eei mitään!

Tuo ei tosiaan halua ketään satuttaa, on kovin hyväntahtoinen.

Ehkä sillä vaan on kamalsti sitä energiaa. Ja kamala kaipuu sillä on syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:

Miten teillä puhe edistyy? puhuuko jo hyvin lauseilla, osaako kertoa jos johonkin sattuu?

meillä ei osaa vielä kunnolla kertoa jos jokin mättää ja siitä johtuu meillä nuo raivoamiset. Ja herkästi lyö ja pureekin ja isosiskoaan kiusaa kokoajan.

Meillä kans kiusaa koko ajan joko isoasiskoa tai sitten pikkusiskoa...

Alkuperäinen kirjoittaja sabira harmaana:
Meillä on kans noita karjahduksia ja hampaitten yhteen puremisia, ja siis kyseisellä neidillä ikää 2,6 v. Ja tuo 8 kuinen pikkuneiti karjahtelee myös.. tai murisee. : )

Oikeasti, tosi kiva kuulla! =)

Alkuperäinen kirjoittaja sabira harmaana:

Oikeasti, tosi kiva kuulla! =)

Muistan kun tuolla nyt jo 5,5 -vuotiaalla tytöllä oli ihan samanlaiset elkeet 1-2-vuotiaana. Jos joku tuli vaikka puistossa vaan hipaisemaankin hänen lakkiaan, niin hän karjaisi ja murisi pelottavasti.. : )

Meillä narskuttelee koululainen öisin hampaitaan, eikö jotkut aikuisetkin? ei kai se mitenkään epänormaalia ole... ja eikö me kaikki haluta purkaa energiaa, ja lapset varsinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä narskuttelee koululainen öisin hampaitaan, eikö jotkut aikuisetkin? ei kai se mitenkään epänormaalia ole... ja eikö me kaikki haluta purkaa energiaa, ja lapset varsinkin.

Joo ei kai siinä mitään mutta kun se ärisee ja karjahtelee samalla ja yleensä vielä puristaa mua käsivarresta ja katsoo rakastavasti. jos on tarpeeksi lähellä.
kait tuo on ihan normaalia.
Ja ei mua haittaisi vaikkei olisikaan, pääasia että sillä itsellään on hyvä ,ieli. Se mua eniten huolestuttaa. Mutta kiitos kommenteista, on paljon parempi mieli!
Nyt on pakko mennä nukkumaan, kauniita unia kaikille!

Yhteistyössä