V
"vieras"
Vieras
Meidän lapsen yksi lempilaulu on Jipun ja Samulin laulu, jossa lauletaan "olen puoli tiessä helvettiin...". Tämän helvetin on sitten tajunnut olevan paha sana ja toistelee sitä. Monessa muussakin laulussa on sitten näitä kiellettyjä sanoja ja aiheita ja mietin käännänkö autossa kanavaa vai annanko kuulua. Lapsi 6v ja tykkää musiikista ja oppii nopeasti sanoja ja laulaa sitten näitä lauluja(Jenni Vartiaisen murusta, Antti Tuiskua, fintelligenssiä jne.). Päiväkodissa sanoivat, että on alkanut kiroilemaan ja tätä me ei itse tehdä kotona eli on oppinut muualta siis toisilta lapsilta tai juuri radiosta tms. Vittu sanaa mietin mistä on sen oppinut kun oli senkin päiväkodissa sanonut. Miehen kanssa kun ei näitä puhuta varsinkaan lapsen kuullen ja tuosta minun alapäästä ei tuota sanaa käytetä vaan aivan muuta. Koulussahan nuo sanat taitaa olla ihan tavallisia ja ei meidän lapsi noita kotona toistele kuin joskus.
Käännätkö kanavaa jos alkaa soida esim. Pelle Miljoonan tahdon rakastella sinua? Pauli Hanhiniemen kappale, jossa lauletaan perheväkivallasta? Tai joku muu suomenkielinen kappale, jossa kirosana/kirosanoja tai jossain muodossa mainintana väkivalta, seksi tms. kielletty?
Käännätkö kanavaa jos alkaa soida esim. Pelle Miljoonan tahdon rakastella sinua? Pauli Hanhiniemen kappale, jossa lauletaan perheväkivallasta? Tai joku muu suomenkielinen kappale, jossa kirosana/kirosanoja tai jossain muodossa mainintana väkivalta, seksi tms. kielletty?