RAIVOSTUTTAVAA!! mitä tässä voi tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
vittu sentään! mun exmiehen vanhemmat luulee et ne saa päättää mun lapsen (1v.) elämästä!! mua vituttaa yli kaiken et, esim.
-kesäisin ei tarvi olla hattua päässä, NE OTTAA SEN POIS LAPSEN PÄÄSTÄ, VAIKKA OLEN KIELTÄNYT. sanovat vaan että e"ei se sitä tarvi",
ei laita aurinkorasvaa vaikka pyydän niin tekemään kun lapsi on ollut kylässä. "ei se oo niin vaarallista"
2kk ikäselle haarukalla murskattua perunaa, ja ruisleipää "tulee pian hampaita"
alle 2 kk. saunaan. ja pyyhkeen kanssa pakkaseen "meen on kaikki muksut ollut näin, ei ne siitä pahaks mee, täytyy lapsen tottua"
SUKELSI TEKOJÄRVEEN MUN 11KK VANHA LAPSI SYLISSÄÄN!! itkettää... "ei se edes vetäny vettä keuhkoihin, haukkoi vaan happea kun tultiin pintaa, heheheh!" :(

mikä vittu niitä vaivaa?? nyt se on ollut siellä yötä........ ne meni "ihanaks yllätykseks" ottamaan lapsen 1v kuvat, ja millä oikeudella?? en ollut mukana ottamassa kuvia, VAIKKA KAIKKIEN OSAPUOLIEN KANSSA SOVITTIIN ETUKÄTEEN ETTÄ MISSÄ KUVAT OTETAAN JA KETÄ OTTAA!! nyt ne teki sen mun selän takana!! minä olen lapsen äiti!!!!!! en edes tiennyt mitä sillä oli kuvassa päällään!! :( en edes halua että mun lapsi menee sinne, ainakaan yöksi, mut on pakko kun lapsen isä on siellä ja haluaa viettää lapsi-viikonloput siellä.

nää ei varmaan ole kaikkien mielestä kamalia ja vaarallisia ja hirveritä asioita, mutta ne on sellasia asioita miten mä olen halunnut lapseni kasvatuksessa otettavan huomioon! jos mua pelottaa tai hirvittää joku asia, niin ei kukaan voi mun mielestä kävellä mun sanojeni yli täysin välittämättä musta ja siitä mitä mä haluan lapselleni. lapsen isällä ei ole omaa mielipidettä tästä, ei puutu ollenkaan..

ajattelin hakea töitä toisesta kaupungista, ja lapsi voisi mennä kylään heille sitten kun osaa puhua, niin tiedän mitä siellä tapahtuu... mut mies ei saa valvottuja tapaamisia "ilman syytä" :( mua vaan niin surettaa... se on vielä niin pieni ja luottavainen :(

niin ja kun lapsi oli tooosi pieni, n.1kk, oltiin anoppilassa kylässä, siellä oli 4v. tyttö kylässä myös. tyttö kysyi omalta äidiltään että saako pitää meen vauvaa sylissä, johon sen äiti (appivanhempien sukulainen) sanoi että, "sun täytyy pyytää *********, se on vauvan äiti, en minä voi antaa siihen lupaa" tuli tosi hyvä mieli tosta kun äitiys oli niin uutta mulle, ja tuntu että mua arvostettais :) MUTTA ennen kun ehdin vastata, tää mun appiukko sanoi että tottakai sä saat!! VITTU PÄÄTTI MUN PUOLESTA!!

mua ärsytti se kun ihmiset halus koskee vauvan pieniin käsiin omilla likasilla käsillään. ja sanoin kaikille että ette pitele käsiä. KAIKKI KUULI VARMASTI MONEEN KERTAAN, ja kun pihan pikkulapsia tuli kylään niin appiukko sanoi niille räkäsille pennuille että "tulkaa kattomaan vauvaa, laitas ***** sormi sen käteen nii se puristaa sun sormea... laita säkin!!! ja sinä!! kokeilkaas kuin pienet kädet!!" vauva oli pari viikkoa vanha..

Inhottavaa tuollanen. Mun miehen äiree on vähän tuollainen kanssa. Vaikkei noi mitään hengenvaarallisia juttuja olekkaan, niin tarviiko sitä aina sen anopin jyrätä ylitse. Vois vähän kunnioittaa sitä faktaa, että äiti on äiti, joka päättää miten lapsensa kasvattaa.
Pisti ihan vihaks sun puolesta, tiedän miltä tuommoi tuntuu.. Ja kun sinä et tolle tilanteelle oikeen mitään mahda, koska lapsen isällä on tottakai oikeus viedä lasta mummolaan, etkä sinä ole paikalla kahtomassa perään..

Voisko noista asioista puhua lastenvalvojalla? Jos siellä sais sovittua että isä hoitaa itse lapsensa omassa kodissaan silloin kun on isäviikonloppu.
Mua ihan ärsyttää sun puolesta! Meillä kanssa miehen vanhemmilla, varsinkin isällä on vähän erikoinen tyyli lasten kanssa ja se tunki mun kiellosta huolimatta OMAANSA neekerinpusua (en tiiä mikä niiden uusi nimitys on... ) meidän silloin 2kk vanhan vauvan suuhun. Onneks ei lapsi aukaissut suutaan ja sitä sisälmystä jäi vain huuliin ja pyyhin ne sit pois ennen ku söi. Ällötti jo se että tiedän että tää miehen isä ei pidä huolta hampaistaan niin en halua mitään sen suussa ollutta meidän lasten suuhun, enkä kyllä muidenkaan suusta. Ja kun se ensiks kysyi että saako antaa, niin sanoin että EI kun ei syö vielä muutakaan niin ei aloiteta ainakaan tollasella ja silti tunki sitä vauvan suuhun. Mieskin onneks siitä isälleen sanoi.

Miettii vaan et mitä joidenkin ihmisten päässä liikkuu....

Mut mä ottaisin itse uuden 1v kuvan ja puhuisin näistä asioista lastenvalvojalle. Sano että pelkäät päästää lasta sinne.

Inhottavaa tuollanen. Mun miehen äiree on vähän tuollainen kanssa. Vaikkei noi mitään hengenvaarallisia juttuja olekkaan, niin tarviiko sitä aina sen anopin jyrätä ylitse. Vois vähän kunnioittaa sitä faktaa, että äiti on äiti, joka päättää miten lapsensa kasvattaa.
Pisti ihan vihaks sun puolesta, tiedän miltä tuommoi tuntuu.. Ja kun sinä et tolle tilanteelle oikeen mitään mahda, koska lapsen isällä on tottakai oikeus viedä lasta mummolaan, etkä sinä ole paikalla kahtomassa perään..

just tätä tarkotin..

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;21965301:
Voisko noista asioista puhua lastenvalvojalla? Jos siellä sais sovittua että isä hoitaa itse lapsensa omassa kodissaan silloin kun on isäviikonloppu.
Mua ihan ärsyttää sun puolesta! Meillä kanssa miehen vanhemmilla, varsinkin isällä on vähän erikoinen tyyli lasten kanssa ja se tunki mun kiellosta huolimatta OMAANSA neekerinpusua (en tiiä mikä niiden uusi nimitys on... ) meidän silloin 2kk vanhan vauvan suuhun. Onneks ei lapsi aukaissut suutaan ja sitä sisälmystä jäi vain huuliin ja pyyhin ne sit pois ennen ku söi. Ällötti jo se että tiedän että tää miehen isä ei pidä huolta hampaistaan niin en halua mitään sen suussa ollutta meidän lasten suuhun, enkä kyllä muidenkaan suusta. Ja kun se ensiks kysyi että saako antaa, niin sanoin että EI kun ei syö vielä muutakaan niin ei aloiteta ainakaan tollasella ja silti tunki sitä vauvan suuhun. Mieskin onneks siitä isälleen sanoi.

Miettii vaan et mitä joidenkin ihmisten päässä liikkuu....

Mut mä ottaisin itse uuden 1v kuvan ja puhuisin näistä asioista lastenvalvojalle. Sano että pelkäät päästää lasta sinne.

ei olla vielä oltu lv tapaamisessa.. kun vaan tietäs mitä helvettiä tosiaan joidenkin päässä liikkuu !! joo, ajattelin mennä ottamaan uudet kuvat... pitäköön ottamansa, mut haluan ite olla mukana mun ainokaisen tärkeissä jutuissa mukana... miten ne voi täysin sivuttaa mut pois tollasesta vaikka oltiin jo kaikki sovittu...... en ymmärrä

jos luit jutun, huomasit että olen sanonut monesti heille

Mun mielestä ei ole vakavia asioita ja mikään ei ole lapselle vaaraksi. Ymmärrän silti ärtymykses. MUTTA toisaalta saatat saada valtavan riidan aikaiseksi jos alat noista asioista nipottamaan paljonkin. Tulee mahdollisesti huoltajuustaistelut yms. Ehkä kantsii kuiteniin ajatella nyt vaan lapsen parasta ja sehän on se että on kuitenkin rakastava isovanhempien paikka minne mennä. Kaikki ei hoida lapsia samalla tavalla ja ex miehes vanhemmilla on tietty käsitys kasvatuksesta joka on aikanaan toiminut ja miksei se toimisi nyt vaikka aika onkin eri.

Mun mielestä ei ole vakavia asioita ja mikään ei ole lapselle vaaraksi. Ymmärrän silti ärtymykses. MUTTA toisaalta saatat saada valtavan riidan aikaiseksi jos alat noista asioista nipottamaan paljonkin. Tulee mahdollisesti huoltajuustaistelut yms. Ehkä kantsii kuiteniin ajatella nyt vaan lapsen parasta ja sehän on se että on kuitenkin rakastava isovanhempien paikka minne mennä. Kaikki ei hoida lapsia samalla tavalla ja ex miehes vanhemmilla on tietty käsitys kasvatuksesta joka on aikanaan toiminut ja miksei se toimisi nyt vaikka aika onkin eri.

Mutta noista asioista voi kuitenkin sairastua jne esim ilman hattua auringossa ja pelkässä pyyhkeessä 2kk vanha pakkaseen. Tai jos vauva ei ole käynyt uimassa niin tarviiko sellaisen kanssa yhdessä sukeltaa, tostahan voi alkaa jo vaikka pelkää vettä jne. Lapsi viettää vain sen viikonlopun isovanhemmilla jonka jälkeen on kipeä jne ja sit äiti saa hoitaa kipeää lasta kun isovamhemmat ei ole noudattanut ohjeita. Kyllä mä nostaisin metelin tuli millaiset huoltajuuskiistat tahansa. Ja jos isovanhemmat rakastavat lasta niin kunnioittavat äidin ohjeita lapsen hoidon suhteen.

Mä oon ehkä jyrkkä tässä asiassa kun omien lasten toiset isovanhemmat samanlaisia. Onneks me ollaan lasten isän kanssa vielä yhdessä ja samoilla linjoilla asioista hänen vanhempiensa suhteen.

On niin ärsyttävää kun äidin sanomiset jyrätään aina. Jos lapsi kiipeää vaikka pöydälle niin kun kiellän lasta sanotaan siihen heti että kyllä täällä saa kiivetä pöydälle. Tai jos naarmuttaa siellä autoja ja kiellän niin sanotaan että ei näillä ole väliä. Mistä se lapsi oppii että millä autolla on väliä ja millä ei... Ja totta kai 1v:n pitää saada karkkia, jätskiä jne...

Ja mun mielestä lapselle on selkeempää että lähellä olevat ihmiset kasvattaa samalla perjaatteella lasta.

tajuan pointtis joo, mutta heidän lapsistaan tuli kurittomia, pinnallisia, koulukiusaajia joille annetaan kaikki vaikka miten käyttäytyy (varasti isänsä auton, poltti jokun mopon, valehtelee, varastaa, huutaa, vikuu, raivoaa, ruinaa) ja palkkioksi saavat rahaa, välillä tosin arestia(arestilla uhkaillaan) ja lapset saattaa haistattaa vitut ja sanoo että "moro, en tiä koska tuun, mitä se sulle kuuluu? ei kiinnost.." ja vanhemmat on ihan ok asian kans. ja vielä maksaa niiden huvit... tupakaa ja alkoholia 15v-lle, eivät osta mutta antaa siihen rahaa. en halua että mun lapsesta tulee tollanen kusipää... ja entä jos ne joskus ostais mun lapselle alkoholia tai tupakkaa, tai salais multa jotain tollasta??? oon ihan loppu, oon niin pohtinut pääni tän asian kans.

eivät he voi päättää miten mun lapsi kasvatetaan!! vaikka olis kuinka vaaratonta...

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;21965472:
Mutta noista asioista voi kuitenkin sairastua jne esim ilman hattua auringossa ja pelkässä pyyhkeessä 2kk vanha pakkaseen. Tai jos vauva ei ole käynyt uimassa niin tarviiko sellaisen kanssa yhdessä sukeltaa, tostahan voi alkaa jo vaikka pelkää vettä jne. Lapsi viettää vain sen viikonlopun isovanhemmilla jonka jälkeen on kipeä jne ja sit äiti saa hoitaa kipeää lasta kun isovamhemmat ei ole noudattanut ohjeita. Kyllä mä nostaisin metelin tuli millaiset huoltajuuskiistat tahansa. Ja jos isovanhemmat rakastavat lasta niin kunnioittavat äidin ohjeita lapsen hoidon suhteen.

Mä oon ehkä jyrkkä tässä asiassa kun omien lasten toiset isovanhemmat samanlaisia. Onneks me ollaan lasten isän kanssa vielä yhdessä ja samoilla linjoilla asioista hänen vanhempiensa suhteen.

On niin ärsyttävää kun äidin sanomiset jyrätään aina. Jos lapsi kiipeää vaikka pöydälle niin kun kiellän lasta sanotaan siihen heti että kyllä täällä saa kiivetä pöydälle. Tai jos naarmuttaa siellä autoja ja kiellän niin sanotaan että ei näillä ole väliä. Mistä se lapsi oppii että millä autolla on väliä ja millä ei... Ja totta kai 1v:n pitää saada karkkia, jätskiä jne...

Ja mun mielestä lapselle on selkeempää että lähellä olevat ihmiset kasvattaa samalla perjaatteella lasta.

KIITOS!!! tässä myös tarkkaan se mitä yritän kiukussani sanoa..

No kyllä musta vain on edesvastuutonta viedä alle 2kk vauva saunaan! Ei se ikäsuositus siinä vuodessa ole turhaan laitettuna! Saati sukeltaa vauva sylissä.. Musta nämä kaksi asiaa ei ole turvallisia lapselle. Ja jos lastenvalvojalla ei ole käyty eikä virallista sopimusta tapaamisista tehty, ei ole ap:n pakko antaa lasta isällensä mukaan. Mutta jos näin tekee, niin voi olla varmasti seurauksena tulehtuneet välit ja tilanne vain mutkistuu. Kun ne tapaamiset saa oikeudessa kuitenkin ja jokaisen lapsen on oikeus tavata isäänsä. Mutta kyllä kai järjellä varustettu mieskin tajuaa, että vauvan vieminen saunaan on vaarallista? Kun menette lv:n luo kerro nämä tapaukset ja oma huolesi lapsen terveydestä isovanhempien luona.

Ota yhteys lastenvalvojaan ja keskustele asioista. SInä olet äiti ja olen samaa mieltä et ehken on viisasta ettei lapsi sinne mene jos siellä asiat noin kun sanoit. En tajunnut sitä ekasta viestitstä et se on tollasta.

Yhteistyössä