Raivostuttavaa. (koulu-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Meidän eskarilainen ja ekaluokkalainen kävelevät kouluun ja takaisin, matkaa vähän alta 1km.
Olemme sopineet opettajan kanssa, että jos lapset eivät tule kouluun joku aamu ja me emme ole ilmoittaneet mitään, hän ilmoittaa asiasta aina välittömästi meille.
Noh, yks päivä muksut sitten jäivät sattuneesta syystä kotia ja päätimme testata samalla, toimiiko tämä juttu...emme siis heti ilmoittaneet poissaoloista, vaan odotimme puhelua...jota ei koskaan kuulunut. Raivostuttavaa! Ja kun me olemme luottaneet tuohon, mitä on sovittu.
Otanko asian uudelleen esille opettajan kanssa vai mitä teen?
Koulu ja luokat ovat pieniä, että opettajat eivät silleen ole ylilastattuja, siis tuo soitto ei pitäisi olla liikaa vaadittu ja opettaja itse sanoi, että tuo systeemi sopii hänelle hyvin...joopa joo...

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Eikö ole turhaa tuollainen menettely kun matkaa vain 1km?mulla koulumatka 4,5km ja pyörällä kuljin eka luokasta lähtien ja hyvin pärjäsin.

Ei ole turhaa. Ja jos opettaja on luvannut ilmoittaa, hänen kuuluu ilmoittaa. Mutta suurempi vastuu ilmoittaa on vanhemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Noh, yks päivä muksut sitten jäivät sattuneesta syystä kotia ja päätimme testata samalla, toimiiko tämä juttu...emme siis heti ilmoittaneet poissaoloista, vaan odotimme puhelua...jota ei koskaan kuulunut. Raivostuttavaa! Ja kun me olemme luottaneet tuohon, mitä on sovittu.
Koulu ja luokat ovat pieniä, että opettajat eivät silleen ole ylilastattuja, siis tuo soitto ei pitäisi olla liikaa vaadittu ja opettaja itse sanoi, että tuo systeemi sopii hänelle hyvin...joopa joo...

Ja aivan samoin opettaja oli luottanut siihen, että te ilmoitatte jos lapset eivät tule kouluun.

kerpele meillä ei saa eskarilainen mennä omineen vaikka on vain satametriä eskariin eikä ainuttakaan tienylitystä. mutta aina pitää kuulemma olla aikuinen saattamassa ja luovuttaa saa vain aikuiselta aikuiselle... niin ne vaan on eri käytännöt kunnittain/kaupungittain

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Eikö ole turhaa tuollainen menettely kun matkaa vain 1km?mulla koulumatka 4,5km ja pyörällä kuljin eka luokasta lähtien ja hyvin pärjäsin.

Ei ole turhaa. Ja jos opettaja on luvannut ilmoittaa, hänen kuuluu ilmoittaa. Mutta suurempi vastuu ilmoittaa on vanhemmalla.

Tottakai päävastuu on meillä. Mutta kun ehdotimme tällaista systeemiä ja se opettajalle sopi, kai se on sitten ok. Tahtoisin vain varmistaa lasten koulumatkan kouluunkin päin...olen ehkä vähän ylihuolehtivainen, mutta ovathan ne minun lapsia sentään! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja peili:

Ja aivan samoin opettaja oli luottanut siihen, että te ilmoitatte jos lapset eivät tule kouluun.

Me ilmoitimmekin, n.20min. siitä, kun koulu oli alkanut! Mutta opettaja ei soittanut, vaikka lapset eivät kouluun tulleet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja peili:

Me ilmoitimmekin, n.20min. siitä, kun koulu oli alkanut! Mutta opettaja ei soittanut, vaikka lapset eivät kouluun tulleet.

No oletko varma että oli oma opettaja sinä päivänä koulussa?Jos oli vaikka kipeenä ja oli sijainen joka ei tämmöisestä järjestelystä tiennyt.Minä kysyisin opelta.Ja pahoittelisin samalla,ettet itse ehtinyt heti aamulla ilmoittaa poisjäännistä.

Se lähti sitten ennen kuin ehdin edes vastata, mutta te ette ilmoittaneet heti vaikka niin teidän olisi pitänty tehdä, koska halusitte testata opettajaa. Miten opettaja voi kesken oppitunnin ilmoittaa, toki opettaja olettaa lasten olevan ennemminkin myöhässä ja laittaa viestiä vasta tunnin kuluttua? Ja kun kysyit, että otatko opettajan kanssa tämän puheeksi uudestaan, niin miten aiot asiasi esittää: "Halusimme testata että laitatko meille viestiä kun lapset eivät tulleet, kun emme me oikeasti edes luottaneet sinuun"?

Mistä tiedät, ettei opella ollut tarkoitus ilmoittaa? Eihän se kesken tunnin voi mennä opehuoneeseen soittamaan, että yksi ei ole tullut kouluun! Jättää siis muut oppilaat keskenään ilman valvontaa. eihän niin voi tehdä. se varmaan olis soittanut tunnin loputtua. ei tunnilta voi soittaa kännykälläkään, ihan lapsesi oikeusturvankin takia, kun muut oppilaat kuulee keskustelun.

Ja voihan olla, että koululla oli joku erikoistilanne. Esim. Nicopetterillä alkoi nenäverenvuoto tai Jessicajemina oksensi, Pera ja Make tappelivat välitunnilla ja sitä pitää selvittää tms. Mistä sinä voit tietää. sinulla on kaksi lasta vastuullasi, opella ties kuinka monta.

Idiotismia tollaset "kokeilut", sori vaan. Pientä ymmärrystä openkin hommaan.

No ei ole turhaan.. Eipä tästä ole kauaa kun ,meilläpäin joku hullu yritti napata ekaluokkalaisen mukaansa... Eli voi jotain sattua myös sillä lyhyellä matkalla.

Ja meillä kans opettaja ilmoittaa heti jos lapsi ei tule kouluun..(ainakin pitäisi)

Yhteistyössä