Raivostuttava ongelma, linnut paskoo päivittäin mun auton (joka on niiden pesän alla parkissa)...kysyttävää tästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli en tiedä mitkä linnut on kyseessä. Paskan määrästä päätellen ei mikään ihan pikkutirppa, vaan vähän isompi.

Meilläpäin pyörii jotain harakoita, tai variksia ja sitten semmoisia pikkulintuja, mitkä on vähän isompia, kuin tavispikkulinnut. Siis punatulkkuja isompia, mutta harakoita pienempiä.

Mä luulen, että siellä puussa oleva pesä siis kuuluu jollekin noista kolmesta tirpasta.

Miten on, pesiikö ne saakelin kottaraiset nyt sitten joka ikinen kesä tuohon samaan pesään, eli täyttyykö mun autoni jatkossakin paskasta? Vai hylkääkö ne pesän, eikä kukaan muukaan sitä enää käytä?

[QUOTE="hmm";28419502]En osaa vastata kysymykseen, mutta peitä auto pressulla![/QUOTE]

Ja sitä paskasta pressuako sitten kiskon siinä pari-kolme kertaa päivittäin edestakaisin? No en.

Ja autopaikka on siis juuri sen puun alla, eli paikkaakaan en voi vaihtaa.

Ensi keväänä laitat siihen puuhun jotain pelottavaa. Voin lähettää mun nuorimmaisen pariksi viikoksi "leikkimään" siihen liepeille, takaan että yksikään elävä olento ei halua asua kilometriä lähempänä.

• Tykkää
Reactions: kana
Ensi keväänä laitat siihen puuhun jotain pelottavaa. Voin lähettää mun nuorimmaisen pariksi viikoksi "leikkimään" siihen liepeille, takaan että yksikään elävä olento ei halua asua kilometriä lähempänä.

Kuulostaa hyvälle, diili tuli! :D

Mä en oikein tiedä, että mikä noita puluja sitten pelottais...ja toisaalta jos niitä lähtisin kovasti pelottelemaan, syntyisi naapurien välinen sota. On nääs tuo naapurin täti joku lintulover joka kokee pakonomaista tarvetta ruokkia noita tirppoja pihallaan...josta ne sitten iloisesti lentelee ruokalevolle meidän aidalle ja puutarhakalusteille. Ja paskan määrä on huikea.

Joo, mulla on siis vähän enempikin hampaankolossa noita lintuja kohtaan :kieh:

Ratkaisu:

moottorisaha_2149Wturbo.jpg

[QUOTE="hmm";28419534]Linnun pjaska on tujua tavaraa. Siinä on pissatkin mukana samassa paketissa... Auton pinnan säästämiseksi käyttäisin pressua.[/QUOTE]

Mutta kun se pressu ei nyt ihan oikeasti ole kovinkaan kätevä ratkaisu :D

Siis mihin mä sen paskasen pressun laittasin siksi aikaa, kun se ei ole auton päällä? Kun piha ei ole oma ja pitää ottaa naapuritkin huomioon, en voi jättää paskasta pressua tuohon pihalle lojumaan. Ja kyllähän se aika inhaa on sitä paskasta pressua siinä auton päälle ja pois vedellä...melko nopeasti huomaisi kätensä olevan siinä paskassa myös. Ja vaatteiden.

Koen, että helpommalla pääsen, kun otan joka kerta 1,5l vettä ja autonpesuaineen mukaan...joskin kyllä sekin vattumaista on. Joten olisi kiva tietää että tuleeko tästä jokavuotinen riesa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28419539:
Ratkaisu:

moottorisaha_2149Wturbo.jpg

Mä en tätä edes kyselis, jos olisi omasta puusta kyse. Mä olisin nuo saakelin puut tuotsta vetänyt jo ikuisuus sitten alas, jos olisin voinut. Kivassa kunnossa muutenkin auton katto, kun puut on suoraan yllä ja jösses sitä saakelin havunneulasten määrää auton tuuletushärpäkkeissä.

Joo, mulla on angsteja myös niitä puita kohtaan.

Mikään ei taida olla juuri nyt hyvin :D :D :D

Meillä on nimenomaan valkoinen auto. Tosin se vaihtuu toiseen näinä päivinä.

Mutta mä luulen nyt tosiaan, että se johtuu siitä, että puussa ois pesä. Eli ettei ois auton värillä niinkään väliä...vaan paska tuuri.

En tiiä mikä siinä oli, mutta niin kauan ku meillä oli valkoinen auto, niin aina, se oli linnunkakkassa. Rupesin seurailemaan ja niin olivat muutkin valkoiset autot. Merkistä ne linnut eivät näy välittävän silti. :D

En tiiä mikä siinä oli, mutta niin kauan ku meillä oli valkoinen auto, niin aina, se oli linnunkakkassa. Rupesin seurailemaan ja niin olivat muutkin valkoiset autot. Merkistä ne linnut eivät näy välittävän silti. :D

No toivotaan, että autonvaihto ratkaisee ongelman. Ollaan näillä näkymin menossa huomenna katsomaan uutta autoa. Joka EI ole valkoinen.

Kuulostaa hyvälle, diili tuli! :D

Hoitaa myös hiiret, jänikset ja muut tuhoeläimet luonnonmukaisesti. Ihmisten ja lemmikkieläinten tulee torjunnan aikana käyttää asianmukaisia kuulosuojaimia vakavien kuulovaurioiden välttämiseksi, ja kaikki arvokas omaisuus tulee siirtää vähintään 500 metrin suojaetäisyyden päähän. Polttoaineena ensisijaisesti eineslihapullat ja nakit, turbovaihteen saa päälle kourallisella ässämixejä.

Hoitaa myös hiiret, jänikset ja muut tuhoeläimet luonnonmukaisesti. Ihmisten ja lemmikkieläinten tulee torjunnan aikana käyttää asianmukaisia kuulosuojaimia vakavien kuulovaurioiden välttämiseksi, ja kaikki arvokas omaisuus tulee siirtää vähintään 500 metrin suojaetäisyyden päähän. Polttoaineena ensisijaisesti eineslihapullat ja nakit, turbovaihteen saa päälle kourallisella ässämixejä.

Mulla kävikin kyllä tuossa tosiaan mielessä se, että mitäs, kun me asutaan alle kilsan päässä... :D

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Voisko siitä puusta napsia oksasaksilla pois osan oksista? Riippuu tietysti puun koostakin.

Mä olen TODELLA huono arvioimaan mittoja, mutta mun villi veikkaus on, että tuo puu on ehkä jotain...no varmaan jonkun 20 metriä korkea. Tai oisko 30. Ei sinne siis yllä, kun ehkä palomiestehn tikasautolla.

Ja vaikka ne on kertaalleen kiltteinä poikina tulleetkin pelastamaan mun lemmikkihiirtäni keittiön kaappien sokkelosta, niin mä luulen, ettei ne pelasta mun autoa linnunpaskalta :D

Auton siirto eri paikkaan? Kissa puuhun?

Räksät paskoo joka paikan. Pesä oli metrin korkeudella. Ilmeisesti orava kävi hoitelee sen, nähtiin se yhtenä päivänä. Jos näin ei olis tapahtunut olisin hoitanut harjan varrella.

Kyl mä tossa tapauksessa pressun ottaisin käyttöön. Jos kerta havunneulasia varisee auton päälle. Ne on nimittäin hanakoita tukkimaan paikat. Semmonen hopeanvärinen kokopeite vielä, niin saa suojattua koko auton sillä hyvin. Auttaa myös kovilla helteillä pitämään auton edes hitusen viileämpänä ja suojaa maalipintaa UV-säteiltä. Ja talvesta puhumattakaan, kun käyttää vielä sisätilalämmitintä, niin on kuin tallista lähtisi.

Yhteistyössä