RAivostuttava 1v10kk!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti75

Vieras
Tyttö 1v10kk todella raivostuttava ollut jo pari kuukautta. Kiukkuaa ja raivoaa joka asiasta. Kiljuu ja pinnistää väkisin itkua niin kauan että oikeasti tulee itku ja sitten märistään ihan muuten vaan jos kuin kauan!! Sama homma mitä hyvänsä sanon hälle; syödäänkö, puetaanko, pannaanko vaippa, mennäänkö ulos..Tai vaikkei kukaan mitään sanokkaan niin raivotaan siltikin. Mikään ei onnistu ilman raivareita!! Onko tää sitä uhmaa vai kenties jotain muuta? Alkaa järki mennä ku vielä vauvakin tässä hoidettavana.....

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Ei saa kysyä :xmas: Sinä sanot lapselle, että "nyt syödään", "mennään ulos", "vaihdetaan vaippa" jne..

No mä kans olen vähän sitä mieltä että toi joka asiassa kysyminen ei ehkä oo kauheen fiksua, siitähän saa jo riihan aikaan kun lapsi alkaa että ei tehdä näin, en halua... =)

Meillä 2,5 v ja tota samaa on kohta sen pooli vuotta kestäny eikä vielä loppua näy...

Lisään vielä että meilläkin on tässä 3kk ikäinen vauva vielä lisäks hoidettavana ja aika paljon olen lasten kanssa keskenäni kun mies töissä niin välillä tuntuu arkki todella rankalta, mutta kyllä niitä hyviä hetkiä kuitenkin on enemmän tai ainakin ne hyvät hetket muistaa... Uhma kuuluu tohon ikään, ja kyllä se viimeistään muutaman vuoden päästä helpottaa :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
Ei saa kysyä :xmas: Sinä sanot lapselle, että "nyt syödään", "mennään ulos", "vaihdetaan vaippa" jne..

No mä kans olen vähän sitä mieltä että toi joka asiassa kysyminen ei ehkä oo kauheen fiksua, siitähän saa jo riihan aikaan kun lapsi alkaa että ei tehdä näin, en halua... =)

No, uhmassa se on ihan sama kysyykö vai sanooko, että tehdään. Meillä ainakaan sanamuodolla ei ole yhtään mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:

No, uhmassa se on ihan sama kysyykö vai sanooko, että tehdään. Meillä ainakaan sanamuodolla ei ole yhtään mitään merkitystä.

Tiietään... Mutta kuitenkin.

Tytön kanssa 1v- 3v oli yhtä vääntöä. Ei tehnyt kyllä mieli lisää vauvoja. Sitten kun tuli se seesteinen aika, vauvakuume iski, mutta nyt neitin kanssa on taas niin hemmetin hankalaa kaikki että seuraavia vauvoja taidetaan oottaa jokonen vuosi, kaksi, ehkä viisi... :headwall:

Lapsi on tietysti mustasukkainen + uhmaiässä. Hädissään että äiti ei ehkä rakastakkaan enää mua vaan sitä vauvaa. Ja kokeilee ja testaa äitiä. Vanha viisaus on että lapsi tarvitsee eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsee. Tää on tietty helppo sanoa, mutta vaikeampi oikeasti toteuttaa... Muuten tuon ikäistä hämmentää jos kysytään syödääkö, parempi että aikuinen turvallisesti päättää: nyt syödään... Voimia sinulle!

Voi kun ihanaa kuulla että muilla on samanlaisia tapauksia:) Ja korjattanee vielä että en yleensä kysele että tehdäänkö jotain. Jotenkin vain kun asian kirjoitin niin muuttui kysymyksiksi:)

Yhteistyössä