Raivostuttaako muita naapurin kissat jotka käy kuseksimassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
teidän pihaan? Toivottavasti en ole ainut. Tykkään kissoista, mutta en siitä että ne vapaana voivat kulkea toisten pihoilla kuseksimassa. Meillä naapurin kissalla on selvä polku meidän pihaa missä joka päivä ja yö kulkee. Aina sama kusipaikka, eli talon seinistalla oleva "ilmanvaihtoputki" tms. Arvatkaapa vaan mikä kissankusen lemu on kylppärissä, kun se putki johtaa juuri sinne ja saunatiloihin.

jep. tiedän tunteen. vittumaista, en muutenkaan pidä kissoista. maalla ovat ok, kun pitävät hiiret ja rotat kurissa, mutta kaupungissa jos joku tahtoo kissoja pitää, niin ehdottomasti sisätiloissa. mikään ei ole niin vittumaista kun hakea ulkoa ihania raikkaita pyykkejä ja huomata että ne haisevat kissan kuselle ja ovat täynnä pieniä reikiä, kun naapurin katti on niihin kynsiään terotellut.
ei muuten kauan elänyt se katti :whistle:

Kuin myös. Mielä ihan kivat naapruri joilla kiva kissa, mutta mutta kun antavat sen kissan kulkea vapaana... selitys sille on naapureiden mukaan et kun alko vapaana kulkee niin ei sitä pysty estää :/ joo ja pahoittelevat tosi kovasti et kusee nurkkiin ja arvatkaapa mitä se tekee lasten hiekkikseen :/ Kissoista tykkään minäki, mut kyllä musta neki kuuluu lähiössä pitää kiinni.

Meillä on kaksi kissaa mutta ovat vaan sisäkissoja. Ja kissoista siis tykkään mutta tuo ruikkiminen on RAIVOSTUTTAVAA |O mitä naapurin kisut tekee. Tulee jopa ihan tuohon verannalle ruikkimaan ULKO-OVEEN :kieh:

:wave: Ärsyttää. Sen yhden perkeleen katin takia meillä on sattunu vaikka mitä; meinasin päästä hengestäni sen takia, koira tuli häkistä yli, kun sillä palo pinna siihen kissaan, ja häkkiä jouduttiin vielä tuunaamaan sen takia, se kissa käy harva se päivä nukkumassa meidän autokatoksessa, parhaillaan KONEPELLIN PÄÄLLÄ!!!!!!!!!!! |O |O Tai kaksostenrattaissa... Eikä puhettakaan, että uskaltais niitä rattaita yöksi jättää katokseen... :headwall: Mä lahtaan sen pian, jos ei siihen tule muutosta. Se kissa pääsee hengestään.

juuh, tiedän tunteen. meillä on sellaset koirat et ne ei tykkää kissoista, antavat kyytiä kissoille jos erehtyyvät pihanmaalle tulemaan. ja meilläkin aikoi laittaa loukun pyyntiin riihelle kun siel on majaillu kissa. koirat jos näkee sen niin pääsee kisu hengestään...

Joo, itseäni kahden kissan omistajana kismittää kun naapurin kissat käyvät pihalla ja pissailevat hiekkalaatikon kylkeen. Omat kissamme ovat sisäkissoja, ja ymmärtämystä ei riitä niille jotka kissojen antavat olla vapaina taajama alueella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
jep. tiedän tunteen. vittumaista, en muutenkaan pidä kissoista. maalla ovat ok, kun pitävät hiiret ja rotat kurissa, mutta kaupungissa jos joku tahtoo kissoja pitää, niin ehdottomasti sisätiloissa. mikään ei ole niin vittumaista kun hakea ulkoa ihania raikkaita pyykkejä ja huomata että ne haisevat kissan kuselle ja ovat täynnä pieniä reikiä, kun naapurin katti on niihin kynsiään terotellut.

No tuon kirjoituksen jälkeen uskallan minäkin kertoa että eilen laitettiin kissaystävälle jäähdytysnestettä kuppiin jos vaikka jano yllättäisi. Seuraavana kokeillaan sitten loukkua, se onkin vähän eläinystävällisempi keino... Mutta ei sitä kissaa kyllä omistajille siinä viedä, hakekoon sitten eläinsuojeluyhdistykseltä korvausta vastaan. Toivottavasti minä löydän sen kissan loukusta ennen miestä, ei kuulema pääse kissa edes eläinsuojeluyhdistykselle asti autokyydillä?!

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:

No tuon kirjoituksen jälkeen uskallan minäkin kertoa että eilen laitettiin kissaystävälle jäähdytysnestettä kuppiin jos vaikka jano yllättäisi. Seuraavana kokeillaan sitten loukkua, se onkin vähän eläinystävällisempi keino... Mutta ei sitä kissaa kyllä omistajille siinä viedä, hakekoon sitten eläinsuojeluyhdistykseltä korvausta vastaan. Toivottavasti minä löydän sen kissan loukusta ennen miestä, ei kuulema pääse kissa edes eläinsuojeluyhdistykselle asti autokyydillä?!

Voi ei... Meillä ihan sama homma... Mies jo uhkasi että hävittää sen kisun vaimentimella varustetulla pienarilla yöaikaan... Onneksi sain vähän edes järkeä puhuttua päähän, että kokeillaan nyt ensin muita keinoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Voi ei... Meillä ihan sama homma... Mies jo uhkasi että hävittää sen kisun vaimentimella varustetulla pienarilla yöaikaan... Onneksi sain vähän edes järkeä puhuttua päähän, että kokeillaan nyt ensin muita keinoja.

höpö höpö. henki pois vaan heti ku sen saa kiinni. siinäpähän sitten omistajt nyyhkyttelevät oman typeryytensä takia |O

höpö höpö. henki pois vaan heti ku sen saa kiinni. siinäpähän sitten omistajt nyyhkyttelevät oman typeryytensä takia |O

Kohta varmaan on kasa eläinaktivisteja kimpussamme... :)

Jopas oli kovia puheenparsia! Itseäni ei ole kissojen ruikkiminen yms. tai koirien haukkuminen koskaan häirinnyt. En kiinnitä tuommoisiin asioihin mitään huomiota. Luontokappaleet ovat luontokappaleita ja jos tämän ymmärrämme on meillä paljon rennompaa!

Raivostuttaa ja vielä enemmän se raivostuttaa kun kesä tulee niin lasten hiekkalaatikko on täynnä pissaa ja kakkaa ja muutamia kertoja on sitten lasten vaatteissa ja käsissä sitä itteään ollu, sillo pistää kiehumaan aika paljon :kieh:

Täytyy kyllä sanoa, että tuli vähän hätä noiden kissojen puolesta, jotka kulmillanne kuljeskelevat. Melkoisen kyseenalaisia keinoja on teillä ollut käytössä, jos jäähdytysnestettä olette kissalle yrittäneet tarjoilla!! Jonkun loukun vielä ymmärrän, jos eläin viedään siinä säilöön, eikä oteta tapettavaksi.
Kannattaisiko yrittää tavoittaa eläimen omistajaa ja kertoa heille kissasta/kissoista johtuvat ongelmanne, eikä ensimmäisenä kohdistaa vihaanne eläimeen.
Olen asunut useita vuosia maalla, että on kuseskelevia ja kuljeskelevia eläimiä tullut nähtyä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Jopas oli kovia puheenparsia! Itseäni ei ole kissojen ruikkiminen yms. tai koirien haukkuminen koskaan häirinnyt. En kiinnitä tuommoisiin asioihin mitään huomiota. Luontokappaleet ovat luontokappaleita ja jos tämän ymmärrämme on meillä paljon rennompaa!

No minä luulen, että kun tulet mun tilalle tähän kesäaikaan pariksi päiväksi, niin olet vähän toista mieltä. Olen pph, jolla on oman lapsen lisäksi 3 hoitolasta + tarvittaessa varahoitolaisia. Tän tien varrella missä asutaan, asuu myös ainakin 3 kissaa. Ja jos joka helvetin päivä, kun lasten kans olet hiekkiksellä pihassa, niin sä peittelet sen laatikon pressulla, suojaat reunat ja katot, että peitto on siinä päällä kunnolla, viet lasten kans kärryt varastoon, ettei kissa kuse niihin, viet joka ainoan lelun leikkimökkiin, ja menet sisälle lasten kans. Ja iltapäivällä, kun tulet ulos lasten kans, niin siellä s****nan hiekkalaatikossa on peini sievä PASKAKASA kun se katti on keplotellu ittensä sen pressun välistä laatikkoon!!!!! Siinäkö minä annan lasten leikkiä?? Mitä v**tua se kissa tulee meidän pihaan? Mulla on pinna niiiiiin kireällä tän asian kans, meillä on vaihdettu 4 (!!!) kertaa hiekka tuohon laatikkoon 1 ½v sisällä, kun en minä voi vaan kerätä sitä paskaa pois, ja sanoa lapsille, että elkää välittäkö, se oli vaan luonnonmukainen tarve kissan jäljiltä, unohdetaan se. Yököttäiskö sua tämmönen tilanne?? Minä kohta kiikutan tuonne yhdelle akalle seuraavan hiekkakuorma laskun ja vaadin sitä maksamaan sen koska se on just sen muijan kissa, joka meilä pyörii.
Joten niille jotka on hankkimassa / on hankkinu kissan: OLKAA KILTTEJÄ, JA OPETTAKAA NE KATTINNE KULKEMAAN VALJAISSA, TAI PITÄKÄÄ NE SISÄLLÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:
Täytyy kyllä sanoa, että tuli vähän hätä noiden kissojen puolesta, jotka kulmillanne kuljeskelevat. Melkoisen kyseenalaisia keinoja on teillä ollut käytössä, jos jäähdytysnestettä olette kissalle yrittäneet tarjoilla!! Jonkun loukun vielä ymmärrän, jos eläin viedään siinä säilöön, eikä oteta tapettavaksi.
Kannattaisiko yrittää tavoittaa eläimen omistajaa ja kertoa heille kissasta/kissoista johtuvat ongelmanne, eikä ensimmäisenä kohdistaa vihaanne eläimeen.
Olen asunut useita vuosia maalla, että on kuseskelevia ja kuljeskelevia eläimiä tullut nähtyä. :)

Minä olen yrittäny, mutta kun ei aikuiselle ihmiselle mene perille tämä asia!! |O

Kohta varmaan on kasa eläinaktivisteja kimpussamme... :)

ei haittaa. mut on jo kerran tällä palstalla tuomittu kylmäveriseksi ja vastuuttomaksi eläinrääkkääjäksi.. syynä oli, se että mun mielestä ei toivotut kissanpennut voi ihan hyvin ampua, eikä niitä tarvi viedä eläinlekurille lopetettavaksi :saint:

Ei onneks asu naapurissa kissoja!!!Mutta koiria sitäkin enemmän :kieh: Tykkään kyllä koirista niin kauan kun ne pysyy kaukana mun lapsista...(esikoinen pelkää koiria) ja naapuriin muutti just lehmän kokonen koira, joka mm.karkas pari viikkoa sitten ja juoksenteli tuolla pitkin pihoja :kieh:

Osta supiloukku ja silakoita. Sitten viet loukkuun jääneet kissat löytöeläinpaikkaa. Kun omistaja hakee kissansa se maksaa aivan tolkuttomasti. Eivät varmasti enää jätä kissojaan ulos tai ainakin jättävät hakematta klinikalta jolloin ne lopetetaan. Hyvä Konsti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Ei onneks asu naapurissa kissoja!!!Mutta koiria sitäkin enemmän :kieh: Tykkään kyllä koirista niin kauan kun ne pysyy kaukana mun lapsista...(esikoinen pelkää koiria) ja naapuriin muutti just lehmän kokonen koira, joka mm.karkas pari viikkoa sitten ja juoksenteli tuolla pitkin pihoja :kieh:

no ei toikaan oikein ole. kyllä koiran on oltava taajamassa kiinni siinä missä kissankin.. koirat nyt vaan harvemmin kulkee pitkin pihoja kynsimässä pyykkejä ja kuseksimassa talon nurkille ja auton renkaisiin, sekä paskomassa lastne hiekkalaatikkoon. tällaisissa asioissa, mielestäni koiran omistajat ovat vastuullisempi, kuin kissojen omistajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:

Minä olen yrittäny, mutta kun ei aikuiselle ihmiselle mene perille tämä asia!! |O

Mä ainakin yrittäisin sitten saada sen katin kiinni ja toimittaisin talteen. Jos omistaja on yhtään kiinnostunut lemmikistään, niin luulisi hakevan pois ja ajattelevan asioita uudelleen. Tai vois sitä omistajaa yrittää jollain viranomaisilla uhkailla, jos se vaikka tepsisi.. Vaikeita juttuja tommoset, jos ei aikuisella ole järkeä päässä :/

... jos se hakee kattinsa pois löytöeläin suojasta???

Naapuri joutu hakee koiransa (en tiedä onko eri taksa) ja pulitti 53 euroa 3 tunnista!!! :laugh: Minusta ihan järkky hinta!