Raivostutava naapuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seisei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seisei

Vieras
Tämä viesti ei periaatteessa kuulu tänne palstalle, mutta kun minulla on kohta 3kk:n ikäinen vauva niin ajattelin jos täällä on samassa tilanteessa olevia niin voisin saada myötätuntoa tai helpotusta kiukkuuni :) eli...
Pötkötin vauvani kanssa edellisaamuna sängyssä aamusyötön jälkeen. Vauvani oli ihanalla tuulella ja höpötteli minulle paljon ja naureskeli ja hymyili :) eikä aikaakaan kun joku naapuri alkoi hakkaamaan patteria!
Mietin, että voiko se kuulua ylä- tai alakertaan niin hyvin? No kuitenkin pistin samalla mitalla takaisin ja ajattelin että vauvat saa kyllä jutella jos haluavat!!
No nyt kuitenkin olen kuunnellut kaksi tuntia kun yläkerran naapuri hakkaa vasaralla jotain ja katossa kolisee... kokoajan odotan herääkö vauva vai ei... todella ärsyttävää!!! Mitä voin tehdä? kun en kuitenkaan halua mihinkään sotaan lähteä. Toivottavasti vain kuvittelen, että ovat kostoretkelle lähteneet.
Ihmiset osaa olla itsekkäitä.

soita ovikelloa ja kysy naapureilta että onko naapurit huomannu että onko niiden pattereissa kenties jotain vikaa ku kaamee kolina kuuluu teille... ? =)

mutta siis raivostuttavaa tuo on ja itse puuttuisin asiaan jotenkin..

Tuo on raivostuttavaa mutta epäilen ettei kyse ole teistä, eikä vauvan juttelusta. Tai jos on, niin sille ei sitten voine mitään. Ise olen parhaimmaksi huomannut tietyn "antaa olla ja mennä" linjan. Annan naapureiden olla ja odotan että naapurit antavat meidän olla. Ellei täysin överiksi mene.

Naapureilla on oma elämänsä, on remonttia, nikkarointia, juhlia, merkkipäiviä, avioriitoja, avioeroja, koiran hankintaa, vauvan tuloa perheeseen jne. Kerrostalossa kaikesta kuuluu ääntä naapuriin, ja jonkin verran täytyy ottaa naapureita huomioon ja noudattaa järjestyssääntöjä. Minkäs tuolle voi, jos kerrostalossa asuu.

Enemmän itseäni ärsyttää naapureiden todelliset pitkäkestoiset (keittiö/wc remontit ja jatkuvalla syötöllä tehtävät taloyhtiön kunnostustyöt, joko omassa tai naapurin yhtiössä. Kun se jatkuu koko päivän. Samaten mattojen tamppaukset.

Jos teillä on paperiseinät, aamusyöttö oli klo 4-5 aikaan ja jokeltelu on sellaista kiljahtelua mitä jotkut vauvat pitää, on teoriassa mahdollista että joku aamuäreä on kopauttanut patteriin. Jos joutuu väsyneenä heräämään mihin tahansa ääneen, ei ole aina ihan helppoa tyynen järjellisesti vaan pohdiskella että "no se on niitä elämän ääniä".

Mutta jos se on jatkunut tunteja ja kellokin oli jo ihmisten aikaa, niin luultavammin kyseessä on joku remontti.

Yhteistyössä