Raiskaus pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä

Vieras
Vapaapäivän kunniaksi keskittiin tuossa miehen kanssa ruveta keskustelemaan raiskaukseen liittyvistä asioista.
Ukkoparka vallan pöyristyi, kun sanoin, että jos kerran raiskaus olis vääjäämätön, ei mitenkään estettävissä, niin kai siitä sitten voisi jonkunmoisen seksuaalisen nautinnonkin saada. Turha laittaa vastaan, kun ei kerran tilannetta välttääkkään voi. Mies väitti, että nainen ei voi saada orgasmia pelkästä fyysisestä stimulaatiosta, mä taas olin sitämieltä, että tilanne voi hoitua ilman fyysistä kipua/epämiellyttävää tuntemusta ja johtaa mekaaniseen orgasmiin, eli emättimen supisteluun. Siis vähän kun mies voi saada siemensyöksyn ilman varsinaista seksuaalista nautintoa pelkästä mekaanisesta stimulaatiosta.
Joten kysymys kuuluu; tuntuuko raiskaus vääjäämättä FYYSISESTI pahalta ja voiko nainen saada orgasmin, jos ei halua?

On mahdollista (tosin harvinaista), että nainen saa orgasmin raiskauksesta, mutta silloin se aiheuttaa vaan häpeää ja syyllisyyttä, kun sitä ei oikeasti halua. Mistään seksuaalisesta nautinnosta en tässä yhteydessä menisi puhumaan. Vähän mautonta.

Voi ehkä vähentää sen raiskaajan nautintoa ja pakottaa käyttämään julmempia otteita, jos nainen alkaa siinä fiilistelemään.

Toisaalta antaa myös huonoa palautetta sen suhteen, että voimistaa raiskaajan kuvitelmaa teon sallittuudesta.

No saa olla kyllä aika omalaatuinen nainen joka saa kiksit raiskauksesta, varsinkin kun ne raiskaajat ei välttämättä ole mitään kedon kauneimpia kukkia aina.

En usko että olis mahdotonta, mutta hyvin harvinaista!
No tällainen asenne siinä juuri aiheuttaa häpeää. Että fyysisestä reaktiosta puhutaan, että "saa kiksejä". Eivät kaikki tarvitse siihen muuta kuin fyysisen stimulaation.

Mä en usko että nainen voisi saada raiskauksessa orgasmin..

Se tilannekin on niin uhkaava ja pelottava. Raiskaushan on aina kun nainen ei halua itse seksiä kyseisen miehen kanssa, joten miten nainen voisi nauttia siitä kun koko ajan pelkää tai tuntee kuvotusta tai inhoa?

Raiskaus on nöyryyttävää ja alhaista, enkä oikein osaa kuvitella että kukaan voisi siitä missään tilanteessa saada edes mekaanista orgasmia kun mieli on niin eri aaltopituuksilla.

[QUOTE="vieras";25006421]On mahdollista (tosin harvinaista), että nainen saa orgasmin raiskauksesta, mutta silloin se aiheuttaa vaan häpeää ja syyllisyyttä, kun sitä ei oikeasti halua. Mistään seksuaalisesta nautinnosta en tässä yhteydessä menisi puhumaan. Vähän mautonta.[/QUOTE]

Miten sä voit sanoa ettei joku vois saada seksuaalista nautintoa tosta? KYllä fettisejä on monenlaisia ja monet haaveilevat 'väkisinotosta' vaikka eivät kyllä taida ihan todellisuudessa käsittää mitä se tarkoittaa...

ihmisiä ja haluja on monia mutta sanoisin että 99% kokee fyysistä kipua ja ennen kaikkea henkistä kipua vielä hyvin pitkään tapahtuman jälkeen.

[QUOTE="vieras";25006421]On mahdollista (tosin harvinaista), että nainen saa orgasmin raiskauksesta, mutta silloin se aiheuttaa vaan häpeää ja syyllisyyttä, kun sitä ei oikeasti halua. Mistään seksuaalisesta nautinnosta en tässä yhteydessä menisi puhumaan. Vähän mautonta.[/QUOTE]

Tää oli toinen juttu, mistä puhuttiin. Mä sanoin, että juuri siitä johtuu häpeä ja syyllissys, että alitajunnan pimeä puoli, varjominä, ei kokenut sitä pelkkänä tuskana ja tästä johtuva häpeä ja syyllisyys estää tekemästä ilmoitusta, koska joku vois saada selville, että uhri on niin "likainen huora" ettei kokemus ollu fyysisesti pelkästään tuskallinen.
Ei siis halua kertoa tapahtuneesta, koska pelkää joutuvansa vastakkain varjominänsä kanssa ja pelkää, että kaikki näkee, että varjominä on olemassa.

Mä en usko että nainen voisi saada raiskauksessa orgasmin..

Se tilannekin on niin uhkaava ja pelottava. Raiskaushan on aina kun nainen ei halua itse seksiä kyseisen miehen kanssa, joten miten nainen voisi nauttia siitä kun koko ajan pelkää tai tuntee kuvotusta tai inhoa?

Raiskaus on nöyryyttävää ja alhaista, enkä oikein osaa kuvitella että kukaan voisi siitä missään tilanteessa saada edes mekaanista orgasmia kun mieli on niin eri aaltopituuksilla.
No tämä on kyllä tuttu asia raiskausta käsittelevästä kirjallisuudesta. Ja ehkä se joillakin on tapa sopeutua vastenmieliseen tilanteeseen (kuten traumaattisissa tilanteissa voi tapahtua). Eivät kaikki raiskaukset ole huppupäisen miehen tekemiä puskaraiskauksia.

[QUOTE="vieras";25006434]No tällainen asenne siinä juuri aiheuttaa häpeää. Että fyysisestä reaktiosta puhutaan, että "saa kiksejä". Eivät kaikki tarvitse siihen muuta kuin fyysisen stimulaation.[/QUOTE]

Juuri tää ole se, mistä puhuttiin! Että se ei varsinaisesti tarkoita seksuaalista nautintoa, eikä mielihyvää, vaan orgasmi voi olla puhtaasti fyysinen toimitno, joka tapahtuu haluaa tai ei.

Miten sä voit sanoa ettei joku vois saada seksuaalista nautintoa tosta? KYllä fettisejä on monenlaisia ja monet haaveilevat 'väkisinotosta' vaikka eivät kyllä taida ihan todellisuudessa käsittää mitä se tarkoittaa...

ihmisiä ja haluja on monia mutta sanoisin että 99% kokee fyysistä kipua ja ennen kaikkea henkistä kipua vielä hyvin pitkään tapahtuman jälkeen.
Miten menisit vielä fetissitkin sekoittamaan tähän? Ja seksuaalinen nautinto on vähän laajempi kokonaisuus kuin se, että jokun saa vastentahtoisesti orgasmin. Siksi minusta mautonta käyttää sitä tässä yhteydessä.

[QUOTE="alkup.";25006492]Juuri tää ole se, mistä puhuttiin! Että se ei varsinaisesti tarkoita seksuaalista nautintoa, eikä mielihyvää, vaan orgasmi voi olla puhtaasti fyysinen toimitno, joka tapahtuu haluaa tai ei.[/QUOTE]
Näin. On yksinkertaista väittää, että silloin nainen jotenkin "nauttii" tapahtumasta tai että on joku fetissi ym. muuta typerää.

Minä pidän todella rankasta seksistä kaikenlaisine kidutuksineen ja joskus hekuman hetkellä on tullut raiskauksestakin hekumoitua, mutta silti sanon, etten uskoisi ihan todellisuudessa siitä kumminkaan nauttivan sen enempää kuin tavallisesta seksistä pitävätkään. Miksikö? No siksi, koska raiskaus on tilanteena sellainen, ettei siinä ikinä tiedä hakkaako raiskari sinut henkihieveriin vielä raiskauksen lisäksi vai tappaako. Lisäksi tietysti sukupuolitaudin pelko.

Mä tunsin lapsena hyväksikäytön yhteydessä mielihyvää. Olin kauhuissani ja lamaantunut, mutta samalla se tuntui hyvältä. Ja kyllä hävetti. Minun luottamukseni oli petetty, ja vielä oma kehonikin petti minut.

En voi sanoa, etteikö orgasmi olisi mahdollinen. Sen esiintyminen on todennäköisesti murto-osan murto-osassa ihmisistä. Ihminen on sellainen kokonaisuus, että yhtä rikkoessa se kehokaan ei useimmiten toimi.

Mekaaninen kostuminen on mahdollisempaa. Jo se mekaaninen kostuminen aiheuttaa häpeää ja syyllisyyttä, se ei sovi uhrikuvaan eikä siihen henkiseen kipuun, vaikka onkin fyysinen toiminto. Minä mietin, että kyse ei ole niinkään siitä, että joutuu varjominän kanssa kosketuksiin ja myöntään että jokin minussa ei fyysisesti kärsinyt siitä, vaan enemmänkin ettei ole pystynyt sitä pienintäkään hallintaa saavuttamaan tilanteessa jossa koskemattomuuden ja minän rajat rikotaan.

Minä pidän todella rankasta seksistä kaikenlaisine kidutuksineen ja joskus hekuman hetkellä on tullut raiskauksestakin hekumoitua, mutta silti sanon, etten uskoisi ihan todellisuudessa siitä kumminkaan nauttivan sen enempää kuin tavallisesta seksistä pitävätkään. Miksikö? No siksi, koska raiskaus on tilanteena sellainen, ettei siinä ikinä tiedä hakkaako raiskari sinut henkihieveriin vielä raiskauksen lisäksi vai tappaako. Lisäksi tietysti sukupuolitaudin pelko.
Aloitus ei kuitenkaan liittynyt raiskausfantasioihin vaan fyysiseen reaktioon.

Mekaaninen kostuminen on mahdollisempaa. Jo se mekaaninen kostuminen aiheuttaa häpeää ja syyllisyyttä, se ei sovi uhrikuvaan eikä siihen henkiseen kipuun, vaikka onkin fyysinen toiminto. Minä mietin, että kyse ei ole niinkään siitä, että joutuu varjominän kanssa kosketuksiin ja myöntään että jokin minussa ei fyysisesti kärsinyt siitä, vaan enemmänkin ettei ole pystynyt sitä pienintäkään hallintaa saavuttamaan tilanteessa jossa koskemattomuuden ja minän rajat rikotaan.
Näin minäkin sen ajattelen. En ymmärtänyt varjominää.

[QUOTE="vieras";25006578]Aloitus ei kuitenkaan liittynyt raiskausfantasioihin vaan fyysiseen reaktioon.[/QUOTE]

No minä en usko niin olevan. Yleensä raiskauksissa kun ei raiskaaja mieti tippaakaan sitä naisen nautintoa, hän ei todellakaan yritä kiihottaa naista. Ainakin itse huomaan sen jo tavallisessakin seksikäyttäytymisessä: Jos vastapuoli ei kiinnosta, on yhdentekevää vaikka hän toimisi täysin samoin kuin toinen, joka kiinnostaakin. Ei kiihota, ei.

[QUOTE="Rölli";25006574]Mä tunsin lapsena hyväksikäytön yhteydessä mielihyvää. Olin kauhuissani ja lamaantunut, mutta samalla se tuntui hyvältä. Ja kyllä hävetti. Minun luottamukseni oli petetty, ja vielä oma kehonikin petti minut.[/QUOTE]

Olen pahoillani rankoista kokemuksistasi.
Tuo taitaa olla aika tavallinen kokemus hyväksikäytetyillä lapsilla. En muista missä yhteydessä kuulin sen. Että jotain sytytettiin liian aikaisin ja riistettiin samalla niin paljon pois. Siinä pureudutaan paljon syvemmälle uhrin minään kuin esimerkiksi aikuisena raiskauksen kokeneilla (vähättelemättä yhtään sen rikkovuutta, vahingoittavuutta ja kipua).

Yleensähän raiskauksessa muutoinkin on miehenkin kohdalta kyse toisen ihmisen alistamisesta ja hallitsemisesta kuin siitä että saa fyysistä mielihyvää. En usko myöskään että kovin moni raiskaaja ottaa naisen nautintoa huomioon, mikä on useimmiten aikalailla edellytys orgasmille..

Moni kyllä salaisissa fantasioissaan haaveilee väkisinmakaamisesta, mutta sitä ei tule sekoittaa todellisuuteen, en usko Kenenkään nauttivan raiskatuksi tulemisesta.

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
No minä en usko niin olevan. Yleensä raiskauksissa kun ei raiskaaja mieti tippaakaan sitä naisen nautintoa, hän ei todellakaan yritä kiihottaa naista. Ainakin itse huomaan sen jo tavallisessakin seksikäyttäytymisessä: Jos vastapuoli ei kiinnosta, on yhdentekevää vaikka hän toimisi täysin samoin kuin toinen, joka kiinnostaakin. Ei kiihota, ei.
Mitä hittoa sinä selität?

Yleensähän raiskauksessa muutoinkin on miehenkin kohdalta kyse toisen ihmisen alistamisesta ja hallitsemisesta kuin siitä että saa fyysistä mielihyvää. En usko myöskään että kovin moni raiskaaja ottaa naisen nautintoa huomioon, mikä on useimmiten aikalailla edellytys orgasmille..

Moni kyllä salaisissa fantasioissaan haaveilee väkisinmakaamisesta, mutta sitä ei tule sekoittaa todellisuuteen, en usko Kenenkään nauttivan raiskatuksi tulemisesta.
Mitä hittoa sinä selität?

Yhteistyössä