raiskattu ja synnyttänyt

• Viestiketjun aloittaja uhri
  • Ensimmäinen viesti
uhri
Onko muita jotka on joskus raiskattu?

minut on 5 vuotta sitten ja nyt olen onnellisesti raskaana.

Miten teidän synnytys on mennyt?

Psykiatrini aikoinaan sanoi että, seurustelu, seksi, synnytys ja tyttövauva ovat seuraavia jolloin voi olla raskasta.

Synnytys oli silloin aika kaukainen asia joten en kysellyt mitä tarkoittaa että synnytys voi olla vaikea tj.

Joten onko kellään tietoa tai kokemuksia?

Hyvät ja huonot fiilikset ja kokemukset

eva
Onnekseni olen säästynyt raiskaamiselta, mutta tavallaan voin kyllä ymmärtää että synnytys voi tuoda siihen liittyviä tuntemuksia pintaan. Se on aika kokonaisvaltainen kokemus, ja nimenomaan hyvin ruumiillinen kokemus, nykyihminen on niin hyvin onnistunut peittämään eläimelliset vaistonsa että niiden esiin nouseminen on aika hämmentävää.

Minulle jäi synnytyksestä päälimmäiseksi muisto, että se oli aika sisäänpäinkääntynyt tilanne, että sitä oli tavallaan oman kehonsa armoilla, toisaalta voimakas kuin naarastiikeri, toisaalta hyvin avuton ja yksinäinenkin - vaikka mies oli siinä ihan vieressä. Vaikka itse piti olla aktiivinen, tilannetta ei voinut mitenkään hallita. Sitä vain eli supistuksesta toiseen, vailla tietoa siitä milloin olo helpottaisi.

Ponnistusvaihe oli sitten ihan oma lukunsa. Se paineen tuntu lantiossa sai todella pelkäämään, voiko lapsi ikinä mahtua ulos. Se pelko piti voittaa, että pystyi ponnistamaan tarpeeksi kovaa. Ja vaikka ponnistusvaihe olikin suhteellisen nopeasti ohi, ei se siinä tilanteessa tuntunut siltä.

Ja oli se synnytyksen jälkeinen verenvuoto ja turvotuskin aika hurjaa. Siitä tuli vähän sellainen olo, että miten minun keholleni on voinut tapahtua jotain tällaista, palautuuko se ikinä normaaliksi.

Kaikesta huolimatta minulle jäi hyvät muistot omasta synnytyksestäni. Vaikka se oli kivuliasta ja rankkaa, jo muutaman tunnin kuluttua oli vaikea saada kiinni siitä, miten kivuliasta ja rankkaa se oikein olikaan. Jotenkin se unohtui hirveän nopeasti, ja tuli vähän sellainen olo että ehkä pelko siitä että kohta sattuisi vielä kovempaa oli kuitenkin pahempi kuin itse kipu.

Yhteistyössä