"Raimo Ilaskivi: Suomen menokeskustelua kuvaa nykyisin kolmiyhteys ”tuki, tuki ja tuki”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomi on velkaantunut koska täällä paapotaan sosiaalitukemisella itse toimeentulevia, hyvätuloisia, varakkaita ja rikkaitakin sekä elinkeinoelämää.
👍
Pienituloisin viidennes saa sosiaalitukemisesta 25%, hyvätuloisin viidennes 17% ja muut kolme viidennestä 17-25%:n välistä. Johtuu siitä että pääosa sosiaalimenoista on tuloperusteisia, sitä enemmän saat mitä suuremmat tulot.

Vuoden 2016 kokonaisveroasteella yhteiskunta olisi saanut YLI 8 mrd euroa lisää verotuloja, ja saman verran vähemmän velanottoa.

Tanska on maailman kilpailukykyisin maa verotuksesta huolimatta, vaikka siellä ei ole Suomen maailmanmitassa kummajaista listaamattomien yhtiöiden veroetua ja jopa yritysten yhteisövero on korkeampi. Tanskassa on myös arvonnousu eli maastapoistumisvero.

Tanskan työläisten palkkataso ja työttömyyskorvauksen taso on paljon korkeampi ja maassa on ay-liikkeisiin järjestäytymisaste paljon korkeampi, joka kertoo miksi myös palkat ovat korkeita, ostovoima hyvä ja velkaa vähän.
Näin on.

Nimenomaan, velkaa otetaan ennätyksellisesti ilman Marinin kauden aikaisia toisen maailmansodan jälkeen vakavampia kriisejä globaalia koronapandemiaa ja Euroopan laajuista energiakriisiä, ja tällä ennätysvelalla (46-50 mrd€) maksetaan mm. hyvätuloisten veroaleita, jotka kohdistuvat eniten yli 14 000 euroa kuukaudessa ansaitseville.
Kokoomus ja persut ajavat maamme perikatoon 😬

Ilaskivi oli viimeinen kunnon kaupunginjohtaja Helsingissä. Ikävä hänen kaltaisiaan tänne jota kiimaisesti tuhotaan betonilla ja tiivistämisellä. Ja laatu on skeidaa.

Ilaskivi on oikeassa. Valtion tulee puuttua ihmisten lailliseen elämään mahdollisimman vähän.

Persuilla on erilainen ihmiskäsitys. Se näkyy kirjoituksissasi.
Maallinen laki ja uskontoon perustuva laki ovat erilaisia.
En suostuisi kirjoittamaan missään enkä milloinkaan viestiesi tyylisiä ajatuksia.

Luet kuitenkin viestejäni ja vastailet niihin. Minä taas vältän aloittamasta keskustelua kanssasi.

Olen muuten ateisti, enkä kuulu kirkkoon.

Yhteistyössä