Raikas täyte suklaakakkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Eli rippijuhliin tehtävän suklaakakun täytteeseen toivoisin vinkkejä. Toiseksi kakuksi tulee valkosuklaa-mansikka-juustokakku. Kävisikö päärynä- tai kirsikkahillo ja vaniljarahka suklaakakun väliin. Moussejuttuja en halua.

Antakaa hyviä vinkkejä :)

[QUOTE="vieras";28684698]Olisin ehdottanut mangon paloja, rahkaa ja kermaa. On "mousse", mutta raikastaisi suklaata. Tai sitten teet oikein kunnon sacher-lalun ;-)[/QUOTE]

Sacher ei kyllä mielestäni ole raikas, vaan pikemminkin raskas ;) Vaikka ihanaa onkin ja tätä monesti itse teen.

Älä ap ainakaan laita mitään vaniljavanukasta tai vaniljakreemijauhetta tai tuorejuustoa. Ne tekee täytteestä tunkkaisen ja raskaan.

Kerma-rahkaa suosittelen, oikeasta kuoharista tottakai.

Mun mielestä kaikki hedelmä/marja pilaa ihanan suklaakakun. Etenkin joku kirsikka, hyi hitto! Sama juttu sacher-kakussa, hyvä kakku joka pilataan aprikoosihillolla. :x Hedelmä- ja marja erikseen, suklaa erikseen.

Jonkun ehdottama minttu kuulosti ihanalta. Tai vaikka mariannemurskaa sekoitettuna kermaan/rahkaan? Vanilijavanukaskin kuulostaa ihanalta.

[QUOTE="gitta";28684849]Sacher ei kyllä mielestäni ole raikas, vaan pikemminkin raskas ;) Vaikka ihanaa onkin ja tätä monesti itse teen.

Älä ap ainakaan laita mitään vaniljavanukasta tai vaniljakreemijauhetta tai tuorejuustoa. Ne tekee täytteestä tunkkaisen ja raskaan.

Kerma-rahkaa suosittelen, oikeasta kuoharista tottakai.[/QUOTE]

Kuoharista? Siis kuohuviinistä? Sorry, mut oli pakko... jotkut lyhennykset on vaan niin vakiintuneita, että kuohukermasta ei voi käyttää sanaa kuohari.

[QUOTE="vieras";28685025]Kuoharista? Siis kuohuviinistä? Sorry, mut oli pakko... jotkut lyhennykset on vaan niin vakiintuneita, että kuohukermasta ei voi käyttää sanaa kuohari.[/QUOTE]

:laugh:

Miten olisi vähän perinteisemmin, kuohukerma? ;)

Yhteistyössä